[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۷۱
  • دوره جدید

استرس را فقط با یک راه متوقف کنید، روزنامه شیراز نوین

کارگر آنلاین/۲ عامل مخرب و تأثیرگذار استرس و فکر زیاد ذهن و روح را درگیر می‌سازد، ده‌ها راه و روش برای رهایی از این حالت کشف شده است اما ساده‌ترین آن‌ها راهی است که هرکسی می‌تواند به سادگی انجام دهد. امروزه بنابه دلایل مختلفی، ما انسان‌ها بیش از حد تحت فشار و استرس قرار می‌گیریم و در همین حین در مسائل روزمره زندگی غرق می‌شویم و نمی‌توانیم از مشکلاتی که برای خودمان ساخته‌ایم رهایی یابیم و احساس می‌کنیم که دیگر زندگی برایمان کافیست و خودمان را محدود می‌کنیم؛ بدترین شرایط ممکن که وجود ندارد ولی ما با تلقین خود آن‌ها را ساخته‌ایم و از آن‌ها دیواری برای خود درست کرده‌ایم که به هیچ وجه آن‌را نمی‌توانیم شکست دهیم (در تصور خود نمی‌توانیم شکست دهیم ولی به راحتی می‌توانیم آن‌را نابود کنیم) ، این‌ها همه ناشی از استرس و فکر زیاد است. این مطالعه در دانشگاه ایالتی میشیگان انجام شد و دریافتند که مهمترین مورد برای ترک این استرس‌ها فقط لازمه داشتن یک فکری سالم می باشد. یکی از دانشمندان به نام (Hans Schroder) برای این مطالعه از چندین دانشجو که استرس داشتند و بسیار مضطرب بودند استفاده کرد. او از دانشجویان خواسته بود تا «flanker task» را که بر مبنای کامپیوتر که میزان دقت پاسخ دهی و سرعت عکس‌العمل آن‌ها را می‌سنجد، انجام دهند یعنی به عبارت دیگر می‌توان گفت که یک نوع پرسش و پاسخ با دقت بالا را انجام دهند. نیمی از دانشجویان خواسته بودند که از احساسات و افکار عمیق خود به منظور درخواست استادشان به مدت 8 دقیقه بنویسند و به نیم دیگر دانشجویان زمان بیشتری داده شده بود تا در مورد کارهایی که در روز گذشته خود انجام داده بودند بنویسند.محققان این افراد را به‌طور کامل تحت نظر گرفتند و رفتار آن‌ها را بررسی کردند و در انتها دریافتند که هر دو گروه حدوداً با یکدیگر کاری که باید انجام می‌دادند را انجام دادند ولی گروه دوم کاری که برعهده‌شان بود را بهتر و سریع‌تر انجام دادند.
نوشتن راهی ساده و البته مؤثر در کنترل استرس و فکر زیاد
این تحقیق نشان داد افرادی که دائماً مضطرب، روزنامه نگار یا نویسنده هستند ممکن است در آینده برای انجام وظایف خود کمتر استرس داشته باشند. دکتر جیسون موزر (Jason Moser) استاد دانشکده روانشناسی و مدیر آزمایشگاه روان‌شناسی بالینی در طی این مطالعه بیان کرد: نوشتن باعث می‌شود که ذهن کمتر درگیر شود و انسان نیز کمتر استرس‌های بی‌خود داشته باشد و می‌تواند در تقویت حافظه نیز مؤثر باشد. این اولین مطالعه نیست که بیان می‌کند نوشتن باعث می‌شود که استرس به مرور زمان کوتاه از بین برود. در سال 1986 میلادی جیمز پنبانکر مطالعه‌ای را انجام داد که در طی این مطالعه دریافت نوشتن می‌تواند استرس را کاهش دهد و به مرور زمانی اندک می‌تواند آن‌ را از بین ببرد و دریافت که با نوشتن خاطرات و تجربیاتتان بر روی کاغذ، قادر به درک بهتر آن خواهید بود.
نوشتن می‌تواند دید ما از زندگی را تغییر دهد و یک نوع دید زیبا داشته باشیم و می‌تواند به راحتی در روابط عمومی ما نیز تأثیر بگذارد و تمرکزمان نیز بیشتر شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی