[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۳۹۱
  • دوره جدید

چهارگوشه شیراز قلمرو مترو، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
آیین آغاز به کار مترو ‌شیراز برگزار شد. این مراسم ظهر دیروز دوشنبه 19 مهر با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شیراز، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی و جمعی دیگر از مسئولان در قطار شهری شیراز برگزار شد.
 ارمغان مترو آرامش است
رئیس شورای شهر شیراز در این مراسم گفت: امروز مترو‌ شیراز آماده جدا شدن از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک است. مهدی طاهری با تأکید بر اینکه شهرداری باید هرچه سریع‌تر لایحه جداسازی این دو سازمان را ارائه دهد و شورا نیز آماده همکاری در این زمینه است، اظهار داشت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به موازات رویکرد اقتصادی آن صرفه‌جویی در زمان و انرژی را به‌دنبال دارد و در نهایت آرامش را برای مردم به ارمغان می‌آورد. وی افزود: نکته دیگر اصرار بر سرعت دادن به اجرای خطوط است. الان فصل اختصاص بودجه است و اگر قرار است برای اوراق و تهیه واگن کاری انجام دهیم، وقت آن امروز است. نکته دیگر به اجرا بازمی‌گردد که از سرعت آن راضی نیستم. پیمانکاران باید ۲۴ساعته کار کنند و در سال آینده باید از میدان قهرمان تا امیرکبیر مسافرگیری شود. اگر پیمانکاران موفق نیستند، اتمام حجت کنید. ما عقد اخوت جز با مردم با هیچ کسی نبستیم. منتخب مردم در شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: همه چیز هم به منابع مالی نیست؛ بلکه این اراده است که کار می‌کند، نه اسکناس. پس فرق مدیر جهادی با مدیری که در سوئیس و لندن کار می‌کند چیست؟ مدیر جهادی باید فرقی داشته باشد. طاهری ‌افزود: ان‌شاءالله ظرف دو سال آینده میدان امام حسین(ع) تکمیل شود و شاهد تحول روشنی در بهره برداری از مترو باشیم. اکنون خطوط دوم و سوم هم شروع شده و خطوط بعدی هم سریع‌تر آغاز خواهد شد. عزم شورا در این زمینه جزم است که تا پایان ۱۴۰۴ برخی خطوط را به بهره برداری برساند.
 چاره‌اندیشی برای بحران ترافیک
شهردار شیراز در این مراسم گفت: امیدواریم با بهره برداری از خطوط مترو برگ زرینی برای شهروندان رقم بزنیم. احسان اصنافی با بیان اینکه تلاش برای رفاه شهروندان از جمله هدف‌های مجموعه شهرداری است، اظهار کرد: شهر شیراز دارای ۷۰ کیلومتر حریم در ۱۸ کیلومتر عرض است که در خط طولی شرقی به غربی آن خط مترو وارد شده و علاوه بر آن دارای ناوگان حمل و نقل عمومی خوبی است که مسافران را از شرق به غرب و بالعکس به خوبی جابه‌جا می‌نماید.
 امیدواریم با به بهره برداری رسیدن ابرپروژه کوهسار مهدی(عج)، حرکت شرقی- غربی وضعیت بهتری پیدا کند و به حالت ایدئال برسد. وی افزود: بخش عمده ترافیک شیراز در مسیرهای شمالی- جنوبی و در مقاطع عرضی شهر است که متأسفانه در وضعیت بحرانی قرار دارد. برای رفع این مشکل بهترین و سریع‌ترین گزینه‌ها، تقویت خطوط ریلی و استفاده بهتر و بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس است. این مقام مسئول در ادامه افزود: در سه هفته گذشته چندین جلسه در خصوص خط دو مترو برگزار گردید که امیدواریم بتوانیم فاز اول خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان در میانرود تا میدان بسیج را در نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسانیم و در ادامه نیز با برنامه ریزی موفق به بهره برداری از ایستگاه امیرکبیر تا میدان امام حسین(ع) شویم.
 تداوم سازندگی در قطار شهری شیراز
حسن مرادی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز در این مراسم گفت: عملیات اجرایی مترو در چندین کلان‌شهر کشور همزمان در سال 1380 آغاز شد که شیراز طی 13 سال گذشته با تلاش مجموعه‌های مختلف توانست خط یک قطار شهری را در 19 مهر 1393 به بهره برداری برساند. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است همزمان با ۱۹ مهرماه، سالروز افتتاح و بهره برداری از متروی شیراز، شهردار، رئیس شورا و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با همراهی جمعی از مدیران شهرداری مسیر ایستگاه میدان امام حسین(ع) تا ایستگاه وکیل‌الرعایا را با مترو طی کرده و از شهروندانی که قطار شهری را برای سفر کوتاه شهری انتخاب کرده بودند، با اهدای شاخه گل و بسته فرهنگی تقدیر و تجلیل شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی