[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۶۹
  • دوره جدید

به میان وعده کودکان اهمیت دهیم، روزنامه شیراز نوین

میان وعده به عنوان یک وعده غذایی کوچک که در بین وعده‌های اصلی صبحانه، ناهار و شام مصرف می‌شود، تأمین کننده بخشی از انرژی و مواد مغذی موردنیاز فرد است. در برنامه غذایی کودکان توجه به میان وعده‌ها و انتخاب مواد غذایی مناسب همانند وعده‌های اصلی حائز اهمیت است.
به گزارش بهداشت نیوز، میان وعده به عنوان یک وعده غذایی کوچک که در بین وعده‌های اصلی صبحانه، ناهار و شام مصرف می‌شود، تأمین کننده بخشی از انرژی و مواد مغذی موردنیاز فرد است. در برنامه غذایی کودکان توجه به میان وعده‌ها و انتخاب مواد غذایی مناسب همانند وعده‌های اصلی حائز اهمیت است.
میان وعده‌ای که کودک در طول روز مصرف می‌کند نباید جایگزین هیچ کدام از وعده‌های غذایی اصلی شود، بلکه توصیه می‌شود با فاصله دو ساعت تا وعده بعدی خورده شود. در میان وعده‌ها مانند وعده‌های اصلی باید از پنج گروه غذایی شامل میوه و سبزی، شیر و لبنیات، مغزها، نان و غلات، گوشت و حبوبات به صورت متعادل و متنوع مصرف شود.
انتخاب‌های صحیح غذایی در میان وعده کودکان به تأمین انرژی و مواد مغذی موردنیاز رشد جسمی‌ و مغزی کودک کمک می‌کند.
خوردن مواد غذایی نظیر شیر پاستوریزه کم چرب، ساندویچ نان و پنیر، ساندویچ تخم مرغ، ذرت بو داده کم نمک، کنجد، گردو و سایر مغزها، خرما، انجیر خشک، کشمش، نخودچی، میوه و سبزی تازه در میان وعده تأمین کننده بخشی از نیاز روزانه کودک به انرژی، پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، آهن، کلسیم، روی و سایر مواد مغذی موردنیاز برای رشد و تکامل و حفظ سلامت عمومی‌کودک است.
در حالی که مصرف بی‌رویه تنقلات در میان وعده، علاوه بر کاهش اشتهای کودک و کاهش تمایل به دریافت وعده‌های اصلی، ذائقه کودک را به سمت غذاهای شور و پرچرب سوق می‌دهد که خطر چاقی، پرفشاری خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و پوکی استخوان را در بزرگ‌سالی در پی خواهد داشت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی