[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

سربلندی شیراز در استقبال نوروزی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
شورای اسلامی شهر شیراز از تلاش‌های مجموعه شهرداری و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران سومین حرم اهل بیت(ع) قدردانی کرد. آیین تقدیر از خدمات شهرداری شیراز روز یکشنبه ۲۰ فروردین‌ماه همزمان با یکصد و یازدهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
 هم‌افزایی برای بهبود خدمت‌رسانی
ریاست شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم از عملکرد مدیریت شهری در ایام نوروز تقدیر کرد. مهدی طاهری با اشاره به این موضوع که در ایام نوروز کارکنان شهرداری تلاش بسیار درخور تقدیری برای مهمان‌نوازی و مهمان‌داری از زائران حرمین منور و گردشگران نوروزی از خود نشان دادند، اظهار داشت: به‌موازات خدمت‌رسانی در تعطیلات سال جدید، در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و به ویژه طرح‌های عفاف و حجاب طرح‌های مثبتی انجام شده است. او با تقدیر از عملکرد شهردار و کارکنان شهرداری شیراز افزود: امیدوارم با رفع ایرادات و نواقص، شرایط مهمان‌داری برای ایام و سال‌های آتی را بیش از پیش مطلوب‌تر نموده و شیراز را به شأن شیراز مهمان‌نواز برسانند. نماینده مردم در پارلمان شهری با تشکر از ستاد عالی نظارت بر اقدامات شهرداری، خطاب به شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در بین چند دروازه ورودی شیراز، غریب‌ترین و ضعیف‌ترین آنها ورودی شهرک سعدیه و جاده خرامه است. تقاضا دارد تا در مجموعه ای از اقدامات هماهنگ با اداره‌کل راه و شهرسازی این ورودی مهم و تاریخی را از این عزلت خارج کرده و آن را به شأن خود برسانید و این مهم را به یادگار از خود به جای بگذارید. تقاضا دارم تا کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورا تحولی را در این خصوص صورت دهند.  ریاست شورای اسلامی شهر شیراز در بخش پایانی سخنانش گفت: اخیراً اقدامات درخور تقدیری توسط تعدادی از کارکنان شهرداری شیراز در مترو را ملاحظه کردم که با زبان خوش و با احترام کامل آنچنان‌که با خواهران خود سخن می‌گویند، اقدام به تذکر لسانی و نهی از منکر برای رعایت عفاف و حجاب بانوان و امر به معروف و تقدیر از بانوان محجبه نمودند.
 جهاد خدمت‌رسانی در نوروز 1402
محمدحسن اسدی شهردار شیراز در نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری با محوریت گزارش عملکرد نوروزی شهرداری در ارائه خدمات‌رسانی به میهمانان نوروزی، اقدام شهرداری را ماحصل یک کار تیمی و جهادی از سوی تمام دست‌اندرکاران دانست و گفت: شهرداری به‌عنوان سکان پیشرو در ارائه خدمات نوروزی تمام نیروهای خود را برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی به کار گرفت و در این مسیر به دلیل حجم مسافران نوروزی از هرگونه کمبود و قصور غیرسهوی عذرخواهی می‌کنیم. اسدی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۲ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام مهار تورم و رشد تولید اظهار امیدواری کرد که شهر شیراز بتواند با گام نهادن در این مسیر، خدمات شایسته‌ای به کل کشور و شهر شیراز ارائه دهد. این مقام ارشد شهرداری شیراز با اشاره به آماده‌سازی ۱۳سالن ورزشی، ۱۲ بوستان، ۴۳ حسینیه و ۴ سالن ورزشی تحت‌نظر اداره‌کل ورزش جوانان برای اسکان مسافران نوروزی تصریح کرد: در مدت‌زمان تعطیلات نوروز حدود ۵۶۶هزار نفر در این مکان‌های در نظر گرفته‌شده اسکان یافتند. اسدی با بیان اینکه از چهار ماه قبل از نوروز ستاد سفر شهرداری شهر شیراز تشکیل شد تا شهر آماده میزبانی از مهمانان نوروزی باشد، عنوان کرد: به دلیل اهمیت موضوع استقبال و ارائه خدمات به مسافران نوروزی، ۱۳هزار نیروی شهرداری عضو ستاد سفر بودند که در طول تعطیلات نوروز از ظرفیت 3هزار و ۴۰۰ نفر نیروی شهرداری برای ارائه خدمات بهره بردیم. شهردار کلان‌شهر شیراز از حضور ۴۰۰ نفر نیروی بسیجی در کنار نیروهای شهرداری برای ارائه خدمات به مسافران بهار ۱۴۰۲ خبر داد و ادامه داد: در ایام نوروز به دلیل اهمیت سلامت و امنیت مسافران نوروزی با همکاری نیروهای آتش‌نشان داوطلب تعداد ۲۱۸ مسافر از مرگ با گاز مونوکسید کربن جلوگیری شد. این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به اولویت شهرداری در تأمین امنیت سلامت مسافران در کنار ارائه خدمات اظهار امیدواری کرد: شهرداری شیراز مفتخر است که توانست در نوروز ۱۴۰۲ آمار مرگ مسافران در چادرهای نصب‌شده به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد صفر ثبت کند.
 فارس در زمره منظم‌ترین استان‌های کشور
در ادامه این مراسم، معاون زیارت و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه از چهار ماه قبل از فرارسیدن ایام نوروز ستاد خدمات سفر راه‌اندازی شد، اظهار کرد: فارس به‌زعم بازرسانی که به استان سفر داشتند، جزو منظم‌ترین استان‌های کشور بوده و جزو سه استان برتر قرار گرفت. محمد فرخ‌زاده عنوان کرد: باتوجه به نظم موجود میان دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری، شاهد ترافیک و شلوغی کمتری بودیم. معاون زیارت و گردشگری استانداری فارس اضافه کرد: در ایام نوروز تعداد وضعیت اقامت در استان فارس ۴میلیون و ۱۰۰هزار نفر بود که ۲میلیون و ۲۰۰هزار نفر مربوط به شهر شیراز بوده است. فرخ‌زاده با اشاره به در صدر بودن مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان در آمار بازدیدکنندگان کشور، افزود: حافظیه با ۴۰۵هزار بازدیدکننده، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه سعدیه، تخت‌جمشید و پاسارگاد تعداد ۱.۵میلیون نفر بازدیدکننده داشتند. معاون گردشکری و زیارت استانداری فارس یادآور شد: امسال با همتی که وجود داشت، در تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشتیم و میزان آمار جرحی ۵ درصد کاهش داشت. این مقام عالی حوزه گردشگری در فارس اضافه کرد: بر اساس آمار اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای در استان فارس، تعداد تردد ۲۸میلیون بوده است که افزایش ۱۸درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
 برنامه‌ریزی منسجم برای تدارکات نوروزی
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات و پذیرایی از مسافران نوروزی به نسبت سال گذشته، اقدامات منظم‌تر و منسجم‌تر بود. مسعود زارعی عنوان کرد: این خدمات‌رسانی مطلوب در راستای تلاش کلیه مجموعه شهرداری بود. وی به اهداف ستاد عالی نظارت بر خدمات سفر نوروز اشاره کرد و افزود: نظارت بر این ستاد جزو وظیفه ذاتی شورای اسلامی شهر شیراز بود تا با توجه به ایراداتی که مطرح می‌شد، عوامل اجرایی بتوانند نسبت به رفع سریع ایرادات اقدام کنند. زارعی افزود: در سال گذشته ۱۳ ایراد ساختاری در ستاد نظارت خدمات سفر مطرح شد و در اولین جلسه تشکیل‌شده با حضور شهردار، برایند و نتیجه ایرادات ستاد اجرایی مطرح شد و در جلسه کمیسیون خدمات شهری که در روز پانزدهم اسفند سال گذشته برگزار شد، ۳۷ تصمیم کمیسیون با حضور مسئولان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی خارج از شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به جهت اجرا به شهرداری ابلاغ شد. زارعی عنوان کرد: یک اقدام مؤثر صورت گرفته قرائت واحد ایرادات با حضور شورای شهر و شهرداری بود که در راستای آن با حضور اعضای پرتلاش شورا و شهرداری و ناظران قرائتی واحد نسبت به رفع ایرادات با پنج عنوان اصلی و ۸۲ موضوع در قالب یک چک‌لیست به توافق طرفین رسید تا در قالب این چک‌لیست اقدام شود. این عضو شورا ادامه داد: در ستاد نظارت عالی ۵۵ نیروی بسیج در قالب ۲۲ اکیپ در دو شیفت کاری صبح و شب، کار نظارت دنبال می‌شد. وی در خصوص مکان‌های مورد بررسی نظارت توضیح داد: مناطق یازده‌گانه در چهار ورودی شیراز، بوستان‌های مورد استفاده در نوروز، سالن‌های ورزشی و چهار کمپ نوروزی جنت، زیباشهر، سعدیه و مسجد جامع‌الشهدا و ۲۱ پارکینگ عمومی و ۴۳ بازارچه و غرفه عرضه میوه و تره‌بار در سطح شهر از جمله آنهاست. رئیس ستاد نظارت بر خدمات سفر نوروز با بیان اینکه فرایند نظارت در دو بخش صورت گرفت، افزود: فرایند نظارت به دو ‌صورت سیستمی و از طریق سامانه ۱۳۷ که برای اولین بار صورت گرفت، اتفاق افتاد و با آموزش‌های تخصصی که برگزار شد، سامانه پیامکی ۱۳۷ فعال و مسیر سیستمی نظارت دنبال شد. همچنین مسیر دوم به صورت میدانی بود که در پایان هر شیفت کاری نظارت میدانی توسط نیروهای بسیج انجام شد. زارعی یادآور شد: در جمع‌بندی نهایی صورت‌گرفته، تعداد هزار و ۷۰۹ ایراد در سامانه ثبت شد و مورد بررسی قرار گرفت و معایب به بیست‌ویک رده مربوطه به شکل سیستمی ارجاع شد. 
این عضو شورا با بیان اینکه گزارش اقدامات شاخص و ستاد نظارت عالی خدمات سفر به کلیه اعضای شورای شهر ارائه شد، گفت: در راستای اقدامات شاخص مثبتی که در سطح شهر انجام شد، تقویت مبادی ورودی فعال شهر صورت گرفت و شهر شیراز به‌عنوان شهری تمیزتر از هر سال ارزیابی شد و ایرادات فضای سبز آن برطرف شد و برای اولین بار سامانه ۱۳۷ به شکل جدی در راستای نظارت بیشتر و به‌عنوان پل ارتباطی با مسافران نوروزی تقویت شد. 
انسجام و انضباط حاکم بر کمپ‌ها از دیگر موضوعاتی بود که زارعی به آن اشاره کرد و افزود: ایمنی مثال‌زدنی با تلاش مؤثر سازمان آتش‌نشانی محسوس بود و با توجه به ایرادات بصری که در سال گذشته در محور خلیج فارس شاهد بودیم، ایرادات این محور برطرف شد. زارعی در پایان یادآور شد: در جلسه برگزارشده در روز چهاردهم فروردین سال جاری، ۱۲ تصمیم که اهم آن شامل گزارش درآمد و هزینه کرد، سامان‌دهی تصاویر شهدا، هوشمندسازی نرخ پارکینگ‌های سطح شهر و افزایش کیفیت سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، تهیه و تکمیل طرح جامع اقامتگاه‌ها به جهت استفاده از ظرفیت آنها در زمان بحران‌ها و بازنگری در شرح وظایف سازمان‌ها در حفظ و نگهداری بخش خصوصی مدیریت باغ‌های در اختیار شهرداری بود، موارد به شهرداری شیراز ابلاغ شد.
 همکاری برای کسب رضایتمندی مردمی
غلامرضا غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در ادامه ارائه گزارش عملکرد با بیان اینکه شهرداری شیراز به گواه آمار توانسته خدمات خوبی را به مسافران نوروزی ارائه کند، گفت: همکاری شورا و شهرداری شیراز در ایام نوروز در بالاترین نقطه عطف خود قرار داشت که ماحصل آن راضی‌شدن مردم و میهمانان از ارائه خدمات نوروزی بوده است. او با اشاره به توزیع بیش از ۲۰هزار نقشه و ۳۰هزار بروشور تصریح کرد: بیش از ۲۰۰هزار مترمربع گل‌کاری بلوارها و بوستان‌ها و آماده‌سازی بوستان‌ها برای روز طبیعت و همچنین نورپردازی پل‌ها و تقاطع و المان‌های نوروزی از جمله اقدامات نوروزی مدیریت شهری برای نوروز سال ۱۴۰۲بود. توزیع میوه و گوشت شب عید در بازارچه‌های عرضه مستقیم توزیع کالا، جمع‌آوری زباله و تلاش شبانه‌روزی برای نظافت شهر و طرح از سبزه تا کمپوست برای جمع‌آوری سبزه‌های روز طبیعت از دیگر اقدامات نوروزی شهرداری شیراز بود که رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری به آن پرداخت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی