[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

بهار شیراز عطر قرآنی گرفت ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش شیرازنوین، محسن نهاوندی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ فروردین‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برپا خواهد شد. وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور در مساحت ۴هزار مترمربع و در سه سالن بهار، نرگس و سرو برپا خواهد شد، افزود: نگاه ما در این نمایشگاه نگاه فروشگاهی نیست، لذا برای برپایی آن هیچ هزینه‌ای دریافت نشده است و هدف جریان‌سازی فرهنگ قرآنی در سطح جامعه است. نهاوندی بر ضرورت راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و عترت در شرکت نمایشگاه‌ها تأکید کرد و گفت:‌ در برپایی نمایشگاه‌ها به دنبال گسترش بحث انس با قرآن هستیم؛ لذا در آن محافل قرآنی هم برپا خواهیم کرد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس اظهار کرد: همچنین در بحث کودکان نیز تلاش می‌کنیم تا اساتید روحانی از قم در نمایشگاه حضور یابند تا بتوانیم مباحث انس با قرآن و آموزش‌های اعتقادی را در میان کودکان دنبال کنیم. وی با بیان اینکه برای نمایشگاه مذکور مراسم افتتاحیه و اختتامیه با حضور استاندار و امام جمعه شیراز برگزار خواهیم کرد، گفت: همچنین هماهنگی‌های خوبی با صدا و سیما برای پخش زنده برخی از برنامه‌های نمایشگاه قرآن انجام شده است که جزئیات آن متعاقباً اعلام خواهد شد. نهاوندی با تصریح اینکه تلاش می‌کنیم تا نمایشگاه تنظیم بازار هم در کنار این نمایشگاه‌ها برپا کنیم، پیشنهاد داد تا از ظرفیت اتاق اصناف و اتاق تعاون نیز برای افطاری ساده در این نمایشگاه استفاده کرد. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های دائمی فارس گفت: همچنین آمادگی داریم تا دوره‌های ضمن خدمت با محتوای قرآن و مباحث اعتقادی ویژه کارکنان دستگاه‌ها را در این نمایشگاه برگزار کنیم. وی با تأکید بر اهمیت اطلاع‌رسانی فعالیت‌های این نمایشگاه خواستار استفاده از ظرفیت خبرگزاری ایکنا در این راستا شد و گفت: باید یک کانال در شبکه اجتماعی ایجاد شود که مسئولیت آن هم می‌تواند به عهده ایکنا باشد تا بتوان کلیپ‌ها و موضوعات مختلف نمایشگاه را در آن منتشر کرد. فرشید نظری، معاون اجرایی شرکت نمایشگاه‌‌های بین‌المللی فارس نیز در این نشست گفت: با توجه به این مسافت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس تا مرکز شهر شیراز ممکن است مردم تنها از یک نمایشگاه استقبال نکنند؛ لذا در کنار نمایشگاه قرآن دو عنوان نمایشگاه دیگر هم برگزار می‌کنیم.
وی اظهار کرد: علاوه بر نمایشگاه قرآن، عترت، علوم و معارف دینی، نمایشگاه تخصصی حج و زیارت و تجهیزات محافل و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با هدف عرضه و معرفی محصولات مشاغل خانگی در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۹ فروردین‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های فارس برپا خواهد شد.
نظری با بیان اینکه ۸ دفتر کارگزاری حج نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت، افزود: همچنین از ظرفیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و بخش اقتصاد مقاومتی سپاه هم استفاده شده است.
معاون اجرایی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس با تأکید بر اینکه مباحث محتوایی به خصوص محصولات و فعالیت‌های حاصل از تدبر در قرآن در این نمایشگاه برای ما حائز اهمیت است، گفت:‌ همچنین در نظر داریم از ظرفیت جلسات خانگی قرآن و بازی‌های چند رسانه‌ای مذهبی نیز در این نمایشگاه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز نیز بحث افطاری ساده را در نمایشگاه دنبال خواهیم کرد، افزود: علاوه بر این‌ها در طی برپایی نمایشگاه محافل انس با قرآن با تلاوت قاریان برجسته استان فارس و شیراز برگزار خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی