[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چهل ساله‌ها همیشه نگران این عضو بدنشان هستند، روزنامه شیراز نوین

نتایج یک مطالعه مبتنی بر آمارگیری در ایالات متحده نشان می‌دهد که بیشتر افراد در آستانه ۴۰ سالگی نگران سلامت بینایی خود می‌شوند و در واقع ۳۹ سالگی یک سن بحرانی برای افراد از نظر حس روانی مرتبط با بینایی محسوب می‌شود.
به گزارش بهداشت نیوز، تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که اگر بینایی خود را از دست بدهید بیشتر از همه دلتنگ دیدن چه چیزی می‌شوید؟ بر اساس نظرسنجی از ۲ هزار آمریکایی، مشخص شد که بیشتر افراد، دلشان برای دیدن فرزندانشان (۲۶%)، صحنه‌های طبیعت (۲۳%)، حیوانات خانگی (۲۲%) و برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های مورد علاقه خود (۱۵%) تنگ می‌شود.
هنگامی که از این افراد پرسیده شد که کدام‌یک از حواس پنج‌گانه برای آنها مهم‌تر است، بینایی با ۷۷ درصد آرا در صدر فهرست قرار گرفته و حواس دیگر مانند شنوایی (۱۴٪)، لمس کردن (۶٪)، بویایی (۲٪) و چشایی (۱٪) بسیار عقب‌تر بودند.
با در نظر گرفتن این موضوع، جای تعجب نیست که ۶۵ درصد آرزو دارند از چشمان خود مراقبت بهتری داشته باشند، در حالی که ۵۸ درصد دیگر احساس می‌کنند که داشتن حس بینایی بدیهی است.
این مطالعه همچنین نشان داد که افراد معمولی ابتدا در ۳۹ سالگی نگران بینایی خود می‌شوند، گرچه ۴۸ درصد از پاسخ‌دهندگان بینایی خود را خوب ارزیابی می‌کنند، اما اکثر آنها مراقبت از چشمان خود را آسان می‌دانند (۶۲٪)، زیرا آنها به بینایی خود اهمیت داده و به یک چشم‌پزشک خوب مراجعه کرده  و از یک برنامه روزانه مناسب پیروی می‌کنند.
طی این مطالعه مشخص شد که بیشتر افراد هر ۱۵ ماه یک‌بار به چشم‌پزشک مراجعه کرده و ۴۵ درصد نیز معتقدند که مراجعه سالانه به چشم‌پزشک، بسیار مهم است و در پنج سال گذشته به‌طور متوسط چهار بار به چشم‌پزشک مراجعه کرده‌اند.
گفتنی است از ۷۲ درصد از پاسخ‌دهندگانی که هرگز تحت عمل لیزیک قرار نگرفته‌اند، ۴۳ درصد اعلام کردند که اگر بینایی آنها کم شده باشد، از انجام این کار نمی‌ترسند و در مقایسه، ۳۵ درصد برای انجام این عمل ابراز تردید داشتند.
لیزیک یکی از روش‌های انتخابی است که امروزه مورد مطالعه قرار گرفته و همچنین ایمن و مؤثر بوده و سطح بالایی از رضایت بیمار را در پی دارد. خوشبختانه عمل لیزیک دردناک نیست و عوارض این عمل بسیار نادر است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی