[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

هرکس از راه رسید مرا تخریب کرد، روزنامه شیراز نوین

سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال عراق گفت: فدراسیون عراق از عملکرد من رضایت داشت و حتی پیشنهاد ادامه همکاری هم دادند اما با توجه به اینکه از لحاظ زیرساختی مشکل داشتند، شرایط مهیا نبود و تصمیم به جدایی گرفت.
به گزارش پایگاه خبری فوتسال، محمد ناظم‌الشریعه با اشاره به استعفای خود از سرمربیگری تیم ملی فوتسال عراق اظهار داشت: قرارداد من با فدراسیون عراق ۳ ساله بود و طرحی که داشتیم توانستیم به هدف‌هایی که پیش‌بینی می‌کردیم، برسیم. با توجه به شرایطی که فوتسال عراق دارد باید آنها زیرساخت‌های خود را قوی کنند. ما کارهای خوبی آنجا انجام دادیم اما شرایطی پیش آمد که هم به نفع ما بود جدا شویم و هم به نفع عراق. آنها ایرادهایی دارند که باید رفع کنند وگرنه کاری پیش نمی‌رود.
وی افزود: مهم‌ترین مشکل فوتسال عراق متأسفانه نداشتن زیرساخت لازم است. سالن‌های مناسب و استانداردی ندارند و مدام بچه‌ها مصدوم هستند. با این حال از عملکردم در عراق رضایت دارم و آنها هم راضی بودند و پیشنهاد ادامه همکاری دادند اما بهتر بود، نباشم. ما با کارهایی که کردیم، خیز بلندی برای توسعه فوتسال عراق برداشتیم و ادامه کار بستگی به نگاه فدراسیون عراق دارد که چطور برنامه‌ریزی کنند و تا چه حد برایشان از اهمیت برخوردار باشد.
سرمربی مستعفی تیم ملی فوتسال عراق ادامه داد: آنها استعداد فراوانی دارند. به‌خاطر نزدیکی به ایران هم تکنیک دارند و هم از لحاظ فیزیکی فوق‌العاده هستند. به عقیده من میکس خیلی خوبی از همجواری با ایران و اعراب در زمینه استعداد دارند اما در پرورش این استعدادها ضعیف هستند. استراتژی هر فدراسیون خیلی اهمیت دارد. ما بر اساس طرح ۳ ساله، کار را پیش بردیم و موفق هم بودیم. هرجا که به فوتسال بها دهند، پیشرفت می‌کنند، اما معتقدم باید فدراسیون عراق نگاه متفاوتی نسبت به فوتسال داشته باشد تا بتوانند به قدرت‌های این رشته نزدیک شوند.
محمد ناظم‌الشریعه با اشاره به پیشنهادات خود گفت: از یکی، دو کشور حوزه خلیج فارس پیشنهاد دارم که تا اواخر هفته به آن پاسخ می‌دهم و کویت جدی‌ترین گزینه است ولی قطعی نیست. وی در خصوص عملکرد تیم ملی فوتسال ایران هم تأکید کرد: این را باید فدراسیون بگوید که از عملکرد تیم ملی رضایت دارد یا نه. فدراسیون یا به مربی‌اش اعتقاد دارد یا ندارد. ما هرچقدر هم حرف بزنیم، به درد نمی‌خورد و این فدراسیون است که باید از مربی‌اش حمایت کند و پشتش بایستد. اتفاق بدی که زمان سرمربیگری من در تیم ملی می‌افتاد، این بود که هر کسی از راه می‌رسید انتقاد که نه، تخریب می‌کرد. اصلاً معلوم نبود طرف از فوتسال سردر می‌آورد یا نه، اما علیه من حرف می‌زد. عده‌ای می‌گفتند، ناظم‌الشریعه کاریزمای مربیگری ندارد! این دیگر انتقاد نیست و از تخریب هم گذشته است. نمی‌دانم چه تفکری در فدراسیون وجود دارد اما معتقدم اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید هدفمند و با برنامه باشیم. من هم به‌عنوان یک ایرانی برای تیم ملی فوتسال کشورم آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی