[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۲۹
  • دوره جدید

این ورزش را دیگر انجام ندهید!، روزنامه شیراز نوین

تمرین دراز نشست سال‌ها است منسوخ شده و در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی آن را از برنامه‌های ورزشی خود حذف و یا آن را اصلاح کرده‌اند.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ نگین قربانی از حرکت دراز نشست به عنوان یکی از اشتباهات رایج در تمرینات ورزشی یاد کرد و افزود: دراز نشست یکی از پرطرفدارترین حرکات ورزشی است که بسیاری از ورزشکاران آن را برای تقویت عضلات شکمی ‌و کوچک کردن شکم انجام می‌دهند، درحالی که این تمرین سال‌ها است منسوخ شده و در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی آن را از برنامه‌های ورزشی خود حذف و یا آن را اصلاح کرده‌اند.
این فیزیوتراپیست هیئت پزشکی ورزشی کرمانشاه با اشاره به مشکلاتی که حرکات دراز نشست برای ستون فقرات ورزشکاران ایجاد می‌کند، گفت: شکل اصلاح شده این تمرین دیگر مشکلی برای ستون فقرات ورزشکاران ایجاد نمی‌کند و حتی تأثیرات بهتری نیز به همراه دارد.
وی از حرکت انقباض عضلات شکم به عنوان یکی از تمرینات جایگزین دراز نشست یاد کرد و گفت: در این حرکت ورزشکار حین راه رفتن و حتی نشستن، عضلات شکم خود را سفت نگه می‌دارد که تداوم این حرکت به تقویت عضلات شکم و کوچک شدن شکم کمک زیادی می‌کند.
قربانی ادامه داد: در حرکت دیگری که جایگزینی برای دراز نشست است، ورزشکار درحالت دراز کشیده قرار می‌گیرد و پای راست خود را حدود 30 درجه بلند کرده، به‌گونه‌ای که عضلات چهار سر ران و شکم را نیز همزمان سفت نگه دارد و به مدت 20 ثانیه در این حالت قرار گیرد و پس از آن پای راست را زمین بگذارد و همین حرکت را روی پای چپ نیز انجام دهد.
وی از حرکت پلانک نیز به عنوان یکی از حرکات جایگزین دراز نشست یاد کرد و گفت: این حرکت علاوه بر تأثیری که روی تقویت عضلات شکم دارد، تمرین مناسبی برای افزایش ثبات ناحیه مرکزی بدن ورزشکاران، به‌ویژه در ورزشکاران رشته‌هایی مانند رزمی ‌و کشتی  است که به واسطه ضربات بالا نیاز به حفظ تعادل در ناحیه مرکزی بدن دارند.
فیزیوتراپیست هیئت پزشکی ورزشی کرمانشاه در ادامه افزود: در یک حرکت دیگر فرد به حالت تاق باز دراز کشیده و سپس پاهای خود را در حالت 90 درجه قرار می‌دهد و شروع به زدن حرکت دوچرخه می‌کند.
وی یادآورشد: هرچه فرد در انجام این حرکت حرفه‌ای‌تر شود، نیاز است که پاهای خود را از تنه دورتر کند تا تمرین سنگین‌تر شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی