[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۳۰
  • دوره جدید

چرا باید به رژیم گیاه خواری روی آورد؟!، روزنامه شیراز نوین

اقتصاد آنلاین - اگر گیاه خوار هستید یا قصد تغییر رژیم غذایی غیر سبزیجات به سبزیجات را دارید ، در اینجا برخی از مزایایی که باید در مورد آن‌ها بدانید آورده شده است.
سلامت قلب بهتر: پیروی از رژیم گیاه خواری برای سلامت قلب بسیار مفید است. غلات سبوس‌دار، حبوبات، آجیل، سبزیجات و میوه‌ها از جمله فیبرهای غنی هستند که باید در رژیم غذایی روزانه شما گنجانده شود. لازم است بدانید گوشت قرمز بدترین دشمن قلب شماست زیرا می‌تواند سطح کلسترول بد را افزایش دهد.
فشار خون را کاهش می‌دهد: چندین مطالعه ثابت کرده است که پیروی از رژیم گیاه خواری نه تنها می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند، بلکه می‌تواند به حفظ آن نیز کمک کند. مواد غذایی گیاهی حاوی مقادیر کمی‌چربی ، سدیم و کلسترول هستند که می‌تواند بر فشار خون شما تأثیر مثبت بگذارد. همچنین، مواد اصلی رژیم گیاه خواری- میوه‌ها و سبزیجات سرشار از پتاسیم هستند که به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
استخوان‌های قوی‌تر: افرادی که از رژیم گیاه خواری پیروی می‌کنند به دلیل مقدار کافی کلسیم مصرف شده در اشکال مختلف، استخوان‌های نسبتاً قوی‌تری دارند. غذاهایی مانند شیر، پنیر، آجیل، توفو، لوبیای سویا و سبزیجات سبز حاوی کلسیم هستند که یک ماده مغذی ضروری برای بدن است تا از شکنندگی استخوان‌ها جلوگیری کند.
کنترل وزن: اگر می‌خواهید وزن خود را کنترل کنید، از رژیم گیاهی ساده پیروی کنید. غذاهای غیر گیاهی مانند گوشت مرغ، ماهی، گوسفند و غیره از جمله غذاهای پرکالری هستند که در صورت مصرف روزانه می‌تواند باعث افزایش وزن شود. از رژیم غذایی سرخ شده حتی در هنگام پیروی از رژیم گیاه خواری برای کنترل مؤثر وزن خودداری کنید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی