[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۸۹
  • دوره جدید

راه‌آهن زنگ‌زده ، روزنامه شیراز نوین

رئیس جمهوری گفت: پیشرفت ۲۰درصدی پروژه راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه پس از ۱۴ سال، قابل توجیه نیست؛ چراکه تأخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ظهر دیروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به استان بوشهر در بازدید از پروژه راه آهن شیراز- بوشهر- عسلویه با اشاره به اینکه اتصال به خطوط راه آهن از مطالبات اساسی مردم استان بوشهر است افزود: مصمم هستیم در تکمیل و راه‌اندازی پروژه خط آهن شیراز- بوشهر- عسلویه شتاب ایجاد کنیم.
وی بازدید میدانی با هدف رفع موانع تکمیل راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه اظهار داشت: مدیران طرح باید برای تکمیل و راه‌اندازی این خط آهن تلاش مضاعف کنند و لازم است در روند تکمیل آن جهش ایجاد شود. رئیس جمهوری گفت: تأخیر در اجرای پروژه‌ها موجب اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می‌شود؛ لذا باید برای اتمام پروژه‌ها همت جدی وجود داشته باشد و اعتبارات این پروژه حتماً در بودجه سال آینده گنجانده ‌شود. آیت الله رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده و متنوع استان بوشهر، گفت: با ظرفیت‌های عظیمی که در استان وجود دارد، نباید مردم این منطقه با مشکلاتی همانند کم‌آبی مواجه باشند و همه باید تلاش کنیم شرایط مطلوب برای آرامش خاطر مردم ایجاد شود. رئیس جمهوری تأکید کرد: مشکلات استان بوشهر قابل حل است و در دولت مصمم هستیم طرح‌هایی را که در سطح استان به سرانجام نرسیده، پیگیری و نهایی کنیم. در بازدید آیت الله رئیسی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان استان گزارشی از آخرین وضع احداث راه‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه ارائه کردند. عملیات اجرایی قطعه ۱۰ راه آهن شیراز- بوشهر ۲۷ دی ماه سال ۹۷ با اعتبار ۲هزار و ۳۴۳میلیارد ریال در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر سابق راه و شهرسازی در بوشهر آغاز شد.
راه آهن بوشهر- شیراز در امتداد خود شهرهای اهرم، کلمه، بوشکان، فراشبند، فیروزآباد، بایگان، کوار،‌ شیراز، زرقان و مرودشت را در بر می‌گیرد. طول کل مسیر از سمت شیراز تا بوشهر ۴۳۷ کیلومتر است که به ۱۱ قطعه اجرایی تبدیل شده است. در محدوده قطعه ۱۰، ۲ ایستگاه هور و اهرم به ترتیب به طول یک‌هزار و ۱۵۰ متر و یک‌هزار و ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است. در این قطعه همچنین ۹ تونل به طول ۲هزار و ۱۸۴ متر قرار گرفته است. برای بخش الف قطعه ۱۰ حجم خاک‌برداری و خاک‌ریزی به ترتیب ۶۵۰هزار و ۵۰۰هزار و برای بخش ب نیز این حجم‌ها به ترتیب یک‌میلیون و ۲۶۰هزار و یک‌میلیون و ۲۷۰هزار تن است. هدف اصلی طرح راه‌آهن شیراز- بوشهر، اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی، جابه‌جایی ۳میلیون تن بار در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۶میلیون تن طی ۱۰ سال، جابه‌جایی یک‌میلیون مسافر در سال اول بهره برداری و افزایش تا ۲میلیون نفر طی ۱۰ سال و رونق اقتصادی و اجتماعی این استان است. رئیس جمهوری به همراه اعضای هیئت دولت و در قالب ششمین سفر استانی دولت، دیروز جمعه وارد استان بوشهر شدند و در فرودگاه بین المللی استان مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.
آیت الله رئیسی در این سفر یک‌روزه از سوی وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، نفت، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون اجرایی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس دفتر رئیس جمهوری همراهی می‌شود. بازدید از شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، منطقه ویژه اقتصادی و اسکله شهید محلاتی، نخلستان‌های اهرم و موزه شهید رئیس علی دلواری از جمله برنامه‌هایی است که رئیس جمهوری پس از ورود به بوشهر انجام 
داده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی