[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روی سر میراث پلاستیک کشیدند ، روزنامه شیراز نوین

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس، با اشاره به اینکه تاکنون تکلیف ۲۸ خانه میراثی واگذارشده بافت تاریخی شیراز به برادران دلیر روشن نشده، از سازمان میراث‌فرهنگی خواست برای تعیین سرنوشت این خانه‌ها که نقش مؤثری در احیای محیط بافت تاریخی دارند، اقدام کند و نتیجه آن را به اطلاع مردم شریف استان فارس برساند. به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده با اشاره به اینکه قرارداد واگذاری این خانه‌های میراثی در آذرماه سال ۱۳۹۹ بسته شده است، عنوان کرد: با گذشت چند سال از انعقاد این قرارداد، شاهد اقدام خاصی در زمینه خانه‌های 
واگذارشده نبوده‌ایم.
معاون استاندار فارس یادآور شد: ضرورت افزایش جاذبه‌ها در بافت تاریخی در قالب موزه، مراکز اقامتی، کارگاه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌ها، مراکز ارائه خدمات به ساکنان و زائرسراها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی تأکید کرد: بهترین خانه‌ها و آثار تاریخی بافت در کنار برخی بناهای محدود ارزشمند دیگر در این 28 خانه خلاصه شده است که چند سال گذشته حتی یک اثر از این آثار به چرخه گردشگری و زیارت استان اضافه نگردیده است.
 فرخ‌زاده بیان داشت: بر اساس قرارداد منعقدشده، خانه‌ها باید پس از بازسازی و تغییر کاربری برای خدمت‌رسانی به عنوان اقامتگاه، هتل سنتی،‌ موزه و... در اختیار عموم قرار بگیرد.
 بر اساس شنیده‌ها، گزارشات و اخبار واصله از ۲۸ خانه تاریخی واگذارشده ۱۷ تا ۱۸ مورد تنها اقدامات مطالعاتی، ۱۰ تا ۱۱ مورد آواربرداری و حفاظت درحد کشیدن پلاستیک و ۳ یا ۴ مورد مرمت جزئی برای جلوگیری از ریزش صورت گرفته است.
او تأکید کرد: سازمان میراث‌فرهنگی و شهرداری به‌عنوان متولی سامان‌دهی بافت تاریخی و همچنین نهادی که این ۲۸ خانه را واگذار کرده است، باید در اسرع وقت تعیین تکلیف کرده و نتیجه را به مردم شریف شیراز و مجاوران حرم‌های مطهر اعلام کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی