[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

حضور ولایت‌مندان در روز قدس ، روزنامه شیراز نوین

مراسم راهپیمایی روز قدس ۲۵ فروردین‌ماه همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در استان فارس برگزار شد و مردم شیراز با سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل» اقدامات این رژیم منحوس را محکوم کردند. آنچه می‌خوانید، حاشیه‌نگاری خبرنگار ایرنا از این راهپیمایی است. به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، مردم استان فارس از پیر و جوان، زن و مرد دیروز در راهپیمایی روز قدس حضور حماسی داشتند و مسیرهای تعیین‌شده راهپیمایی مملو از مردمی بود که آمده بودند تا مشتاقانه وفاداری خود را به مردم فلسطین نشان دهند. مردم فارس با دردست‌داشتن پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی و با دادن شعارهای انقلابی همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از اقدامات توطئه‌گرایانه آمریکا و اسرائیل اعلام کردند. با وجود اینکه آغاز راهپیمایی از ساعت ۱۰ اعلام شده بود، اما از ساعت ۹ صبح مردم در اطراف خیابان ۱۵ خرداد گرد هم آمده بودند تا در این راهپیمایی حضور خود را به نمایش بگذارند. مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم و اجرای سرود توسط گروه دانش‌آموزان آغاز شد.
برپایی غرفه‌ها و اجرای سرود گروه‌های دانش‌آموزی
در مسیر راهپیمایی غرفه‌های مختلف ویژه کودکان و ایستگاه‌های فرهنگی برای اجرای سرود برپا شده بود و گروه‌های دانش‌آموزی در این ایستگاه‌ها به اجرای سرود می‌پرداختند. کودکان و نوجوانان حضور پررنگی در راهپیمایی روز قدس داشتند و در جریان برگزاری این مراسم برخی نوجوانان و جوانان با دردست‌داشتن پلاکاردها و تصاویری از کودکان فلسطینی، بخشی از جنایت‌های اسرائیل علیه کودکان در منطقه را به نمایش گذاشته بودند.
مسئولان و مقامات استانی هم قدم به قدم مردم در مسیر راهپیمایی حضور داشتند.حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در حاشیه این راهپیمایی اظهار کرد: از همان لحظه شروع مراسم راهپیمایی شاهد حضور پرشور و منسجم مردم در این مراسم بودیم؛ پیام اصلی این راهپیمایی اعلام پشتیبانی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است؛ چراکه مردم فلسطین با هجمه‌های بسیاری از سوی دشمنان روبه‌رو هستند و شهدای زیادی در این راه داده‌اند. حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری ادامه داد: حرکت روز قدس اعلام وفاداری به آرمان مقدس قدس شریف، حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین و انزجار از رژیم صهیونیستی است. جمعه آخر ماه رمضان که یادگار امام خمینی(ره) است، فرصت مناسبی برای گام‌نهادن در این مسیر است. خوشبختانه مردم شریف فارس در این راهپیمایی سنگ تمام گذاشتند.
حضور اقلیت‌ها و خارجی‌ها در راهپیمایی
حضور پیروان ادیان الهی، اقلیت‌های دینی و خارجی‌ها نیز از حاشیه‌های جذاب این راهپیمایی بود که این حضور گویای اقتدار نظام و محبوبیت جمهوری اسلامی بین مردم جهان است.
امیر دوستان دبیرکل انجمن کلیمیان شیراز، در این راهپیمایی گفت: تجربه نشان داده است با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری، می‌توان از هر آشوب و طوفانی گذر کرد؛ لذا ما کلیمیان نیز به عنوان تکلیف سیاسی همواره پشتیبان مقام‌معظم رهبری و منافع کشور عزیزمان ایران بوده‌ایم و هستیم؛ بالاخص در بحث مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلوم.
عضو مرکز وکلای قوه قضائیه افزود: امسال روز قدس، آخرین جمعه ماه رمضان، با اتمام عید آزادی کلیمیان که یادبود آزادی کلیمیان از بردگی و ستم مصریان است، مصادف شده است. تورات مقدس نیز بارها تأکید دارد اگر غریبی در میان تو زندگی می‌کرد، با او مهربان باش؛ چراکه خودت در مصر غریب بودی. بدین جهت مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم برای کلیمیان تکلیفی شرعی نیز محسوب می‌گردد.
یکی از راهپیمایان هم که به گفته خودش اهل کشور نیجریه بود، با بیان اینکه روز قدس برای همه مسلمانان تقدس خاصی دارد، گفت: برای تحصیل به ایران آمده‌ام و در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه آزاد واحد مرودشت مشغول به تحصیل هستم؛ در این راهپیمایی شرکت کرده‌ام تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنم و با این حضور پاسخ محکمی به اقدامات و جنایت‌های ظالمان دنیا از جمله آمریکا و اسرائیل بدهم.
حضور باشکوه مردم؛ از زن و مرد، پیر و جوان
پیرمردان و پیرزنانی که با وجود سن بالا و کهولت در راهپیمایی شرکت کرده بودند، از دیگر نقاط عطف این رویداد بود. زن و مرد، کوچک و بزرگ در این مراسم حضور بی‌نظیری را رقم زده بودند.
یک مرد سالخورده شیرازی که سن و سالش از ۸۰ گذشته بود و همراه با خیل عظیم مردم فارس در راهپیمایی شرکت کرده بود هم گفت: از ابتدای صبح مردم شیراز در این راهپیمایی حضور داشتند و با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» پشتیبانی خود را از امام خمینی(ره) و مردم فلسطین اعلام کردند.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله شاهد نابودی اسرائیل و ریشه‌کن‌شدن رژیم منحوس صهیونیسم خواهیم بود. بدون شک دین مبین اسلام در تمام جهان پیروز خواهد شد.
بانوی میانسالی که دست در دست فرزندانش در این راهپیمایی حضور داشت نیز اظهار کرد: مردم استان فارس حضور گسترده‌ای در راهپیمایی داشتند و اقشار مختلفی در این مراسم شرکت کردند. پیام من به مردم فلسطین این است که امت ایران از آنها پشتیبانی خواهند کرد و تا زمان پیروزی در کنار آنها می‌مانند.
پسر نوجوانان این بانو هم بیان کرد: ما نوجوانان ایرانی و شیرازی آمده‌ایم تا با شرکت در راهپیمایی روز قدس، مشت محکمی بر دهان اسرائیل بزنیم و به بچه‌های فلسطین بگوییم که ما محکم و پابرجا در کنار آنها می‌ایستیم و پشت آنها را 
خالی نمی‌کنیم.
بانوی جوانی که به همراه همسر و کودکش راهپیمایان را تا پایان مسیر همراهی کرده بود، نیز عنوان کرد: مردم حضور پرشوری در راهپیمایی داشتند. ما برای لبیک به رهبر معظم انقلاب با فرزند کوچکمان در این راهپیمایی شرکت کردیم؛ امت ولایی از کودکان و نوجوانانی شکل می‌گیرد که در صحنه‌های انقلاب 
حضور دارند.
وی ادامه داد: با شرکت در این راهپیمایی می‌خواهیم به مردم فلسطین بگوییم که تنها نیستند. ما تا زمان پیروزی آنها و تا ظهور امام زمان(عج) در کنار آنها می‌مانیم؛ بدن شک ظهور و شکست اسرائیل نزدیک است.
یک مرد جوان هم در حالی که فرزندش را روی شانه‌هایش نشانده و همگام با مردم مسیر راهپیمایی را می‌پیمود، افزود: به تبعیت از مقام شامخ ولایت قیام کرده‌ایم. بدون تردید پیروزی مردم فلسطین نزدیک است و اگر مردم شریف فلسطین به راه خود ادامه بدهند، قطعاً پیروز می‌شوند. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی