[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

عضو شورای شهر شیراز: برای ترافیک برنامه‌ریزی‌ نوین داریم ، روزنامه شیراز نوین

مصطفی کیانی رحیمی، عضو شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل در شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با شیراز تحلیل، به ضرورت و برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای اقتصادی در کنترل هزینه‌ها نقش آفرین هستند و مدیریت شهری نیز در حوزه اجرایی شدن شعار سال و تحقق آن نقش بسزایی ایفا می‌کند.
کیانی رحیمی گفت: مدیریت شهری وظایف و فعالیت‌هایی دارد که با انجام آن‌ها منجر به تولید و ایجاد اشتغال می‌شود که می‌تواند زمینه اجرایی شدن شعار مدنظر رهبری که همان «مهار تورم، رشد تولید» است را فراهم نماید.
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل توضیح داد: حمل و نقل عمومی علاوه بر اینکه یک خدمت به شهروندان محسوب می‌شود، در ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی خانوار شهری تأثیر بسزایی دارد؛ لذا با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به عنوان یک نهاد خدمت‌رسان در چرخه رونق‌افزایی بی‌نصیب نمی‌ماند.
او ادامه داد: شهرداری و شورای شهر شیراز در حوزه حمل و نقل به جهت بهتر انجام‌دادن رسالت خود در راستای افزایش خدمات حمل‌ونقل عمومی، ترویج خدمات حمل‌ونقل و ترویج فرهنگ استفاده و بهره‌گیری از خدمات زیرساختی حمل‌ونقل عمومی، سیاست‌گذاری‌های کلان و بزرگی را برنامه‌ریزی کرده است.
کیانی رحیمی افزود: توسعه حمل‌ونقل عمومی و استفاده از نسخه‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل عمومی و تقویت این عرصه که مطالبه مردمی نیز است، منجر به کاهش هزینه‌های تحمیلی به مردم می‌شود و یک فرصت برای اقتصاد خانوارهای شهری خواهد بود.
در بحث توسعه و نوسازی ناوگان، هر زمان این اتفاق رخ دهد، فرصت‌های شغلی ایجاد شده که در پی آن رونق را به‌دنبال خواهد داشت.
رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه توضیح داد: در راستای جلوگیری از تورم که رسالت اصلی و بزرگ در حوزه حمل و نقل می‌باشد، با سیاست‌گذاری‌هایی صحیح و بهره گیری از ایده‌های برجسته، نرخ گذاری‌ها تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل مسافر و معاونت حمل‌ونقل ترافیک صورت می‌گیرد.
این مقام مسئول تأکید کرد: نرخ گذاری‌های اصولی و صحیح باعث جلوگیری از هرج‌ومرج و افزایش بی‌رویه تورم می‌شود.
در همین راستا، پیشنهاد نرخ کرایه سرویس مدارس که در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ تعیین شده، با اجرای آن در اواخر بهار و ابتدای شهریورماه سال جدید از نرخ تورم حمل‌ونقل در خردادماه سال ۱۴۰۲ جلوگیری خواهیم کرد.
مصطفی کیانی رحیمی گفته است: تصمیم داریم کارها را هرچه علمی‌تر و صحیح‌تر پیش برده و هرجا که در توان است، ورود کنیم. بر همین اساس، دستورالعمل‌ها را با اصول علمی و صحیح اصلاح کرده ایم تا از افزایش افسارگریخته بدون مبنا و برنامه ریزی جلوگیری کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اولویت‌های کاری خود را در سال جدید اینگونه بیان نمود: در حوزه حمل‌ونقل، اولویت اول بر نوسازی و بهسازی است. برای ارائه ناوگان سلامت و باکیفیت و همچنین توسعه ناوگان و بعد از آن معرفی حوزه‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل است که از آن خدمات با اقلیم‌های اجتماعی، فرهنگی، شهری و جغرافیایی را معرفی نماییم.
شایان ذکر است که در حوزه فرهنگ ترافیک و فرهنگ‌سازی ترافیک برنامه‌ریزی‌های نوین خواهیم داشت. همچنین در حوزه گردشگری، زیارت و محیط‌زیست تلاش داریم و برنامه‌‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است که اولین ژئوپارک شهری در شیراز را ایجاد نماییم؛ چراکه معتقد هستیم در این حوزه منافع بلندمدت بسیاری وجود دارد و هدف این است که یک زیستگاه مطلوب تعریف نماییم برای شهری با شناسه پاکی، زیبایی و آرامش در مسیر تعریف ژئوپارک و این زیبایی و آرامش را برای سال‌های دورتر باقی و پررنگ نگه داریم.
او ادامه داد: در حوزه گردشگری، کارها و خدمات به صورت نقطه‌ای انجام گرفته است؛ اما نیاز است کامل‌تر و هدفمندتر باشد؛ لذا در این زمینه سعی داریم با رفتار مطالعه شده و برنامه‌ریزی‌های تخصصی کارهای بهتر و درخورتر برای این شهر انجام دهیم.
معتقد هستیم در جهت توسعه و رشد شهر در هر حوزه ای نباید تک‌محوری نگاه کنیم؛ چراکه تک‌محوری فشار بر اجتماع می‌آورد و باید به دنبال ایجاد توازن باشیم.
کیانی رحیمی یکی دیگر اولویت‌های کاری خود در سال جدید را در حوزه بودجه‌ریزی بر مبنای صحیح و علمی بیان کرد و گفت: برای دستیابی به اصلاح و بهبود نظام تدوین بودجه مدیریت، کنترل و نظارت بر بودجه تمام بخش‌های شهرداری تحول بزرگی ایجاد خواهیم کرد. در این راستا بودجه‌ریزی را به ساختار نرم‌افزاری تبدیل خواهیم کرد و سامانه‌ها و نرم‌افزارهای یکپارچه بودجه‌ریزی تولید بودجه را ایجاد خواهیم نمود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی