[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بیماری قلبی پنهان احتمال حمله قلبی را ۸ برابر افزایش می‌‌دهد، روزنامه شیراز نوین

تحقیقات جدید نشان می‌‌دهد که ‌میلیون‌ها نفر از افراد میانسال ممکن است بدون هیچ نشانه‌ای از بیماری قلبی در حال قدم زدن باشند، اما همچنان با خطر بالای حمله قلبی روبرو هستند.
به گزارش بهداشت نیوز، بیماری قلبی خاموش یا تحت بالینی ممکن است عامل این اتفاق باشد. این وضعیت، ضخیم شدن یا سخت شدن اولیه شریان‌های قلب است که می‌‌تواند به مرور زمان بدتر و باعث درد قفسه سینه شود که به آن آنژین یا حتی حمله قلبی گفته می‌‌شود. محققان دریافتند افراد میانسال مبتلا به چنین بیماری‌های تحت بالینی قلبی با خطر بیشتر بروز حمله قلبی غافلگیرکننده روبرو هستند.
دکتر «کلاوس فوگلسانگ کوفوید»، متخصص قلب در بیمارستان دانشگاه کپنهاگ دانمارک، نویسنده این مطالعه توضیح داد: بیماری تحت بالینی قلب به تغییراتی در سیستم گردش خون اشاره دارد که عمدتاً با افزایش سن دیده می‌‌شود و در برخی افراد ممکن است باعث حمله قلبی و مرگ زودرس شود. نکته مهم این است که بسیاری از افراد ممکن است این تغییرات را داشته باشند، اما هیچ وقت بیماری قلبی بالینی نخواهند داشت.
برای این مطالعه، از بیش از ۹۵۰۰ فرد ۴۰ ساله یا بیشتر بدون بیماری قلبی شناخته شده، اسکن گرفته شد تا ببینند چه اتفاقی در شریان‌های قلب‌شان می‌‌افتد. از این تعداد، ۵۴ درصد از افراد هیچ نشانه‌ای از بیماری تحت بالینی قلب را نشان ندادند. ۳۶% بیماری غیرانسدادی و ۱۰% بیماری انسدادی یا گرفتگی عروق داشتند. افراد مبتلا به بیماری انسدادی بیش از هشت برابر در معرض حمله قلبی بودند.
توصیه محققان این است که با پزشک خود در مورد چگونگی ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی صحبت کنید. همچنین داشتن یک سبک زندگی سالم بسیار مهم است و اگر شما هر عامل خطری برای بیماری قلبی دارید، انجام یک چکاپ سلامت ایده خوبی است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی