[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۲۹
  • دوره جدید

آشنایی با اولین دوچرخه هیدروژنی جهان، روزنامه شیراز نوین

نخستین دوچرخه هیدروژنی جهان که بدون باتری کار می‌کند، ما را یک قدم به جامعه‌ای با آلایندگی صفر نزدیک‌تر می‌کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، «استودیو ام‌اوام»(StudioMOM) نام یک شرکت نوآور طراحی دوچرخه است که یک دوچرخه جدید به نام «لاوو»(LAVO) ساخته است که یک دوچرخه ماژولار فشرده و در نوع خود، اولین است.
«لاوو» با نیروی هیدروژن که امکان جابه‌جایی در مسافت‌های طولانی را بدون استفاده از باتری‌های سنگین یا انتشار کربن فراهم می‌کند، کار می‌کند.
در زمانی که استفاده از دوچرخه‌ها در شهرهای شلوغ پیشرفته به یک امر رایج تبدیل شده‌ است، دوچرخه‌های هیدروژنی، بشر را یک گام به جامعه‌ای بدون آلایندگی نزدیک می‌کنند.
طبق گزارش شرکت سازنده، سیستم «لاوو» اولین و تنها سیستم ذخیره‌سازی انرژی هیدروژنی تجاری در جهان است که برای استفاده روزمره طراحی شده است.
فناوری «لاوو» که توسط محققان برجسته در دانشگاه «نیو ساوث ولز»(New South Wales) توسعه یافته است، با هدف ارائه راه‌حلی کامل‌تر، تطبیق‌پذیر و پایدارتر از سایر راه حل‌های ذخیره انرژی موجود در بازار ساخته شده است.
دوچرخه «لاوو» مجهز به مخازن هیدروژن کوچکی است که هیدروژن را از آب و انرژی خورشیدی جمع آوری کرده و از آن برای تغذیه نیروی مورد نیاز این دوچرخه استفاده می‌کند.
به طور خلاصه، سیستم ذخیره انرژی مخصوص «لاوو»، با الکتریسیته‌ پنل‌های خورشیدی و نیرودهی به یک الکترولیزگر که آب را به اجزای هیدروژن و اکسیژن تجزیه می‌کند، نیروی مورد نیاز برای حرکت را به یک سیستم ذخیره‌سازی طولانی مدت حاوی آلیاژ فلز منتقل می‌کند.
به طور کلی این دوچرخه در حدود ۱۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود و تا شارژ بعدی حدود ۱۵۰ کیلومتر مسافت را می‌پیماید.
فناوری «لاوو» در مقایسه با رقبای خود در بازار، سه برابر ظرفیت ذخیره‌سازی و طول عمر بیش از دو برابری دارد که ارزش منحصر به فرد و مزیت رقابتی قابل توجهی را ارائه می‌دهد.
این دوچرخه از نظر ظاهری شیک است و از آنجایی که برای قابل حمل بودن و همه کاره بودن طراحی شده است، با مواد سبک وزن ساخته شده است. همچنین دارای طراحی خاصی برای تحمل وزن اولیه یک سیستم هیدروژنی است.
علاوه بر این، طراحی آن ماژولار است که به طور بالقوه می‌تواند تعمیر یا ارتقای آن را آسان‌تر کند. همه‌ این ویژگی‌ها آن را کاملاً سازگار می‌سازد و ساختار ارگونومیک آن را به عنوان یک دوچرخه شهری برای عموم مردم مناسب می‌کند.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، «لاوو» قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۱ برای تولید انبوه آماده شود و سپس به بازار عرضه شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی