[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ابرپروژه تأمین اجتماعی فارس بر مدار سازندگی، روزنامه شیراز نوین

  سعیدرضا امیرآبادی: گروه خبر
استاندار فارس با هیئت همراه از پروژه در حال ساخت بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی تأمین اجتماعی بازدید کرد و از تداوم تلاش‌های دولت در حوزه گسترش زیرساخت‌های درمانی خبر داد.
 ظرفیت‌های درمانی فارس دارای ابعاد ملی و بین‌المللی
دکتر محمدهادی ایمانیه در حاشیه بازدید از بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خواب تأمین اجتماعی استان فارس که به همراه جمعی از مسئولان ارشد استان و کلانشهر شیراز انجام شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های درمانی استان فارس دارای ابعاد ملی و بین‌المللی است و توسعه زیرساخت‌های درمانی در بخش‌های مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.
وی همزمانی بهار قرآن و بهار طبیعت را سرآغازی نو برای خدمت‌رسانی به جامعه برشمرد و ادامه داد: کلانشهر شیراز یکی از قطب‌های اصلی درمانی در کشور است و بیمارستان شهید بهشتی تأمین اجتماعی که عهده‌دار درمان مستقیم بیمه‌شدگان سازمان است، نمی‌تواند پاسخگوی خیل عظیم مراجعه‌کنندگان باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: خیل عظیمی از بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی برای مراجعه به بیمارستان شهید بهشتی با مشکلات و محدودیت‌هایی روبرو هستند، بنابراین عملیات ساخت بیمارستان دوم تأمین اجتماعی در کلانشهر شیراز با هدف ارائه خدمات درمان مستقیم در دستور کار قرار گرفت.
او در ادامه با تقدیر از تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، عنوان کرد: خوشبختانه عملیات احداث فاز اول این بیمارستان با زیربنای هفتاد هزار متربع به پایان رسیده و این پروژه گنجایش ۷۰۰  تخت بیمارستانی را دارا خواهد بود.
استاندار فارس خاطر نشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی همواره نسبت به فرایند درمان و سرانه سلامت جامعه دغدغه‌مند بوده و به دنبال یافتن راهکارهایی برای بهبود خدمت‌رسانی است.
 رایزنی برای تجهیز زیرساخت های درمانی فارس
دکتر ایمانیه در بخش دیگری از سخنانش از رایزنی با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به منظور تجهیز این بیمارستان به تمامی امکانات درمانی خبر داد و افزود: این پروژه کلان بیمارستانی باید بتواند تمامی نیازهای بیماران سازمان تأمین اجتماعی را تامین کند و نیازی به ارجاع بیماران به سایر مراکز درمانی نباشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس در بخش دیگری از سخنانش خواستار تعامل همه دستگاه ها برای پیشبرد این پروژه کلان شد و اظهار داشت: در بازدید امروز مشکلاتی که این پروژه با شهرداری شیراز داشت، در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم در آینده نزدیک عملیات احداث فاز دوم این پروژه آغاز شود.
 ساخت بیمارستان تامین اجتماعی بر اساس علم مهندسی جهانی
در ادامه این بازدید، مدیر دفتر شرکت خانه‌سازی ایران در حوزه فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد روند اجرای این پروژه کلان درمانی را برای مسئولان ارشد استان تشریح کرد.
نامور حسینی با تاکید بر این موضوع که مباحث فنی و ساختاری احداث این مجتمع کلان درمانی با رعایت دقیق‌ترین، به روز ترین و کارآمدترین آیین‌های طراحی و علم مهندسی در دنیا انجام شده، گفت: کلیه مشکلات و چالش‌هایی که ممکن است در زمان بروز حوادث احتمالی رخ دهد، در روند طراحی این سازه پیش‌بینی شده است.
او با ارائه مشخصاتی از این پروژه عظیم عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 25 هکتار در حال احداث است و مساحت زیربنای این بیمارستان 70 هزار مترمربع با احتساب ساختمان های جنبی است.
وی خاطرنشان کرد: بیمارستان 500 تخت‌خوابی فوق تخصصی سازمان تأمین اجتماعی در کلانشهر شیراز به شیوه‌ای طراحی شده که می‌توان ظرفیت آن را تا 700 تخت بیمارستانی افزایش داد.
 احداث یک ابرپروژه درمانی در شاهراه ارتباطی
این مقام مسئول از اجرای این پروژه با رعایت موازین پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: این بیمارستان از جهات مختلفی به بزرگراه شیراز-اصفهان، بزرگراه حسینی‌الهاشمی و سایر مسیرهای دسترسی متصل می‌شود و فاصله آن با بزرگراه حسینی‌الهاشمی در حدود 500 متر است.
مدیر دفتر شرکت خانه‌سازی ایران در حوزه فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد با تشریح مشخصاتی از این مجتمع کلان درمانی گفت:  زیربنای این بیمارستان 70 هزار متر وسعت داشته و در هفت طبقه و چهار بلوک احداث می‌شود و دارای 14 تخت اتاق عمل و مجهز به بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی می‌باشد.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح دلایل اجرای این پروژه در این موقعیت جغرافیایی از کلانشهر شیراز گفت: بیمارستان شهید بهشتی سازمان تأمین اجتماعی مناطق جنوبی شیراز را تحت پوشش قرار می‌دهد و با توجه به خلأها و کمبودهایی که در سایر مناطق وجود دارد، این بیمارستان در امتداد بزرگراه شیراز-اصفهان واقع در بزرگراه حسینی‌الهاشمی و منطقه شمال غربی شیراز در دست احداث قرار گرفته است.
 بیمارستان دوم تامین اجتماعی بر مدار سازندگی
او خاطرنشان کرد: اجرای فاز اول این پروژه پایان پذیرفته و در مقیاس کلی دارای 25 درصد پیشرفت پروژه است و مراحل اداری و تهیه اسناد برای مناقصه فازهای بعدی انجام شده است.
مدیر دفتر شرکت خانه‌سازی ایران در حوزه فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنانش افزود: در زیرزمین این بیمارستان کاربری‌های پارکینگ و رختشورخانه و سایر بخش‌های خدماتی طراحی شده است.
 هم افزایی برای توسعه زیرساخت های درمانی فارس
در ادامه این بازدید دکتر حسینی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد ایجاد بخش‌های پت اسکن، رادیوتراپی، سیتی آنژیوگرافی را در این مرکز درمانی فوق تخصصی مطرح کرد.
همچنین دکتر فرج زاده، قائم مقام شهردار شیرازهم از آمادگی کامل مدیریت شهری برای همکاری با این پروژه کلان درمانی بر اساس ضوابط و آیین‌های قانونی خبر داد.
بر اساس این گزارش شایان ذکر است، این بازدید طی دعوت مدیر درمان تأمین اجتماعی استان، اقای دکتر بهرام حسن شاهی از استاندار محترم فارس و ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس، مدیرکل راه و شهرسازی فارس، قائم مقام شهردار شیراز، دبیر اجرایی خانه کارگر فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول استاندار فارس و جمعی از معاونان انجام شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی