[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ستاره ها از شیراز کوچ می کنند، روزنامه شیراز نوین

به گزارش ایرنا، الهام پاکدل بانوی فوتسالیست و معلم شیرازی با زدن ۲۴ گل عنوان خانم‌گلی مسابقات فوتسال لیگ برتر را کسب کرد اما به تیم ملی دعوت نشد تا انتقاد این بازیکن را به دنبال داشته باشد.
 با وجود محدودیت‌ها در سال‌های گذشته بازیکنان زیادی از استان فارس در لیگ‌های فوتبال و فوتسال بانوان درخشیدند و به تیم ملی هم راه یافتند اما چند صباحی است که فوتبال فارس بیمار است و برای همین هم بسیاری از بازیکنان نخبه فارس به رغم میل باطنی راهی تیم های خارج از استان می‌شوند.
نبودن حامی مالی پایدار که بتوانند تیم‌های فارس را در امر حرفه‌ای کمک کند و عدم تعهد در قبال قرارداد بازیکنان از جمله مشکلات بازیکنان استان فارس است که آنها را ناگزیر به کوچ کردن می‌کند و بارها به آن اشاره شده اما همچنان در به روی یک پاشنه می چرخد.
الهام پاکدل که متولد ۱۳۷۲ شیراز و دارای مدرک ارشد فیزیولوژی ورزشی است و به عنوان معلم تربیت بدنی مدرسه امید فردا مشغول‌به‌کار است، می‌گوید: از هشت سالگی برای نخستین بار در مدرسه فوتبالی در شیراز ثبت نام کردم و از همان جا دنیای قشنگ ورزشی‌ام و علاقه به فوتبال رقم خورد هر چند از حمایت‌های خوب خانواده هم در راه موفقیت برخوردار بودم.
وی ادامه می‌دهد: از همان سال به عضویت تیم‌های آموزش و پرورش درآمدم و درمسابقات دانش‌آموزی استانی و کشوری چندین مدال رنگارنگ به دست آوردم.
پاکدل با اظهار اینکه در شیراز به تیم‌های فوتسال بانوان اهمیت نمی‌دهند، اضافه می‌کند: شیراز و استان فارس از بازیکنان مطرح و بااستعدادی برخوردار است که به آنها اهمیت داده نمی‌شود و برای همین است که به استان‌های دیگر می‌روند.
این معلم شیرازی تأکید می‌کند: متأسفانه در شیراز وعده و وعید می‌دهند اما به آن عمل نمی‌کنند، برای همین عدم حمایت‌ها و قراردادهای مالی پایین بازیکنان مطرح حاضر نیستند در شهرشان بازی کنند و ناگزیرند روانه دیگر تیم‌های کشور شوند.
خانم گل لیگ برتر می‌افزاید: فصل گذشته لیگ برتر چندین پیشنهاد از تیم‌های خوب لیگ داشتم اما به دلیل شرایط شغلی نتوانستیم در استان دیگری بازی کنم.
وی می‌گوید: علاوه بر شغل معلمی مدرسه فوتبالی را راه‌اندازی کرده‌ام تا بتوانم تجربیاتم را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم.
پاکدل در پاسخ به این پرسش که چرا شغل معلمی را انتخاب کرده است، بیان می‌کند: از آنجا که خواهرهای بزرگترم هر ۲ فرهنگی هستند، من هم شغل معلمی را انتخاب کردم و دوست داشتم مانند آنها شوم و هفت سال است که معلم ورزش مدارس هستم.
خانم گل مسابقات لیگ برتر عنوان می‌کند: هرچند انتخاب بازیکن توسط سرمربی تیم ملی کاملاً سلیقه‌ای است و به آن احترام می‌گذارم اما فکر نمی‌کردم بعد از این همه تلاش، سختی‌هایی که پشت سر گذاشتم، تمرینات فشرده، مصدومیت و در اکثر بازی‌ها ۴۰ دقیقه بازی کردن که در نهایت منجر به خانم گلی مسابقات شد، به تیم ملی دعوت نشوم.
پاکدل که سابقه هفت سال بازی در لیگ برتر دارد و چندین بار به تیم ملی دعوت شده است، ادامه می‌دهد: لیگ برتر در سال ۱۴۰۱ جذابترین لیگ در این چند سال اخیر بود و تیم‌ها رقابتی نزدیک با هم داشتند و مسابقات از سطح بالایی برخوردار بود.
این معلم شیرازی به نکات منفی مسابقات که در پایان پنهان ماند و به آن پرداخته نشد، اشاره می‌کند و می‌گوید: بحث اعلام نام خانم گل رقابت‌ها که تا قبل از هفته پایانی مسابقات اسامی گل‌زنان را اعلام می‌کردند پس از پایان مسابقات به یک‌باره محو شد و از سوی فدارسیون اسم خانم گل لیگ برتر در فصل ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده است که جای تعجب دارد.
پاکدل تأکید می‌کند: با وجود اینکه قرار بود در پایان مسابقات لیگ، مبلغ قرارداد بازیکنان پرداخت شود اما حدود ۲ ماه گذشته هنوز پرداخت‌ها محقق نشده است، امیدوارم تسویه حساب بازیکنان سریع صورت گیرد، آن وقت می‌گویند چرا بازیکنان شیرازی این شهر را ترک می کنند و کسی هم به فریادمان نمی رسد.
وی از مسئولان استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان خواست حمایت بیشتری از بانوان علاقه‌مند به ورزش به ویژه از نظر مالی انجام دهند و میان بانوان و آقایان تبعیض وجود نداشته باشد تا ما هم بتوانیم با انگیزه بیشتر ورزش کنیم.
پاکدل به خاطرات دوران بازیش هم اشاره می‌مند و ادامه می‌دهد: برای هر بازیکنی خاطرات خوب و بد وجود دارد، مقابل تیم مهرعظام تهران که به سوپرلیگ صعود کرد در تهران بازی داشتیم، نیمه نخست با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خوردیم اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد.
وی می‌افزاید: بین ۲ نیمه با صحبت ستاره زارع، مربی تیم قول دادیم نتیجه بازی را تغییر دهیم و در این بازی توانستم چهار گل از روی ضربات آزاد به ثمر برسانم و در نهایت هم بازی را به تساوی کشاندیم که خاطره خوش دوران بازیم بود.
این بازیکن که گل‌های زیادی تاکنون به ثمر رسانده است در مورد زیباترین گلش می‌گوید: در بازی با تیم آریا پاک البرز که در سالن پهلوانان نصیری شیراز برگزار شد، در حالی که تنها هفت ثانیه به پایان بازی باقی مانده بود از روی یک ضربه ایستگاهی که حاضران در ورزشگاه یک صدا فریاد می‌زدند الهام این توپ گل است، گلی زیبا به ثمر رساندم که منجر به برد تیم شد برای همین هم آن را فراموش نمی‌کنم چراکه شیرین‌ترین و به یادماندنی‌ترین گل را به ثمر رساندم.
این خانم معلم و خانم گل شیرازی که با شماره هفت بازی می‌کند ضمن تشکر از مربی خود، ستاره زارع که همیشه پشتیبان بازیکنان است، عنوان می‌کند: پیامی برای بانوان علاقه‌مند به ورزش دارم و از آنها می‌خواهم هدفمند برنامه‌های خود را دنبال کنند و هیچ چیز نباید مانع پیشرفت شود تا به هدف و آن چیزی که می‌خواهند برسند.
پاکدل که از هشت سالگی فوتبال را شروع کرده است تاکنون نایب قهرمان مسابقات جوانان کشور و خانم گل شدن در این مسابقات در سال ۸۶، دعوت به اردوی تیم ملی زیر ۱۶ سال طی سه مرحله، مقام سوم مسابقات فوتبال جوانان کشور در سال ۸۷، مقام دوم مسابقات دسته یک فوتسال جوانان کشور در سال ۸۸، مقام دوم مسابقات دسته دوم فوتسال کشور در سال ۸۹ ، مقام اول مسابقات دسته سه فوتسال کشور در سال ۹۳، مقام دوم مسابقات دانشجویان کشور در سال های ۹۲ و ۹۳، مقام نخست مسابقات دانشجویان در سال ۹۴ و کسب عنوان خانم گلی و سابقه هفت سال بازی در لیگ برتر به همراه تیم‌های اشکنان لامرد فارس، کارآ، قشقایی، پویندگان صنعت فجر و پارس آرا شیراز را در کارنامه دارد.
همچنین سرمربی تیم فوتسال بانوان پارس آرا شیراز هم به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: ذکر این نکته خالی از لطف نیست علاوه بر اینکه سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، هنوز عنوان خانم گلی را اعلام نکرده، جام خانم گلی را به الهام پاکدل نداده‌اند و حتی جواب تلفن و پیامک‌های ما را نمی‌دهند، دیگر باید چکار کنیم تا حق این بازیکن را که به تیم ملی هم دعوت نشده است، بگیریم؟
ستاره زارع تأکید کرد: سازمان لیگ یک سال جام خانم گلی داد و یک سال دیگر جایزه نقدی دادند، اما بحثم این است که با وجود اینکه ۲ ماه از پایان مسابقات گذشته است چرا خانم گل لیگ برتر فوتسال بانوان را اعلام نمی کنند ؟

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی