[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایست سریع کبد با مصرف این گیاه رایج ایرانی، روزنامه شیراز نوین

سرپرست دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درباره استفاده خوراکی از گیاه سرطان‌زای «بیلهر» هشدار داد.
به گزارش صد آنلاین، سید یوسف مرادی، سرپرست دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در صفحه خود در فضای مجازی در این خصوص نوشت: سال‌هاست در مقالات معتبر پزشکی اعلام شده گیاه بیلهر، عامل بروز سرطان‌های گوارشی و باعث گسترش این سرطان در مناطقی از زاگرس شده است. هم قانون، هم علم، هم شرع و هم اخلاق استفاده از گیاهان کوهی را منع کرده اما هنوز هم این گیاهان را با افتخار روی سفره خود قرار می‌دهیم!
گیاه بیلهر یا کندل‌کوهی از خانواده چتریان بوده که بومی ایران است و در اوایل فصل بهار در برخی از استان‌ها، از جمله در بلندی‌های بالای ۲۵۰۰ متر استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، چهار محال‌و‌بختیاری، لرستان، کرمانشاه و کردستان می‌روید.
این گیاه را نخورید، کبد را نابود می‌کند
متأسفانه این گیاه به‌عنوان چاشنی در رژیم غذایی ساکنان مناطق مذکور استفاده می‌شود که بسیار خطرناک است؛ چراکه مطالعات محققان نشان داده که مصرف زیاد آن، سبب ایجاد سرطان در دستگاه گوارشی و از کار افتادن کبد می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی