[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

با حضور مسئولان کشوری و استانی جشنواره گل و گلاب میمند ۸ اردیبهشت برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

با حضور نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس، فرماندار فیروزآباد، شهردار و اعضای شورای شهر میمند و...، نشست هماهنگی جشنواره گل و گلاب میمند در این شهر برگزار شد. در این نشست، جمشیدی فرماندار فیروزآباد در سخنانی با بیان اینکه جشنواره گل و گلاب میمند دارای قدمت دیرینه‌ای است، اظهار داشت: این جشنواره 8 اردیبشهت‌ماه برگزار می‌شود و هرساله میهمانان بسیاری به این شهر می‌آیند؛ چراکه مردم به این جشنواره علاقه‌مند هستند. مقام عالی دولت در شهرستان فیروزآباد افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی از آن صورت گیرد که همین‌جا از مردم دعوت می‌کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنند؛ ضمن اینکه از مسئولان استان نیز انتظار داریم در راستای رشد و شکوفایی گردشگری میمند با ما همکاری نمایند. جمشیدی در عین حال اظهار داشت: رویدادهای استان فارس در ابعاد مختلف کشاورزی، گردشگری و نمایشگاهی می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمدزایی معرفی شود.
در ادامه صیادنژاد رئیس شورای شهر میمند نیز در سخنانی اظهار داشت: در آستانه عید سعید فطر و اردیبهشت‌ماه قرار داریم که شهر میمند میزبان گردشگران بسیاری از اقصی‌نقاط استان فارس و استان‌های هم‌جوار می‌باشد و برای دیدن گلزارهای گل محمدی به شهر میمند سفر می‌کنند. او افزود: از طرف شورای اسلامی دوره ششم شهر میمند و شهرداری روز ۸ اردیبهشت به نام روز میمند نام‌گذاری گردیده تا باعث رونق صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه و بسیاری موارد دیگر گردد. این عضو شورا خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر میمند جهت همراهی و رفاه حال میهمانان و گردشگران بوستان‌های شقایق، نسترن، پردیس و امامزاده سیدحسین را برای گردشگران عزیز آماده‌سازی نموده است. به گفته صیادنژاد، چندین اقامتگاه بوم‌گردی و باغات مختلف هم می‌توانند میزبان گردشگران گرامی باشند. همچنین رستوران‌های متعدد و بیرون‌بر، فست‌فود و سوپرمارکت‌ها در سطح شهر و در بوم‌گردی‌ها نیز آماده ارائه خدمات به گردشگران عزیز هستند. او خاطرنشان کرد: نقاط تاریخی مذهبی میمند از جمله مسجد جامع میمند، موزه مردم‌شناسی در حمام قدیم میمند، ۹ امامزاده بزرگوار و نقاط طبیعی از جمله گلزارها و باغات میمند، ارتفاعات جنگلی پارک پردیس، تنگ آتشگاه، دامنه‌های بسیار زیبای کوه‌های میمند و دشت‌های سرسبز میمند، از بهترین مکان‌ها برای حضور گردشگران می‌باشند.
در ادامه محمد رضازاده شهردار میمند نیز در سخنانی اظهار داشت: با توجه به نام‌گذاری ۸ اردیبهشت به‌عنوان بزرگداشت روز میمند، برنامه‌هایی از طرف شورای شهر و شهرداری از ۶ اردیبهشت لغایت ۱۲ اردیبهشت به مدت یک هفته تدارک دیده شده است. او ادامه داد: در ۶ اردیبهشت شاهد افتتاحیه برنامه‌های روز میمند شامل ایستگاه استقبال، نمایشگاه و ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم خواهیم بود. رضازاده افزود: در ۷ اردیبهشت‌ماه نیز شب شعری با حضور شاعران برتر استانی برگزار خواهد شد. شهردار میمند با بیان اینکه در ۸ اردیبهشت‌ماه نیز همایش روز میمند با حضور مسئولان کشوری، استانی و خبرنگاران برگزار خواهد شد، افزود: در این همایش سعی داریم تا شهر میمند را به‌خوبی معرفی نماییم. او همچنین گفت: در ۹ اردیبهشت مصادف با تخریب قبور ائمه بقیع، آیین غبارروبی امامزاده‌ها با گلاب ناب محمدی و گلباران قبور شهدا با گل‌های محمدی و دیدار از خانواده اولین شهید مدافع حرم استان را خواهیم داشت. رضازاده برگزاری آیین گل‌غلتان ویژه نوزادان در دهم اردیبهشت، پاک‌سازی محیط‌زیست همراه با دوستداران طبیعت در یازدهم اردیبهشت و طبیعت‌گردی در دامنه کوه پادنا در 12 اردیبهشت‌ماه را از دیگر برنامه‌های جشنواره مذکور معرفی کرد. رضازاده در پایان نیز با دعوت از سرمایه‌گذاران گفت: از همه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این راستا هستند، دعوت به همکاری می‌کنیم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی