[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین از شناسایی ٢ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی توسط گشت‌های حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان از ۲۹ اسفند ۱۴۰1تا ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری خبر داد. به گزارش روابط عمومی ‌‎مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین، محمد حیدری با اعلام آمادگی گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح شهرستان اظهار کرد: برای شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی، گشت حفاظت از اراضی کشاورزی جهت صدور اخطار و توقف عملیات اجرایی به مناطق اعزام شده است. وی با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح برخورد قانونی شده و اجازه سودجویی به فرصت‌طلبان در از بین بردن اراضی کشاورزی داده نمی‌شود، افزود: در ایام تعطیلات نوروزی، از ۲۹ اسفندماه تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، این تیم‌ها با گشت‌زنی، ده‌گردشی و نظارت لازم را بر اراضی کشاورزی انجام داده‌اند. حیدری اضافه کرد: برای مجموع تغییر کاربری‌های شناسایی شده در ایام تعطیلات نوروزی که در قالب ساخت و ساز اتاق و دیوارکشی بوده، اخطار و توقف عملیات توسط گشت‌های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی صادر شده و ٢ مورد از این مستحدثات غیرمجاز نیز بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی متوقف گردیده و در دست اقدام جهت طرح دعوی در محاکم قضایی است. در سایر موارد نیز اقدامات قانونی لازم طبق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعمال خواهد شد.
حیدری گفت: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع‌رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به‌صورت مستمر آماده برخورد با متخلفان و سودجویان در اراضی کشاورزی و دریافت گزارش‌های مردمی است. 
وی بیان کرد: از عموم مردم به‌‌ویژه روستاییان و کشاورزان عزیز شهرستان درخواست می‌شود، در صورتی که قصد احداث بنا و تأسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی متعلق به خود را دارند، حتماً قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) یا با مراجعه به مراکز خدمات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت‌های امور اراضی در شهرستان‌ قیر و کارزین، ضمن مشاوره و راهنمایی، برای دریافت مجوز اقدام کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی