[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۲۵
  • دوره جدید

چرا بعدازظهر، درست وسط کار خوابمان می‌گیرد؟، روزنامه شیراز نوین

برخی افراد با اینکه صبح سرحال و با نشاط هستند، بعدازظهر در محل کار خسته و خواب‌آلود می‌شوند. خواب آلودگی بعدازظهرها در محل کار دلایل مختلفی دارد.
به گزارش نمناک، فرض می‌کنیم شب گذشته خوب خوابیده‌اید و روزتان را با نشاط و سرحال شروع کرده‌اید. تصمیم می‌گیرید روزتان را کاملاً کارآمد و پر توان بگذرانید، اما وقتی ساعت به حدود 2 بعدازظهر می‌رسد فقط دوست دارید یک تخت پیدا کنید تا دراز بکشید و یک چرت کوتاه بزنید اما امکانش نیست!
زیرا باید کارهای‌تان را به موقع تمام کنید. وقتی خستگی نیم روزی شما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد، فقط باید به رفع آن فکر کنید. در این قسمت از نمناک می‌گوییم چطور این کار را انجام دهید.
چرا بعدازظهرها در محل کار احساس خستگی دارید؟
با اینکه صبح‌ها کاملاً سرحال و بانشاط هستید، خستگی در اواسط روز و بعدازظهر می‌تواند ضربه سنگینی به شما وارد کند. عوامل مختلفی در ایجاد خستگی بعدازظهرها نقش دارند؛ از الگوهای خواب گرفته تا زمان صرف ناهار.
مصرف زیاد قهوه
اگر کسی مدام احساس خستگی می‌کند، کافئین هم در این ماجرا نقش دارد. اگر عاشق قهوه هستید، باید بدانید که وقتی کافئین از بدن‌تان خارج شود، دچار افت ناگهانی کافئین شده و احساس خستگی می‌کنید.
به همین دلیل بسیاری از افراد غیر از صبح‌ها، عصرها هم قهوه می‌خورند تا از خستگی جلوگیری کنند، اما مصرف بیش از حد کافئین هم باعث خستگی می‌شود زیرا اجازه نمی‌دهد که شب‌ها خواب کامل 7 ساعته داشته باشید.
خواب
شاید صبح‌ها احساس کنید که خوب خوابیده‌اید، اما ممکن است خواب شما برای جلوگیری از خستگی در اواسط روز کافی نبوده باشد.
ناهار
زمان ناهار خوردن‌تان هم نقش مهمی دارد. خوردن یک ناهار پر حجم باعث خستگی شما خواهد شد، زیرا بدن‌تان باید برای هضم کردن آن سخت کار کند.
ورزش صبحگاهی
ورزش صبحگاهی می‌تواند عامل دیگری برای خستگی بعدازظهرها باشد. وقتی صبح‌ها تمرین‌های سخت انجام دهید، عصرها احساس خستگی خواهید داشت.
مسائل دیگر
مشکلات دیگری مثل مشکلات تنفسی در خواب (آپنه خواب)، نارکولپسی (حمله خواب)، اختلالات تیروئید، سوء تغذیه و کم آبی بدن نیز می‌توانند باعث بروز خستگی در ساعات بعدازظهر شوند.
راه‌های جلوگیری از خستگی بعدازظهر
بعضی از عادت‌های ساده می‌توانند تغییرات بزرگی ایجاد کنند. به موقع به رختخواب بروید، برنامه خواب منظمی داشته باشید، صبح‌ها ورزش کنید و میزان مصرف کافئین خود را کنترل کنید تا به جلوگیری از خستگی بعدازظهرها کمک کنید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی