[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۵
  • دوره جدید

آثار کمال هم‌نشین در سرمربی جنتلمن! ، روزنامه شیراز نوین

سرمربی پرتغالی سپاهان در حضور کمتر از یک‌ساله‌اش در ایران، همواره به یک مربی بااخلاق، بی‌حاشیه و به‌اصطلاح «جنتلمن» شناخته می‌شد. کسی که رفتارهایش در کنار زمین و صحبت‌هایش در سالن‌های کنفرانس با اکثر مربیان حاضر در فوتبال کشورمان و البته هموطنان خود مانند کارلوس کی‌روش و رایکاردو سا پینتو، متفاوت بوده و حتی تحسین رقبا را هم برانگیخته است.
حتی در دیدار بزرگ فصل که حدود یک ماه پیش در تهران برگزار و با پیروزی ثانیه پایانی سپاهان برابر پرسپولیس همراه شد، ژوزه مورایس حاضر نشد در جشن پیروزی تیمش شرکت کند و این حرکت را احترام به هواداران ناراحت تیم میزبان نامید!
در سایر دیدارها هم رفتار وی طوری بوده که تحسین رسانه‌ها و رقبا را برانگیخته و بارها از وی تمجید شده است. رفتارهایی که آن‌قدر در فوتبال کشورمان ناآشناست که چنین واکنش‌هایی را در پی دارد.
اما مورایس در آخرین مصاحبه‌اش، صحبت‌هایی انجام داد که نشان از تغییر در ادبیاتش دارد! برای اولین بار، نشانه‌هایی از طعنه و کنایه به رقبا در صحبت‌های او دیده شد که با توجه به سابقه مورد اشاره، چندان قابل انتظار نبود.
ژوزه مورایس پس از پیروزی دو بر صفر برابر مس رفسنجان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر در نشست خبری حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «تیم موردعلاقه و گل سرسبد نیستیم، چون دو پنالتی خیلی واضح در یک بازی برای ما گرفته نشد، در صورتی که خودتان می‌بینید که یک‌سری از تیم‌ها شبیه‌سازی انجام می‌دهند (تمارض می‌کنند) و برای آنها پنالتی گرفته می‌شود. می‌دانم، ما تیم موردعلاقه نیستیم.»
مورایس در مورد اینکه منظورش از اینکه آنها تیم موردعلاقه نیستند چه بوده، اظهار داشت: من درباره تیم‌های موردعلاقه صحبت کردم، ولی یک‌سری از تیم‌ها با تصمیماتی پاداش می‌گیرند و بابت یک صحنه قضاوت می‌کنند و بعضی وقت‌ها هم در یک صحنه که بیرون از محوطه جریمه است پنالتی می‌گیرند. در یک‌سری مواقع، خیلی شبیه به همان صحنه است ولی تأمل می‌کنند و چیزی اعلام نمی‌کنند. اشاره به پنالتی تراکتور نمی‌کنم که بگویم بیرون از محوطه بود، آن یک پنالتی منصفانه بود که گرفته شد اما چیزی که برای من عجیب است که یک صحنه کاملاً مشابه به همان صحنه برای ما سوت زده نمی‌شود.
اینکه تغییر در ادبیات مورایس تا چه‌اندازه به فشار زیاد مسابقات لیگ و انتظار هواداران سپاهان از قهرمان شدن تیم او ربط دارد، مشخص نیست اما به‌نظر می‌رسد که رفتار سایر مربیان لیگ برتر تا حدودی به این مربی پرتغالی هم سرایت کرده و او را از آن فاز همواره جنتلمنانه خود خارج کرده است.
باید منتظر بود و دید که در هفته‌های باقی‌مانده که حساسیت مسابقات به اوج خود می رسد، رفتار و ادبیات دستیار سابق خوزه مورینیو به چه شکل پیش خواهد رفت.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی