[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

علت بروز خروپف و چگونگی درمان آن، روزنامه شیراز نوین

یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت: آپنه یا قطع تنفس به‌علت تغییرات ساختار بینی، حلق و حنجره و یا پرخوری شبانه در بعضی از موارد به‌حدی است که صدای تنفس را به صورت خورپف درمی‌آورد.
به گزارش مشرق، منوچهر فاضلی، متخصص گوش و حلق و بینی در توضیح ابتلا به آپنه یا قطع تنفس، اظهار کرد: اکسیژن و اکسیژن‌رسانی برای آپنه یا قطع تنفس از ضروریت‌های زندگی است.
وی ادامه داد: بی‌آبی و بی‌غذایی را می‌توان تا چند روز تحمل کرد ولی تنفس به لحظه و دقیقه برمی‌گردد؛ قطع تنفس به‌خصوص در هنگام خواب، معضلی است که برخی افراد با آن مواجه هستند.
این متخصص گوش و حلق و بینی در توضیح علائم آپنه، هم بیان کرد: آپنه با گرفتگی، قطع تنفس و پُرخوری شبانه اتفاق می‌افتد که در برخی از موارد به ساختار بینی، حلق، حنجره و گردن و در بعضی موارد به چاقی و علل عصبی برمی‌گردد؛ همچنین در بعضی از موارد به‌حدی است که صدای تنفس به صورت خروپف اتفاق می‌افتد.
وی گفت: در مواردی که به ساختار بینی برمی‌گردد باید حتماً بررسی شود تا اقدامات تشخیصی انجام شود و از تأثیراتی که بر میزان اُفت اکسیژن، قلب، مغز، ضربان قلب و سیستم فشار‌خون می‌گذارد، پیشگیری شود. تشخیص آن بسیار ساده است و حتماً افراد دچار خروپف و اُفت تنفس باید به پزشک مراجعه کنند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی