[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

امشب در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر پرسپولیس به دنبال شکار قو، روزنامه شیراز نوین

هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال امشب با انجام 4 مسابقه آغاز می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه تیم پرسپولیس میزبان ملوان بندرانزلی است.
مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان
مس رفسنجان بعد از 4 برد متوالی هفته گذشته مقابل پرسپولیس شکست خورد تا همچنان در رده ششم جدول لیگ با 37 امتیاز باقی بماند. شاگردان ربیعی با 13 مساوی رکورددار تساوی در لیگ برتر بیست‌ودوم هستند در عوض نفت مسجدسلیمان به گفته سرمربی خود رکورددار اعتصاب در این فصل بوده اند،  رفسنجانی‌ها این هفته اما  نبرد خیلی سختی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان قعرنشین ندارد. تیمی که با 54 گل خورده صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ است و تاکنون فقط 2 برد به دست آورده است. نفت تیمی قدیمی و ریشه‌دار است که به دلیل مشکلات متعدد مالی و مدیریتی یکی از گزینه‌های اصلی سقوط است، حتی ابراهیم اشکش، سرمربی تیم هفته گذشته بازیکنانش را غیرحرفه‌ای خواند و گفت ما سقوط کرده‌ایم اما برای دفاع از اعتبارمان باید در ادامه لیگ خوب بازی کنیم!
بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید اما بعید است نفت مسجدسلیمان بتواند از تیم آماده مس رفسنجان امتیاز بگیرد. 
پرسپولیس - ملوان انزلی
این بازی یادآور بازی‌های خاطره‌انگیز دو تیم در لیگ برتر و جام حذفی در گذشته‌های نه چندان دور است، زمانی که ملوان یکی از قدرتمندترین تیم‌های شهرستانی فوتبال کشورمان بود البته ملوان در این فصل هم مقابل تیم‌های مدعی فوتبال  خوب و منسجمی ارائه کرد. بازی رفت دو تیم با تک گل لوکادیا گلزن هلندی پرسپولیس به پایان رسید اما دیگر خبری از این مهاجم قهر کرده سرخپوشان نیست. پرسپولیس هم با 4 امتیاز اختلاف نسبت به سپاهان صدرنشین در رده سوم جدول لیگ قرار گرفته است. پرسپولیس باید دیدارهای باقیمانده‌اش را در لیگ با برد به پایان برساند و امیدوار به لغزش سپاهان و استقلال مقابل حریفان باشد تا شاید دوباره به صدر جدول برگردد و به قهرمانی در این فصل امیدوار شود.
آخرین برد ملوان در هفته هجدهم مقابل نساجی مازندران رقم خورد اما پرسپولیس هفته گذشته مس رفسنجان 10 نفره را برد تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند. مازیار زارع و بازیکنان ملوان به هواداران قول داده‌اند شکست خانگی هفته گذشته مقابل هوادار تهران را جبران کنند و اگر از پرسپولیس امتیاز بگیرند باعث خوشحالی هواداران خود و البته  هواداران دو تیم سپاهان و استقلال خواهند شد. پرسپولیس در بازی امشب کمال کامیابی نیا را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. سرخپوشان پایتخت دو هفته دیگر در لیگ برتر باید در هیجان انگیزترین بازی دور برگشت به مصاف استقلال بروند در حالی که 9 بازیکن سه اخطاره دارد که ممکن است دربی را از دست بدهند. میلاد سرلک، سروش رفیعی، وحدت حنانوف، علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی، وحید امیری، مهدی ترابی و محمد عمری نفراتی از سرخپوشان هستند که در خطر 4 اخطاره شدن و محرومیت قرار دارند. البته شاید برخی از آنها ترجیح بدهند کارت زرد بگیرند تا خیالشان بابت حضور در دربی راحت باشد! البته شکار قوی خزر در اولویت است زیرا بدون برد در این بازی پرسپولیس ممکن است زودتر از موعد از کورس قهرمانی خارج شود.
صنعت نفت آبادان - مس کرمان
این بازی بدون اغراق یک فینال ته‌جدولی است. نفت آبادان اگرچه هشت امتیاز از تیم مس کمتر دارد و با 13 امتیاز در رده پانزدهم جدول است اما به روزهای آینده امیدوار است زیرا مدیران این باشگاه از دو تیم مس کرمان و نفت مسجدسلیمان بابت استفاده از بازیکن غیرمجاز شکایت کرده‌اند و هنوز رأی انضباطی در خصوص این دو مسابقه صادر نشده است و اگر کمیته انضباطی 4 امتیاز این دو مسابقه را به نفت بدهد در آن صورت نفتی‌ها به بقا در لیگ برتر بیش از گذشته امیدوار می‌شوند البته به شرطی که در این بازی خانگی سه امتیاز را از شاگردان فرزاد حسین‌خانی بگیرند.
نفت آبادان با عبدالله ویسی هفته گذشته با یک گل جنجالی مقابل سپاهان بازنده شد و حالا دنبال جبران است. مس کرمان هم که بابت داوری نگران است از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خواسته که در انتخاب داور این بازی حساس و فینال‌گونه دقت لازم انجام شود! مس کرمان آخرین بردش مقابل نساجی مازندران بود و در سه هفته اخیر هم با سه مساوی همچنان در منطقه خطر و سقوط قرار دارد. بازی رفت دو تیم را مس 2 بر صفر برد ولی بازی برگشت ساده نخواهد بود.
فولاد خوزستان - نساجی مازندران
جدال دو تیم قرمزپوش لیگ در اهواز دیدنی خواهد بود دو تیمی که شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می کنند. 
فولاد بعد از جدایی نکونام با علیرضا منصوریان دو برد در لیگ برتر به دست آورده و اکنون  با 31 امتیاز در رده هشتم جدول لیگ است اما نساجی مازندران هنوز در دور برگشت مسابقات رنگ برد را ندیده و با 24 امتیاز روی پله یازدهم جدول ایستاده است. فولادی‌ها در این بازی خانگی هم دنبال برد هستند و تقابل منصوریان با حمید مطهری، مربی اسبق پرسپولیس هم برای رسانه‌ها و هواداران جذاب خواهد بود. 
حمید مطهری بعد از باخت خانگی مقابل گل‌گهر سیرجان باز هم به شدت از کمیته داوران انتقاد کرد! فولاد در صورت برد شانس دارد به رده هفتم جدول صعود کند و جانشین آلومینیوم اراک هم بشود اما نساجی اگر در این بازی امتیاز نگیرد ممکن است تا رده سیزدهم جدول سقوط کند بازی رفت را شاگردان مطهری 2 بر  یک بردند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی