[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

دو فیلم ایرانی مسافر جشنواره ترنتو ایتالیا شدند، روزنامه شیراز نوین

هفتادویکمین جشنواره فیلم ترنتو ایتالیا که یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان است امسال میزبان نمایش دو فیلم کوتاه داستانی و مستند از سینمای ایران خواهد بود.
به گزارش ایسنا، فیلم «گوزن» به کارگردانی هادی بابایی‌فر، نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی آثار کوتاه جشنواره فیلم ترنتو ایتالیا خواهد بود و مستند «رویای یک اسب» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی هم در بخش «سرزمین‌های بلند» این رویداد سینمایی به‌روی پرده خواهد رفت.
مستند «رویای یک اسب» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی و تهیه‌کنندگی ساجده سرائی و میلاد خسروی بالدی، داستان دختر ۱۵ساله عشایری را روایت می‌کند که به‌‌دور از فضای مدرن شهری در اندیشه آرزوهای بزرگی است، آرزوهایی فراتر از کوه‌هایی که او را احاطه کرده‌اند.
این مستند کوتاه که ششمین ساخته مرجان خسروی بالدی است پیش ‌از این موفق به کسب جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره فیلم جنایت و مکافات ترکیه و جایزه بهترین کارگردان جوان از جشنواره فیلم‌های کوهستانی تگرنزی آلمان شده و تاکنون در ۱۷ جشنواره معتبر جهانی از جمله بیگ اسکای، کراکف لهستان، نانسی فرانسه، سائوپائولوی برزیل، بلگراد صربستان، شارجه امارات، مذهب امروز ایتالیا و... حضور داشته است.
فیلم کوتاه «گوزن» نیز که پیش از این به جشنواره برلین راه یافته بود و جایزه ویژه بهترین فیلم بخش نسل این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داده بود، درباره احسان، پسر نه ساله‌ای است که با خانواده‌اش در روستایی دور در شمال ایران زندگی می‌کند؛ برادر کوچکتر او یک بیماری جدی دارد که توسط پزشکان قابل درمان نیست. خانواده او تمام تلاش خود را می‌کنند تا به فرزندشان کمک کنند اما نتیجه نمی‌دهد و او هر روز قدم‌به‌قدم بدتر می‌شود. خانواده احسان به او اطلاعی از سلامتی برادرش نمی‌دهند و خودش متوجه می‌شود که چه اتفاقی در حال روی دادن است.
جشنواره فیلم ترنتو، از سال ۱۹۵۲ آغازبه‌کارکرده و از جشنواره‌های معتبر و قدیمی بین‌المللی است که هرساله بهترین مستندها، آثار داستانی و فیلم‌های کوتاه با موضوع کوه‌ها، ماجراجویی و اکتشاف در سراسر جهان را گردهم می‌آورد و به بازگویی رابطه پیچیده و جذاب انسان و طبیعت می‌پردازد.
 هفتادویکمین دوره این رویداد سینمایی امسال از ۲۸ آپریل تا ۷ می (۸ الی ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) به میزبانی شهر ترنتو در کشور ایتالیا برگزار خواهد شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی