[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دور از انتظار، اما امیدوار، روزنامه شیراز نوین

از هفته بیست‌و هشتم لیگ دسته اول کشور تیم فجر شهید سپاسی شیراز در دیداری حساس در ورزشگاه حافظیه مقابل میهمان خود استقلال ملاثانی شکست خورد تا شانس رسیدن به رتبه دوم را از دست بدهد و همچنین با توجه به نتایج دیگر مدعیان بالای جدول،  به رتبه چهارم نزول پیدا کند.
در این بازی حساس، رجب زاده به مانند چند بازی گذشته با همان نفرات اصلی و با سیستم چهار-چهار-دو بازیکنان خود را روانه  زمین مسابقه کرده بود.
کیفیت نسبتاً مناسب زمین حافظیه، استقبال پُرشور هواداران و روحیه بالای بازیکنان فجر شهید سپاسی به‌خاطر نتایج خوب هفته‌های گذشته، نویدبخش یک بازی عالی برای فجری‌ها بود. گل زودهنگام این تیم در دقیقه دوم مسابقه نیز هیجان این بازی را برای هواداران دوچندان کرد. بعد از این گل طبیعی بود که تیم ‌استقلال کمی جلو بکشد ولی تیم ‌فجر شهید سپاسی همچنان مسلط‌تر بر بازی بود و در ادامه حملات خود صاحب یکی دو موقعیت خطرناک دیگر هم شد که با بی‌دقتی مهاجم‌ها این موقعیت‌ها از دست رفت.
شرایط نیمه دوم هم به سود فجر شهید سپاسی دنبال شد و ایجاد چندین موقعیت مسلم گُل‌زنی و فرصت‌سوزی بازیکنان، این انگیزه و جسارت را به استقلالی‌ها داد که جلو بکشند و در یک موقعیت نه‌چندان جدی و از روی اشتباه و عدم‌ تمرکز مدافع فجر شهید سپاسی صاحب یک ضربه پنالتی و گل تساوی شوند.
تیم‌ استقلال ملاثانی که پس از گل تساوی روحیه گرفته بود، به نظر کاملاً راضی به این نتیجه بود و با دفاع چندلایه و البته اتلاف وقت، سعی در حفظ نتیجه و کنترل بازی  و استفاده از ضدحملات البته با نفرات کم‌ داشت.
تعویض‌های رجب‌زاده برای تغییر نتیجه و ریتم بازی ثمری برای این تیم نداشت. بازیکنان فجر شهید سپاسی که اصرار فراوان به ارسال توپ‌های بلند به کناره‌ها برای ایجاد موقعیت و فتح دروازه تیم استقلال داشتند، با دفاع خوب تیم ‌حریف مواجه شدند تا در یک غافل‌گیری و از روی بی‌نظمی خط میانی و دفاعی تیم فجر شهید سپاسی، در عین ناباوری تیم ‌استقلال در دقیقه ۸۹ به گل دوم و برتری دست پیدا کند. هادی حبیبی‌نژاد، بازیکن سابق فجر شهید سپاسی، زننده هر دو گل استقلالی‌ها بود و در ادامه هم تیم فجر شهید سپاسی نتوانست نتیجه را تغییر دهد تا دومین شکست خانگی خود و ششمین شکست فصل را متحمل شود.
فجری‌ها با این شکست ۴۲ امتیازی ماندند و با یک ‌پله سقوط در جدول در رده چهارم و با یک ‌بازی کمتر در  فاصله ۵ امتیازی با تیم دوم یعنی استقلال خوزستان  قرار گرفتند.
حال اشاره به چند نکته فنی از این‌مسابقه خواهیم داشت:
۱. در این بازی انتظارات از فجری‌ها بالا بود. به‌خصوص بعد از گل زودهنگام فجر شهید سپاسی و ادامه حملات، انتظار پیروزی پُرگل از این تیم ‌می‌رفت اما در میان ناباوری، فجری‌ها بازی برده را با تساوی و در انتها با شکست تمام کردند. آنها علیرغم برتری و حفظ توپ در اکثر دقایق بازی، نتواستند امتیازی کسب کنند.
۲. بازیکنان فجر شهید سپاسی شیراز در این بازی انتحاری بازی نکردند و بازیکنان این تیم در اکثر دقایق در درگیری‌های فیزیکی شرکت نمی‌کردند یا مغلوب حریف خود می‌شدند. گواه این مطلب، ضربات ایستگاهی کم‌تعداد فجری‌ها در اطرف محوطه جریمه به‌خصوص در نیمه دوم بود.
فجر شهید سپاسی در نیمه دوم به‌جز چندین ضربه کرنر که همگی هم خطرناک ارسال شد، صاحب ضربه ایستگاهی در اطراف محوطه جریمه حریف نشد، در حالی که تک گل این تیم در نیمه اول روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید.
۳. بازیکنان فجر شهید سپاسی علیرغم ایجاد موقعیت‌های پُرشمار، تنها یک بار موفق به گل‌زنی شدند. به نظر می‌رسد که عدم تمرکز و عدم دقت، همچنین استرس و  بدشانسی در ناتوانی مهاجمان در گل‌زنی تأثیرگذار بود. پاس‌های اشتباه در پشت محوطه هیجده قدم حریف نیز فرصت‌های خوبی از فجری‌ها گرفت.
۴. بازیکنان تعویضی فجر شهید سپاسی در این ‌مسابقه  برخلاف بازی هفته گذشته نتوانستند تأثیرگذاری خاصی داشته باشند. تعویض مدافعان کناری به منظور تقویت تیم در جناحین نتیجه‌ای نداشت و مدافعان کناری فجر شهید سپاسی شیراز روز خوبی را پشت سر نگذاشتند.
همچنین تغییر مهاجم هدف تیم، قدرت فجری‌ها در یک سوم محوطه جریمه حریف و نبردهای هوایی روی توپ‌های ارسالی را کمتر کرد.  اصرار فجری‌ها به ارسال توپ‌های بلند به کناره‌ها برای ایجاد موقعیت روی دروازه حریف توسط استقلالی‌ها به خوبی کنترل شد. می‌توان گفت سبک بازی فجری‌ها در اواخر بازی، دل‌خواه و مطابق با تخصص تیم حریف در فاز تدافعی بود.
۵. تیم استقلال ملاثانی که به نظر می‌رسید برای کسب حداقل امتیاز راهی شیراز شده بود، با حداقل لمس توپ و موقعیت صاحب سه امتیاز مسابقه شد. شاید تنها فاکتوری که باعث برتری این تیم در این مسابقه شد، دوندگی زیاد و برتری در اکثر درگیری‌های فیزیکی بود. آنها هرچند با تعداد کم در ضدحملات شرکت می‌کردند اما بارها مدافعان فجر شهید سپاسی را به زحمت انداختند.
6. مصدومیت‌های زیاد بازیکنان تیم ‌استقلال در طول مسابقه به‌خصوص در نیمه دوم، اعتراض تماشاگران شیرازی را در پی داشت.
7. استقبال پُرشور تماشاگران در این مسابقه یادآور این نکته شد که مردم شیراز همواره در مسابقات حساس حامی تیم شهرشان هستند، هرچند متأسفانه فجری‌ها نتوانستند از این امتیاز بهره‌ای ببرند.
8. فجر شهید سپاسی در دیدارهای باقیمانده باید ۴ بازی در خارج خانه برگزار کند و تنها در دو مسابقه دیگر میزبان خواهند بود. هرچند فاصله امتیازی با منطقه صعود کمی زیاد شده ولی این تیم همچنان شانس صعود دارد و باید علاوه بر کسب نتیجه، منتظر لغزش دیگر مدعیان هم باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی