[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

درآمد معادن سهم فارس نشد، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس، تعرض از محدوده مجاز واگذارشده، خرید و فروش مجوز قبل از اقدام به بهره‌برداری و عدم واریز سهمیه استان‌ها از درآمد معادن را اساسی‌ترین مشکل مربوط به معادن استان دانست و گفت: وزارت صمت تمهیدات بیشتری را برای بخش خصوصی جهت اکتشاف معادن با استفاده از تکنولوژی جدید فراهم کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، دکتر محمدهادی ایمانیه شامگاه پنجشنبه در دیدار با سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح، به ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هزینه یک درصد از درآمد معادن در حوزه سلامت و محیط‌زیست همان منطقه اشاره کرد و افزود: متأسفانه این مهم که می‌تواند نقش مؤثری در آبادی شهرها و روستاهای حاشیه معادن داشته باشد، به‌درستی محقق نشده است.
وی فارس را استانی با پتانسیل چهارگانه گردشگری معرفی کرد و یادآور شد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به استان، گردشگری به‌تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند؛ گرچه تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، ولی تا رسیدن به آنچه شایسته فارس است، فاصله داریم.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است، از وجود امامزادگان واجب‌التعظیم و جلیل‌القدر در فارس یاد کرد و یادآور شد: پتانسیل‌های فراوان مذهبی باعث شده است مسیر رونق گردشگری مذهبی در فارس تقویت شود که در این حوزه نیز میزبان علاقه‌مندان خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در فارس با تأکید بر طبیعت زیبا و چهارفصل استان، تصریح کرد: در سرتاسر استان پهناور فارس و درهمه ۳۷ شهرستان زمینه‌های توریستی و رونق گردشگری مهیاست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی