[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۶۸
  • دوره جدید

آهن کدام یک از آجیل‌ها بیشتر است؟، روزنامه شیراز نوین

آجیل‌ها مواد مغذی برای ما محسوب می‌شوند که علاوه بر تمام ویتامین‌هایی که در آن‌ها هست، برخی از آجیل‌ها منابع خوبی از آهن محسوب می‌شوند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌شود.
به گزارش علاج نیوز، همه ما می‌دانیم که مصرف آهن چقدر برای بدن ما مهم و ضروری است. از متابولیسم تا عملکردهای سلولی گرفته تا سنتز بافت‌های همبند و هورمون‌های خاص، ما برای رشد و نمو کلی به این ماده غذایی خاص نیاز داریم. آهن برای ساخت هموگلوبین، پروتئین RBC که اکسیژن را به سایر قسمت‌های بدن منتقل می‌کند بسیار مهم است. خستگی شدید، رنگ پریدگی، سرگیجه، سردرد، درد زبان و ناخن‌های شکننده برخی از علائم کمبود آهن هستند. در حالی که گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات دارای برگ سبز دارای سطح بالایی از آهن هستند، اما چندین ماده مغذی نیز می‌توانند در تأمین سهمیه روزانه این ماده معدنی کمک کنند. مردان ۱۹ تا ۵۰ ساله روزانه به ۸ میلی‌گرم آهن نیاز دارند در حالی که زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله به ۱۸ میلی‌گرم آهن نیاز دارند. در دوران بارداری، زنان به ۲۷ میلی‌گرم آهن نیاز دارند.
آجیل‌های غنی از آهن
بادام هندی
این آجیل خاص مقدار زیادی آهن را در خود جای داده است. بنابراین، هر زمان احساس گرسنگی کردید می‌توانید تعدادی از آن‌ها را میل کنید.
بادام زمینی
بادام زمینی دارای چندین ماده مغذی از جمله آهن است. هر اونس بادام زمینی می‌تواند حدود ۱.۳ میلی‌گرم از این ماده معدنی را تحویل دهد.
پسته
بسیاری از افراد عاشق پسته هستند. آن‌ها معمولاً در چندین دسر و شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتماً آن‌ها را روزانه برای تأمین نیازهای آهن خود مصرف کنید.
بادام
بادام یک ماده مغذی است که یک اونس بادام حدود ۱.۰۵ میلی گرم آهن دارد.
گردو
اگرچه بسیاری گردو را به دلیل طعم کمی کره آن دوست ندارند، اما بسیار مغذی است و باید در رژیم غذایی روزانه مصرف شود. یک اونس گردو با نام آکرهوت ۸۲/۰ میلی‌گرم آهن به شما می‌دهد.
از دیگر آجیل‌های سرشار از آهن می توان به فندق اشاره کرد. دانه‌های سرشار از آهن عبارتند از:
تخم کدو، دانه کنجد، تخم کتان، دانه آفتاب‌گردان

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی