[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

پایش قانونی حاشیه‌نشینی ، روزنامه شیراز نوین

فرماندار شهرستان شیراز با تقدیر از خدمات مسعود صف‌شکن، مدیر پیشین بنیاد مسکن این شهرستان و معرفی محسن ابراهیمی مدیر جدید بنیاد مسکن شیراز، بر لزوم بهره‌گیری بیشتر و بهتر از ظرفیت‌های توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در شهرستان شیراز تأکید کرد. به گزارش دریافتی شیرازنوین، لطف‌الله شیبانی در مراسم معارفه مدیر بنیاد مسکن شیراز که روز دوشنبه با حضور امیر برومند معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس، معاونان فرمانداری شیراز و مدیران بنیاد مسکن استان فارس برگزار شد، بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی در این عرصه را راهکاری برای کنترل و پایش حاشیه‌نشینی در روستاهای نزدیک به شیراز و کاهش محرومیت در این مناطق دانست. فرماندار شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: هر مدیری که مسئولیت را واگذار می‌کند، کوله‌باری از تجارب و اندوخته‌های مفید دارد که باید از این تجارب در راستای توسعه و خدمت به مردم بهره‌گیری کرد. این ظرفیت در همه مدیران ما وجود دارد که خالص و مخلص دانسته‌های خود را در اختیار بگذارند و راه را برای خدمات بیشتر و بهتر مدیران جوان هموار کنند. بنیاد مسکن از جمله دستگاه‌هایی است که مدیران مجرب و فنی در خود پرورش داده است و بخش مهمی از توسعه استان و شهرستان شیراز مرهون خدمات بی‌منت مدیران و مجموعه کارکنان بنیاد مسکن است. شیبانی با اشاره به اینکه وضعیت ۴۱ روستای پیرامون شهر شیراز باید تعیین تکلیف شود، روشن‌بودن الحاق یا عدم الحاق برخی روستاها به شیراز و خدمات رسانی به ۴۱ روستای پیرامون شیراز را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و اضافه کرد: آسیب‌شناسی، علت‌یابی و ارائه راهکارهای عملیاتی در راستای تسریع در تعیین تکلیف روستاهای شیراز و نحوه ارائه خدمات به ساکنان آنها موضوعی است که به‌عنوان یک بحث کارشناسی مطرح است و با مشارکت و همراهی بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان، این موضوع باید تبیین گردد.
وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از هرگونه ساخت‌وساز غیرقانونی و گسترش بی‌رویه خارج از محدوده طرح هادی در روستاها، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن با مدیریت طرح‌های هادی هر ۴۱ روستا قدم‌های اساسی برای محرومیت‌زدایی و توسعه این مناطق برداشته و لازم است با شتاب‌بخشی در بازنگری طرح‌ها در برخی از مناطق زمینه را برای خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم فراهم نماید.
امیر برومند معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس نیز در این مراسم با تقدیر از همراهی و حمایت‌های فرماندار شیراز، گفت: شهرستان شیراز به‌عنوان مرکز استان فارس، از جمله مناطقی است که شاخص‌های توسعه و محرومیت‌زدایی در آن فراتر از متوسط استانی و حتی متوسط کشوری است. همه تلاش‌ها معطوف به این است که این شهرستان با توجه به رشد و توسعه کلان‌شهر شیراز از کمترین چالش‌های حاشیه‌نشینی هم آسیب نبیند. معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد: ضرورت دارد همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در این عرصه به میدان بیایند و با پرهیز از کار جزیره‌ای و تفکر فردی‌گرایانه در یک حرکت جمعی و جهادی از بار مشکلات توسعه و محرومیت در روستاهای شیراز کاسته شود.
مسعود صف‌شکن، مدیر پیشین بنیاد مسکن شهرستان شیراز نیز گزارشی از روند توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در این شهرستان ارائه داد و گفت: بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی، اعطای تسهیلات بلاعوض و اعطای خدمات فنی و مشاوره‌ای در این شهرستان گام‌های مهمی برای کاهش خطرات حوادث و ایجاد سطح نسبی و قابل‌قبولی از رفاه اجتماعی در مناطق روستایی بردارد.
صف‌شکن اضافه کرد: شاخص‌های اعطای اسناد مالکیت، واگذاری زمین به زوج‌های جوان در مناطق روستایی، صدور پروانه ساخت واحد‌های مسکونی روستایی، تأمین مسکن شهری و پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان شیراز چشمگیر و قابل‌توجه است.
محسن ابراهیمی نیز به‌عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن شهرستان شیراز در این مراسم برنامه‌های خود برای استفاده و بهره‌گیری از فرصت‌های توسعه را بازگو کرد و با قدردانی از حمایت‌های فرماندار شیراز و مدیران بنیاد مسکن از همه مسئولان خواست تا با هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای پیشبرد برنامه‌های توسعه در این شهرستان مشارکت کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی