[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

چرا دربی برگشت مساوی نمی‌شود؟، روزنامه شیراز نوین

در دربی برگشت این فصل، هر دو تیم راهی جز پیروزی ندارند و مساوی، برای آنها تفاوتی با شکست نخواهد داشت. به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس و استقلال در آماده‌ترین فرم فصل، هفته آینده دربی تهران را برگزار می‌کنند. استقلال، بهترین تیم نیم‌فصل دوم، 9 بازی از 10 بازی آخرش را با پیروزی پشت سر گذاشته و آمار پرسپولیس هم، 5 بُرد در 6 بازی گذشته است. هر دو تیم، هفته گذشته حریفان‌شان را شکست دادند و امید گل بالاتر از 4 را ثبت کردند. یکی از جذابیت‌های مهم این دربی، نیاز هر دو تیم به پیروزی است. برخلاف دربی برگشت فصل گذشته که مساوی هم برای قهرمانی استقلال حاشیه امن مناسبی ایجاد می‌کرد، این فصل به‌خاطر صدرنشینی سپاهان مساوی در دربی، به معنی شکست برای هر دو تیم خواهد بود. پرسپولیس و استقلال، فقط با پیروزی می‌توانند به قهرمانی و پایانی خوش در این فصل، امیدوار باشند.
امتیاز اضافی
استقلال در جدول لیگ، با سپاهان امتیاز برابری دارد و پرسپولیس هم، یک امتیاز از آنها عقب‌تر است. سپاهان اما به‌خاطر پیروزی در بازی رودررو، دست بالا را در اختیار دارد. تیم ژوزه مورایس رفت و برگشت استقلال را بُرد و مقابل پرسپولیس هم در بازی برگشت به پیروزی رسید. در صورت مساوی در دربی تهران، فاصله سپاهان با استقلال احتمالاً به 2 و پرسپولیس به 3 امتیاز می‌رسد. این یعنی سپاهان در سه هفته پایانی، در صورتی که یکی از بازی‌هایش را مساوی کند، هم به‌خاطر برتری در بازی رودررو، قهرمان قطعی لیگ برتر خواهد بود. از بین استقلال و پرسپولیس، فقط برنده دربی می‌تواند شانه‌به‌شانه سپاهان حرکت کند و به قهرمانی در هفته پایانی، امیدوار باشد.
برنامه بازی‌ها
پرسپولیس و استقلال پس از دربی، 3 بازی تا پایان لیگ برتر دارند. پرسپولیسی‌ها در یکی از این سه بازی، باید با گل‌گهر تیم چهارم جدول روبه‌رو شوند. تیمی که پس از جدایی امیر قلعه‌نویی هم، توانسته روند خوبش را حفظ کند. برنامه بازی‌های استقلال در سه هفته پایانی، از پرسپولیس سخت‌تر است. آنها در بازی‌های پایانی، باید روبه‌روی تراکتور و مس رفسنجان قرار بگیرند. تراکتور پاکو خمس در رده پنجم جدول قرار دارد و مس رفسنجان با بهترین خط دفاعی لیگ در رده ششم جدول است. برخلاف این دو تیم،‌ سپاهان در 4 بازی پایانی روبه‌روی تیم‌های نیمه پایین جدول قرار می‌گیرد. آنها یک روز بعد از برگزاری دربی پایتخت، با ملوان بازی دارند و پس از آن مقابل نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان به میدان می‌روند. بازی‌هایی که سپاهان احتمالاً امتیازات زیادی از آنها جمع می‌کند و پرسپولیس و استقلال برای رسیدن به قهرمانی، نباید هیچ لغزشی تا پایان لیگ داشته باشند.
نایب‌قهرمانی کم‌ارزش
محافظه‌کاری در دربی برای نتیجه مساوی،‌ فقط زمانی به‌درد می‌خورد که پرسپولیس و استقلال، انگیزه‌ای برای کسب رده دوم بالاتر از رقیب سنتی‌شان داشته باشند. این فصل، نایب‌قهرمانی لیگ از همیشه کم‌ارزش‌تر است. ارزش رده دوم جدول، به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مربوط می‌شود. سهمیه‌ای که از حالا، تکلیف آن مشخص شده و رقابتی حداقل در لیگ برتر برای آن وجود ندارد. استقلال، از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شده و به همین دلیل، پرسپولیس در صورت کسب مجوز حرفه‌ای جایگاه تضمین‌شده‌ای در لیگ قهرمانان فصل بعد دارد. با حذف استقلال و سهمیه قطعی پرسپولیس، خیال سپاهان هم  برای حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده راحت است. بنابراین، رده دوم و سوم برای پرسپولیس و استقلال اهمیت چندانی ندارد و فقط قهرمانی، می‌تواند پایان فصل آنها را زیبا کند، قهرمانی که راه آن، از پیروزی در دربی می‌گذرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی