[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

رژیم کاهش وزن فستینگ به پیشگیری از دیابت کمک می‌کند، روزنامه شیراز نوین

رژیم کاهش وزن فستینگ (شبه روزه‌داری) به‌دلیل فهرستی از مزایای سلامتی بالقوه آن از کاهش وزن گرفته تا افزایش طول عمر، بسیار رایج است.
به گزارش مهر به نقل از هلث‌دی نیوز، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است این رژیم غذایی در پیشگیری از دیابت نوع ۲ در افراد پرخطر، رژیم‌های کم کالری را شکست دهد.
افرادی که فقط بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به‌مدت سه روز در هفته غذا می‌خوردند و در چهار روز دیگر به‌طور معمولی غذا می‌خوردند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی کم‌کالری پیروی می‌کردند، بهبود بیشتری در متابولیسم قند خون برای حداقل شش ماه نشان دادند. جالب توجه است که افراد هر دو گروه در طول دوره مطالعه به‌میزان یکسان وزن کم کردند.
«شیائو تونگ تئونگ»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه آدلاید استرالیا، گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که زمان‌بندی وعده‌های غذایی و توصیه‌های فستینگ، مزایای سلامتی رژیم غذایی با کالری محدود، مستقل از کاهش وزن را افزایش می‌دهد و این ممکن است در عملکرد بالینی تأثیرگذار باشد.
برای این مطالعه، محققان یک رژیم فستینگ متناوب با محدودیت زمانی را با یک رژیم غذایی کم‌کالری در بیش از ۲۰۰ نفر مقایسه کردند تا ببینند که کدامیک تأثیر بیشتری بر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ دارد.
شرکت‌کنندگان اجازه داشتند پس از شش ماه، برنامه حفظ وزن خود را تغییر دهند یا به رژیم غذایی اولیه خود ادامه دهند. افراد بیشتری در رژیم کم‌کالری باقی ماندند و فواید قند خون برای اولین بار در گروه فستینگ بعد از ۱۸ ماه از بین رفت.
تئونگ خاطرنشان کرد که همه نمی‌توانند یا نباید رژیم فستینگ متناوب را امتحان کنند.
تئونگ گفت: رژیم فستینگ برای زنان باردار، افرادی که اختلالات خوردن یا دیابت دارند و افرادی که از داروهای کاهش‌دهنده گلوکز استفاده می‌کنند، توصیه نمی‌شود.
افراد مبتلا به هر نوع بیماری زمینه‌ای باید قبل از شروع رژیم غذایی فستینگ با پزشک خود مشورت کنند.
محبوب‌ترین شکل رژیم فستینگ با محدودیت زمانی شامل خوردن بین ساعت ۱۲ ظهر تا ساعت ۸ شب است بدین معنی که فرد دیگر از ۸ شب به بعد تا ۱۲ ظهر فردا هیچ چیزی نمی‌خورد، البته نوشیدن آب در این محدوده زمانی شبه‌ روزه‌داری، مجاز است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی