[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

«سوپر ماریو» نیم‌میلیاردی شد، روزنامه شیراز نوین

فیلم انیمیشن «برادران سوپر ماریو» با عبور از مرز فروش ۵۰۰ میلیون دلاری در سراسر جهان به موفق‌ترین اقتباس از یک بازی ویدیوئی در تاریخ بدل شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از ورایتی، «برادران سوپر ماریو» از فروش ۵۰۰ میلیون دلار هم عبور کرده و چندین رکورد را به‌نام خود ثبت کرده است.
این انیمیشن ماجراجویی تا به‌ امروز ۲۶۰.۳ میلیون دلار در سینماهای داخل آمریکا و ۲۴۸.۴ میلیون دلار در کشورهای دیگر فروش کرده تا فروش جهانی خود را به ۵۰۸.۷ میلیون دلار برساند.
اکنون این فیلم هم پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۳ در گیشه داخلی و جهانی شده و حتی از «مرد مورچه‌ای و زنبورک: کوانتومانیا» پیشی گرفته و هم به موفق‌ترین اقتباس از یک بازی ویدیوئی در تاریخ بدل شده است.
«برادران سوپر ماریو»، توسط یونیورسال، ایلومینیشن و نینتندو تولید شده و ساخت آن چند دهه مطرح بود. یکی از دلایل تأخیر در ساخته شدن این فیلم تردید نینتندو برای بازگشت این بازی روی پرده‌های سینماها بود زیرا اقتباس زنده از آن که سال ۱۹۹۳ تولید شد، کاملاً شکست خورد و یکی از بدترین فیلم‌های ساخته‌شده خوانده شد. از آنجا که ایلومینیشن فرنچایزهای «من نفرت‌انگیز» و «آواز بخوان» را تولید کرده، در همکاری با نینتندو موفق شد تا حق مطلب را درباره لوله‌کش سبیلو و برادرش لوئیجی ادا کند. برای ساخت این انیمیشن، کریس ملداندری، بنیان‌گذار ایلومینیشن با همکاری شیگرو میاموتو، طراح افسانه‌ای نینتندو که خالق ماریو است، به خلق این انیمیشن اقدام کردند.
آرون هوروات و مایکل جلنیک، کارگردانی فیلم را انجام داده‌اند و فیلم با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری ساخته شده که برای انیمیشن رقمی به‌صرفه است. انیمیشن‌های پیکسار و دیزنی در بیشتر موارد با ۲ برابر این رقم تولید می‌شوند.
این فیلم اکنون دومین انیمیشن پرفروش از سال ۲۰۱۹ در گیشه‌های سراسر جهان است و بالاتر از «دیوکش: قطار موگن» با فروش ۴۹۴ میلیون دلار و پشت سر «مینیون‌ها: ظهور گورو» با فروش ۹۴۲.۵ میلیون دلار قرار گرفته است. با این توصیف‌ها به‌نظر می‌رسد باید منتظر اعلام خبر ساخته شدن یک دنباله یا اسپین‌آف «برادران سوپر ماریو» بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی