[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

تحول عمرانی در زیرساخت‌های درمانی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
افزایش حضور خیران در پروژه‌های حوزه سلامت، فعالیت در حوزه‌های اسکان و ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، پشتیبانی اساتید از دانشجویان با تأسیس صندوق‌های حمایتی، ساخت اقامتگاه مرکزی همراهان بیمار، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و مهم‌تر از همه دعوت خیران برای حضور دوچندان در عرصه گسترش زیرساخت‌های پزشکی و درمانی، از مهم‌ترین عناوینی بود که مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به آنها اشاره کرد.
 تداوم پشتیبانی در شرایط سخت اقتصادی
دکتر علی‌اکبر رامجردی ظهر شنبه ۲۶ فروردین در جمع خبرنگاران به کارنامه درخشان نیکوکاران فارس در عرصه گسترش زیرساخت‌های حوزه پزشکی و درمان اشاره کرد و افزود: رشد ۱۷۶درصدی کمک‌‌های خیران به حوزه سلامت بیانگر نگرش والای آنها در راستای خدمت‌رسانی به جامعه است. او با ارائه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های خیرخواهانه عاقبت‌اندیشان گفت: در سال گذشته جامعه با تنش‌ها و تنگناهای اقتصادی زیادی مواجه شد؛ اما علی‌رغم همه این چالش‌ها، مساعدت‌های نیکوکاران به بخش سلامت تداوم یافت و ۷۹ تفاهم‌نامه به ارزشی بالغ بر ٣٦٠میلیارد تومان منعقد شد. این مقام مسئول افزود: این تفاهم‌نامه‌ها مشتمل بر ۴۰ علمیات عمرانی به ارزش ٨٠میلیارد تومان، ۱۱ فقره اهدای ملک به ارزش ٢٥٠میلیارد تومان، اهدای تجهیزات پزشکی و درمانی به ارزش ٢١میلیارد و ۱۴ مورد اقدامات حمایتی به ارزش حدودی 9میلیارد تومان است. رامجردی با بیان اینکه مجمع خیرین تأمین سلامت فارس از اوایل دهه هشتاد آغازبه‌کار کرد، افزود: مجموع تعهدات انجام‌شده خیران در این مدت بیش از ٥١هزار میلیارد تومان بوده است. اگرچه تعداد پروژه‌های مربوط به خیران حوزه سلامت در شهرستان‌های فارس بیش از شیراز است، اما از نظر مبلغ ریالی، کلان‌شهر شیراز حجم بیشتری به خود اختصاص داده است. مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از ٤٧٠٠ بیمار نیازمند توسط صندوق حمایت از بیماران مجمع خیرین تأمین سلامت استان حمایت شده‌اند که این حمایت‌ها شامل اسکان، تسهیلات قرض‌الحسنه، بیمه، اخد نوبت و مواردی از این دست بوده است.
 گسترش زیرساخت‌ها به همت عاقبت‌اندیشان
دکتر رامجردی با اشاره به این موضوع که کمک‌های خیران نسبت به سنوات پیشین رشد بسیار چشمگیری داشته است، اظهار داشت: میزان کمک‌های خیران نسبت به سال ١٤٠٠ رشد ١٧٦درصدی را نشان می‌دهد و این در حالی است که نسبت به دو سال گذشته هم با افزایش ۲۱۴درصدی روبه‌رو هستیم. رامجردی اعلام کرد: اقامتگاه مرکزی همراه بیمار، مرکز تصویربرداری بیمارستان نمازی، هاس‌پیس (مرکز استراحت همراه بیمار) بیمارستان شهید چمران، درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی حضرت خدیجه(س)، درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان شهید چمران، بیمارستان رسول اعظم(ص)، مرکز پژوهشی درمانی سرطان زمان ثانی، بیمارستان 64تخت‌خوابی واقع در بلوار احمد بن موسی(ع)، بیمارستان سرطان جنوب و طرح توسعه بیمارستان قلب کوثر از جمله پروژه‌های در دست ساخت خیران عرصه سلامت است. وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از پزشکان و اساتیدی که در فعالیت‌های عام‌المنفعه مشارکت دارند، اظهار داشت: اعضای صندوق حمایت از دانشجویان مجمع خیرین تأمین سلامت فارس را عمدتاً پزشکان و اساتید خیرخواه و نیکوکار تشکیل می‌دهد که مبلغی بیش از 3میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان را به این صندوق اختصاص داده‌اند.
 حمایت اساتید از دانشجویان پزشکی
او تعداد دانشجویان پزشکی برخوردار از کمک‌های این صندوق را نزدیک به 200 دستیار تخصصی و دانشجوی پزشکی برشمرد و اظهار داشت: دوره فراگیری دانشجویان رشته پزشکی گاهاً تا 14 سال به طول می‌انجامد و در این مدت نیازمند کمک و مساعدت‌هایی هستند تا تمامی تمرکز خود را بر مبانی درسی متمرکز کنند.رامجردی با اشاره به دیدار با رئیس‌جمهوری و لزوم حمایت دولت از خیران گفت: خیریه‌هایی که فعالیت همسو با نیاز‌های جامعه دارند، باید از سوی دستگاه‌های متولی ذی‌نفع مورد حمایت مستقیم قرار گیرند و با ایجاد شبکه‌های سیستمی مؤثر با نگاهی کارشناسانه و تخصصی با اشراف به برنامه‌های کلان کشوری و نیاز‌های جامعه روند اجرایی‌شدن نیات خیران را تسهیل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هم‌اکنون ٨٧ پروژه سلامت‌محور با همراهی نیکوکاران فارس در حال اجراست، افزود: اقامتگاه مرکزی همراه بیمار بیمارستان شهید فقیهی با ظرفیت حداقل ۲۰۰ تخت، یکی از همین پروژه‌هاست که امیدواریم امسال افتتاح شود. مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با اشاره به اینکه اکنون ١٩ اقامتگاه همراه بیمار در این استان فعال است، گفت: مرکز جامع تصویربرداری بیمارستان نمازی نیز امسال با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیران به بهره‌برداری می‌رسد.
 حضور پررنگ بانوان در فعالیت‌های خیرخواهانه
وی همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و مشارکت خیران در تحقیقات حوزه سلامت و پیشگیری را از مهم‌ترین رویکردهای مجمع متبوع در سال جاری ذکر کرد. رامجردی با اشاره به نیاز به بازنگری در قانون معافیت مالیاتی خیران افزود: ایجاد دبیرخانه‌ تسهیل و هماهنگی اقدامات خیریه در استانداری و فرمانداری‌ها در طرح و پیگیری مشکلات پیش روی خیران از جمله موارد مالیاتی و مجوز‌ها راهگشا خواهد بود. او در بخش پایانی سخنانش افزود: یک سوم خیران فارس را بانوان تشکیل می‌دهند که کمک‌های انسان‌دوستانه آنها نیمی از فعالیت‌های خیرخواهانه را شامل می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی