[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فوت یک بیمار کرونایی در فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا روز یکشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۲، اعلام کرد. به گزارش شیرازنوین، ابوذر پاریزی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 2میلیون و 275هزار و 72 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام‌شده، ۶۶۴هزار و 411 بیمار مثبت شناسایی شده است.
وی افزود: از مجموع تست‌های انجام‌شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک‌میلیون و 843هزار و 163 تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵هزار و 28 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۳۱هزار و 909 مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹هزار و 383 بیمار مثبت شناسایی شده است. او گفت: با بستری 22 بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم‌اکنون 182 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 32 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز در ادامه افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کووید ۱۹ در فارس گزارش شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت‌هزار و 201 نفر رسیده است. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۵۶هزار و 102 هم‌استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند که از بیمارستان‌ها ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند. در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق‌شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت‌میلیون و ۲۹۰هزار و 348 دوز رسیده که از این تعداد سه‌‌میلیون و ۴۳۵هزار و 402 دوز نوبت اول، سه‌میلیون و ۱۴۲هزار و 415 دوز نوبت دوم، یک‌میلیون و ۵۷۶هزار و 214 دوز نوبت سوم و ۱۳۶هزار و 317 دوز یادآور واکسن بوده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی