[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

با ماهی چه بخوریم که گرم باشد و سردی نکنیم؟ ، روزنامه شیراز نوین

یکی از مواد غذایی پرخاصیت ماهی است، اما به‌دلیل طبع سرد ماهی بهتر است به چیزهایی که قبل و بعد از این غذا مصرف می‌کنید دقت داشته باشید.
به گزارش نمناک، یکی از مواد غذایی غنی و پرخاصیتی که خوردن آن به‌شدت توصیه می شود، ماهی است که مصرف آن در رژیم غذایی بسیار حائز اهمیت است. با این حال، بسیاری از افراد به‌دلیل داشتن تیغ در گوشت ماهی و مشکلات مربوط به تمیز کردن و پختن آن، علاقه‌ای به مصرف آن ندارند. به‌منظور رفع این مشکلات، تُن ماهی به‌عنوان گزینه‌ای بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد. حتی افرادی که ماهی را دوست ندارند، ممکن است از تُن ماهی لذت ببرند و در واقع، تُن ماهی به‌عنوان یکی از محصولات کنسروی محبوب در سراسر جهان شناخته شده است.
ولی اینجا مسئله خوردن ماهی یا تُن ماهی نیست، بلکه مسئله خوردنی‌های ممنوع و آزاد با ماهی است. اینکه با ماهی چه بخوریم که گرم باشد و مصلح تُن ماهی چیست، سؤال شما بوده که در ادامه ب به آن خواهیم پرداخت.
با ماهی چه بخوریم که گرم باشد؟
تُن ماهی و ماهی، هر دو غذاهای سردی هستند و برای تعادل حرارتی در بدن، مصرف غذاهای گرم توصیه می‌شود. به‌همین دلیل، برای ایجاد تعادل و رفع سردی ماهی، استفاده از انواع ادویه‌های گرم‌مزاج، نظیر آویشن، فلفل‌سیاه، زردچوبه، دارچین و سایر ادویه‌های مشابه توصیه می‌شود.
همچنین، مصرف انواع شیرینی طبیعی مانند خرما، عسل، کشمش و سایر موارد پس از خوردن ماهی، می‌تواند به متعادل شدن مزاج کمک کند.
اگر مایل هستید ماهی را با طعم تُرش همراه کنید، نارنج انتخاب مناسبی است که هم طعم ماهی و طبع ماهی را برایتان متعادل سازد.
پختن ماهی با روغن کنجد، زیتون و بادام شیرین هم به‌عنوان مصلح ماهی، می‌تواند از بروز مشکلات ناشی از سردی ماهی جلوگیری کند.
با ماهی چه نخوریم که سردی نکنیم؟
همان طور که گفتیم، طبع ماهی سرد است پس مصرف آن با مواد غذایی و خوردنی‌های سرد‌مزاجی که در ادامه لیست شده اند، توصیه نمی‌شود.
لبنیات به‌خصوص ماست، تخم‌مرغ، انواع ترشی و شوری، باقالی‌پلو، گوشت قرمز و گوشت مرغ و لیموتُرش.
بعد از خوردن ماهی چه میوه‌ای بخوریم؟
البته که بلافاصله پس از خوردن غذا نباید میوه مصرف کرد و فاصله ای بین آن باید باشد. با رعایت این فاصله زمانی، می‌توان گفت یکی از میوه‌های توصیه‌شده که بعد از خوردن ماهی می‌توانید میل کنید، پرتغال است که به‌دلیل داشتن ویتامین سی، به جذب آهن موجود در ماهی کمک می‌کند.
تذکرات مهم درباره مصرف ماهی
خوردن آب، حین و بعد از خوردن ماهی بسیار زیان‌آور است. وحداقل دو ساعت بعد از خوردن ماهی آب نخورید.
اگر پس از خوردن ماهی، دچار حالت تهوع شدید، عرق زیره میل کنید.
شب‌ها، ماهی نخورید چراکه به‌دلیل طبع سرد شب، بهتر است غذایی با طبع گرم خورده شود.
بعد از ورزش و فعالیت‌هایی که گرم‌کننده معده هستند، ماهی خورده نشود.
در خوردن ماهی، زیاده‌روی نکنید که باعث ضعف در بدن می‌شود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی