[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

ایمن‌سازی بافت ضروری است، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
عضو شورای اسلامی شهر شیراز خواستار رسیدگی به بافت تاریخی شیراز و ایمن‌سازی این حوزه شد.
محمدرضا هاجری در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک فرارسیدن فصل بهار قرآن و طبیعت اظهار داشت: در ‏شیراز پس از آمار زوار سومین حرم اهل بیت(ع) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، آرامگاه حافظ، تخت‌جمشید و آرامگاه سعدی بیشترین بازدید‏ها را به خود اختصاص داده‌اند که لازم است نسبت به تکمیل زیرساخت‌های این چهار مکان برای سال بعدی ‏شاهد جهش عمرانی در زیرساخت‌ها باشیم.
او با تقدیر از تمامی دستگاه‌هایی که در ایام تعطیلات نوروز جهاد خدمت‌رسانی پیشه کردند، اظهار داشت: در نوروز پرسفر امسال از 60میلیون نفر ثبت اقامت در رده‌بندی کشوری، فارس پس از مازندران، گیلان، خراسان ‏رضوی، هرمزگان، بوشهر و خوزستان رتبه هفتم را دارد.‏
وی با تقدیر از اقداماتی که در حوزه عفاف و حجاب صورت گرفته، افزود: با توجه به شعار سال «مهار تورم- رشد تولید»، لازم است شورا و شهرداری در قیمت‌گذاری خدمات و عوارض، کمافی‌السابق جلودار عمل به شعار سال در کمک به کاهش تورم، پیش‌قدم بوده، تا مردم طعم شیرین شعار حکیمانه سال را در زندگی خود احساس کنند.
این عضو شورای اسلامی شهرشیراز گفت: در سال 1402 در شهر، شاهد رونق ساخت‌وساز مسکن ملی خواهیم بود؛ شورا و شهرداری از طرح مسکن ملی برای رفع مشکل کارکنان شهرداری بهره ببرند. رفع نیاز مسکن کارکنان، دغدغه سرپناه آنها را کاهش داده، به کارآمدی و تلاش آنها سرعت و سبقت دهد. تاکنون غفلت کرده و باید جبران کنیم. هاجری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در نوروز امسال کمبود پارکینگ در کل شهر و اطراف اماکن زیارتی و گردشگری کاملاً مشهود بود و باید طرحی نو و ملی به صحنه آورد تا این مشکل و معضل حل شود. او با ارائه راهکاری در این زمینه گفت: اولین تصمیم می‌تواند هیئت‌امنایی اداره‌شدن اماکن تاریخی باشد. این شعار، نقل و نبات هر محفلی است، اما تاکنون کامی را شیرین نکرده است. همدلی از همزبانی بهتر است؛ باید همکاری و هم‌افزایی پیشه کرد تا مدیریت واقعی شهری شکل بگیرد و شاهد تصمیمات جزیره‌ای نباشیم.
این مقام مسئول همچنین به یکی از بحران‌های همیشگی فارس و شیراز اشاره کرد و گفت: تلفات گسترده جانی و مالی جاده‌های فارس در ایام نوروز و کسب رتبه سوم علی‌رغم اینکه تاکنون چندین وزیر راه و شهرسازی فارسی داشته‌ایم، زیبنده فارس سربلند و در قله قرارگرفته نیست. مجمع نمایندگان فارس که تمامی نقاط حادثه‌خیز استان را در اختیار دارند؛ با همتی بلند و عزمی جزم، سعی کنند وضعیت نقاط حادثه‌خیز را که پلیس راهور سال‌هاست مهیا کرده و ارائه داده است، اصلاح کنند تا شاهد اینگونه فجایع تلخ و ناگوار در جاده‌های فارس نباشیم.
وی خواستار اهتمام شورا و شهرداری به ساخت تالار بزرگ شهر و حسینیه شهرداری شیراز شد و بیان داشت: در این حوزه باید به‌گونه‌ای که مناسب با شأن کلان‌شهر دومیلیون‌نفری باشد، ورود پیدا نمایید. در تمام جهان، شهرداری‌ها مدیریت اینگونه اماکن را به‌عهده دارند. این تجربه جهانی می‌تواند در کلان‌شهر شیراز احیا و به کار گرفته شود و هردو بنای رفیع پس از ساخت به‌صورت هیئت‌امنایی اداره شود. سخن‌گوی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار رسیدگی به وضعیت بافت تاریخی شیراز شد و افزود: کسانی که به بهانه بافت تاریخی با جوسازی و غوغاسالاری مانع مرمت، بازسازی و بهسازی منازل فرسوده این منطقه شیراز شده‌اند، در برابر حوادث تلخ باید پاسخ‌گو باشند.
هاجری افزود: با حفظ و نگهداری منازل میراثی و تاریخی، منازل فرسوده باید احیا و بازسازی شوند. شهرداری باید از جوسازی‌ها عبور نموده، منازل فرسوده‌ای را که امکان ریزش و حادثه‌آفرینی دارند، شناسایی کند و مجوز ساخت‌وساز و مرمت بدهد. اولویت اول حفظ و صیانت از امنیت جانی ساکنان است ولاغیر؛ باید این را در عمل به اثبات رساند تا جوسازی‌ها خنثی شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی