[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

دستگاه‌های فرهنگی رسالت خود را انجام نمی‌دهند، روزنامه شیراز نوین

به‌سرانجام‌رساندن پروژه‌هایی چون سالن تیراندازی، سینما جوان و سینما محله در اولویت است. رضا محمدیان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، درباره رشد و توسعه شهر و راهکارهای عملی آن گفت: شهر شیراز شهری است پرقدمت با شناسه‌های ادب، فرهنگ، علم و هنر بالا و مردمان بااخلاق و نجیب که متأسفانه در سنوات مختلف توجه چندانی به توسعه و رشد زیرساخت‌های این شهر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگی صورت نگرفته است.
محمدیان ادامه داد در کمیسیون فرهنگی و گردشگری به‌دنبال برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هستیم؛ لذا در مسیر توسعه و ساخت‌وساز فضاها و مراکز فرهنگی، گام‌های مهمی بر‌می‌داریم. 
او تأکید کرد: مراکز و مجموعه‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی این شهر را باید تقویت نمود؛ چراکه سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و نیازمند توجه ویژه هستند تا شاهد توسعه فرهنگی بیشتر شهر باشیم.
او معتقد است اگر شهرداری به‌عنوان سیاست‌گذار در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی تلاش نماید، مردم خود کاردان و کاربلد هستند. این عضو شورای شهر اولویت‌ها و برنامه‌های مهم خود را در سایه گسترش و تقویت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی بیان نمود و همچنین به ضرورت توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد. رضا محمدیان از سری سیاست‌ها و برنامه‌های مهم کمیسیون فرهنگی اجتماعی را توسعه و مناسب‌سازی و تخصصی‌کردن پارک‌ها و بوستان‌ها، راه‌اندازی فرهنگ‌سرای معلولین، مرکز آموزشی فرهنگی بیماران اوتیسم با مشارکت و همراهی استانداری و سازمان بهزیستی، مرمت اماکن تاریخی و باستانی و همچنین بهبود سرانه‌های فضاهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی و توسعه متوازن آن در محلات شیراز عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم بر اساس برنامه‌ریزی در تابستان سال جاری، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز گردد.
او همچنین پیگیری و به‌سرانجام‌رساندن طرح‌هایی چون ایجاد سالن تیراندازی، مجموعه سینمایی مهر جوان، ۲۰ سینما محله و احداث کتابخانه مرکزی، ساخت سریال احمد بن موسی کاظم(ع) و بحث ساخت انیمیشن و فیلم‌های کوتاه و تدوین «کتاب شیراز» را از دیگر اولویت‌های کاری خود در این کمیسیون بیان کرد.
رضا محمدیان ادامه داد: متأسفانه خیلی از مسئولان، فرهنگ را در اولویت کاری نمی‎دانند و بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی رسالت اصلی خود را انجام نمی‌دهند. شاهد هستیم منتظرند سازمان‌هایی چون شهرداری تمامی کارها و خدمات فرهنگی را انجام دهد؛ در حالی که شهرداری تنها دستگاه مسئول در حوزه فرهنگی نیست و این نقطه ضعف بزرگی محسوب می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی