[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ایجاد خلل در برنامه‌ریزی هیئت‌ها یکی از تصمیمات مهم و البته حاشیه‌ساز اداره ورزش فارس ، روزنامه شیراز نوین

یکی از تصمیمات مهم و البته حاشیه‌ساز اداره ورزش فارس در سال گذشته، بحث «به مناقصه گذاشتن اماکن ورزشی» بود.
یعنی تمام ورزشگاه‌هایی که متعلق به این اداره بود، در چند مرحله به مناقصه گذاشته شد که اخبار دقیقی از نتیجه نهایی این مناقصات در دست نیست، اما صدای اعتراض هیئت‌های مختلف ورزشی از همان ابتدا بلند بود و همچنان هم به گوش می‌رسد.
مخالفان تصمیم اداره ورزش و جوانان، عقیده دارند که اتخاذ چنین تصمیمی چندان ورزشی نیست و به‌طور قطع به بدنه ورزش آسیب می‌زند. 
با توجه به اینکه اکثر این اماکن پیش از این در اختیار هیئت‌های ورزشی بوده‌اند، خارج شدن آنها از دست هیئت‌ها می‌تواند از قدرت آنها کاسته و بخش خصوصی است که دست بالا را در این زمینه خواهد داشت.
یکی از بزرگترین نگرانی‌ها از عواقب این تصمیم و عملی شدن آن، افزایش بی‌رویه شهریه‌ها و ورودی به سالن‌ها و ورزشگاه‌های مختلف است. باید دید که آیا قوانین و ارقام دقیقی برای مدیریت مناسب این قضیه در نظر گرفته خواهد شد یا خیر. آن‌طور که مخالفان طرح می‌گویند، ممکن است با افزایش بیش از حد هزینه‌ها برای علاقه‌مندان و در نتیجه ریزش شدید در بدنه رشته‌های مختلف ورزشی مواجه شویم.
مسئله دیگر، برخوردهای دوگانه با برخی اماکن و رشته‌هاست. چند مکان ورزشی هرگز در مناقصه قرار نگرفتند که این نیز یکی از عوامل حاشیه‌ساز در این زمینه خواهد بود که آیا عده‌ای از رانتی خاص برای در اختیار داشتن دائمی برخی اماکن برخوردار هستند یا خیر.
از طرفی، هیئت‌های ورزشی هم باید با یکدیگر متحد بوده و اگر با چنین تصمیماتی مخالف هستند، به‌صورت دسته‌جمعی علیه آن موضع‌گیری کنند. آنچه مسلم است، از دست دادن اماکن ورزشی برای هیئت‌ها می‌تواند، گران تمام شده و به برنامه‌ریزی‌های آنها آسیب بزند، هرچند برخی از هیئت‌ها عملکرد مطلوبی در سال‌های اخیر نداشته‌اند و از امتیازی که قبلاً از آن برخوردار بوده‌اند، استفاده لازم را نبرده‌اند.
بیان نشدن صریح و قاطع مواضع اداره ورزش در این خصوص نیز یکی از علل حاشیه‌ساز شدن این مبحث است. اگر مسئولان این اداره در گفت‌وگوی رسمی با  رسانه‌ها، به‌طور کامل و شفاف به بیان جزئیات و دلایل این تصمیم می‌پرداختند، می‌توانستیم نتیجه‌گیری شفاف‌تر و عادلانه‌تری داشته باشیم.
حالا به‌گفته رؤسای برخی هیئت‌های ورزشی، کار از کار گذشته و برنده برخی مناقصه‌ها نیز مشخص شده است. آنها با ناامیدی از خالی شدنِ بیش از پیشِ دست هیئت‌ها می‌گویند و مشخص نیست که ادامه این روند، چه سرنوشتی را برای اهالی ورزش در این شهر و دیار رقم خواهد زد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی