[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کار نمایشی و ویترینی انجام ندهیم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، رؤسای سازمان‌های دانش‌آموزی سه استان خراسان رضوی، فارس و قم دیروز در شیراز در نشستی با عنوان نوجوانان حرم و با حضور رؤسای سازمان‌های دانش‌آموزی مناطق ۵۹گانه استان فارس، تفاهم‌نامه همکاری و طراحی فعالیت‌های هدفمند برای تسهیل در فرایند تربیت اجتماعی دانش‌آموزان امضا کردند.
رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، هدف از برگزاری این نشست یک‌روزه امضای سند همکاری را انتقال تجربیات و همکاری متقابل سازمان دانش‌آموزی سه استان مذهبی ایران اسلامی دانست و افزود: بنا داریم در فصل جدید فعالیت‌های تربیتی سه استان در آستانه سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی، با امضای این تفاهم‌نامه‌ ویژه برنامه‌های مختلفی با محوریت سه حرم مطهر اهل بیت(ع) ویژه نوجوانان و جوانان رقم بزنیم.
مرتضی کریمی ادامه داد: بسیار خرسندیم که آغاز و شروع این همکاری‌ها از مشهد سه شهید دانش‌آموز حرم مطهر شاهچراغ(ع) و از شیراز است تا ان‌شاءالله شاهد فعالیت‌های تربیتی ویژه‌ای در راستای اهداف سند تحول بنیادین برای 
نوجوانان باشیم.
کریمی با اشاره به بندهای تفاهم‌نامه، گسترش پژوهش‌های تخصصی تربیت اجتماعی با هم‌افزایی، برگزاری مانور تشکیلاتی مشترک، گسترش برنامه زیارت‌اولی‌ها، تبادل تجربیات طرح خدام نوجوان حرم در سه استان مذهبی را از محور‌های در دست اجرای این تفاهم عنوان کرد. در ادامه این نشست، رئیس سازمان دانش‌آموزی قم سید علیرضا دادمرزی نیز ضمن تقدیر از میزبانی فارس گفت: در عرصه‌های تربیتی، کاری که باید در دستور کار قرار بگیرد، این است که آرم‌ها را رها کرده و به آرمان‌ها برسیم. سید علیرضا دادمرزی، ادامه داد: این تفاهم و این همکاری در سطح جوانان و نوجوانان در سطح کشور بی‌سابقه است و نویددهنده تربیت تمام‌ساختی دانش‌آموزان سه استان خواهد بود و امیدواریم با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها کار را برای دانش‌آموزان پیش ببریم.
وی افزود: ما باید مفهوم غیرت برای دانش‌آموزان را تبیین کرده تا آنها را با مفاهیم هویتی و تربیتی همسو نماییم.
اولین عنصر غیرت و هویت است و این شناخت و هویت نسبت به آموزه‌هایی که ما در این سه مضجع شریف داریم، تحصیل حاصل است.
وی با اشاره به اینکه سازمان دانش‌آموزی در ساحت تربیت در کشور پیشتاز است، گفت: با امضای این تفاهم‌نامه ان‌شاءالله بتوانیم برای فرزندان این مرز و بوم به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ید واحد باشیم.
در ادامه رئیس سازمان دانش‌آموزی خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از شروع این فعالیت‌ همکاری از حرم مطهر شاهچراغ(ع)، گفت: در ویژه‌برنامه‌های فرهنگی مختلف و از جمله اردوی زیارت‌اولی‌ها و اعزام دانش‌آموزان به مشهد، حرفه‌ای ‌بودن و صاحب مدل تربیتی بودن تیم استان فارس را به عینیت دیدیم.
حجت رضازاده ادامه داد: امروز ما در موقعیتی نیستیم که فقط بخواهیم کار نمایشی و ویترینی انجام دهیم و باید به سمت انجام کار هویتی برای نوجوانان با الگوی تشکیلاتی پیش برویم.
وی افزود: به اعتقاد من تشکیلات ما می‌تواند هدفمند باشد و اگر شهر یا سازمانی به تشکل‌های خود اهمیت ندهد، آسیب‌های اجتماعی گریبان‌گیر آن خواهد شد.
وی اظهار کرد: دانش‌آموزی که هویت پانا یا هویت پیشتاز دارد، دست به هر کاری نمی‌زند؛ چراکه فضیلت‌ها و قدرشناسی در وجود او به ثمر نشسته است.
رضازاده ادامه داد: مطالبه‌گری درست و هدفمند در مجلس دانش‌آموزی و سایر مجموعه‌های دانش‌آموزی ذیل سازمان به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.
ما در سه استان مذهبی ایران اسلامی به‌دنبال این هستیم که از طریق این تفاهم‌نامه فعالیت‌های تربیتی هدفمند را با هم‌افزایی انجام دهیم و معتقدیم که دانش‌آموزان ارتباط مؤثر و مهارت‌های اجتماعی را در کار عملی که در پانا و سایر فعالیت‌های سازمان رخ می‌دهد، به‌صورت عملی و با حضور در میدان بهتر یاد می‌گیرند.
وی اضافه کرد: بر مبنای این تفاهم‌نامه، قرار است با کمک یکدیگر یک قدم برای طراحی فعالیت‌های هدفمند برای کمک به دانش‌آموزان برداریم.
در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری بین رؤسای سه استان فارس، خراسان رضوی و قم امضا شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی