[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

سفیر چین به شیراز می‌آید، روزنامه شیراز نوین

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از سفر سفیر چین به شیراز در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایلنا، ابراهیم عزیزی در این رابطه با بیان ضرورت ارتباط با قدرت‌های اقتصادی برای توسعه زیرساخت‌های کشور، اظهار داشت: به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری کشور چین در استان فارس، با هماهنگی به‌عمل‌آمده با وزارت خارجه، مقرر شد سفیر چین به شیراز سفری داشته باشد.
وی افزود: هماهنگی‌های مقدماتی در این خصوص انجام شده که پس از اعلام سفارت چین، زمان دقیق این سفر نیز مشخص خواهد شد. نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در نشستی که به همین منظور با تعدادی از مدیران اقتصادی و صنعتی استان با حضور استاندار فارس و امام‌جمعه شیراز داشتیم، بنا شد تا بسته‌های سرمایه‌گذاری به‌صورت مشخص و شفاف آماده ارائه به طرف چینی شود.
عزیزی با تأکید بر توجه به زیرساخت‌های کلان استان فارس در ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری به سفیر چین، افزود: چین می‌تواند در پروژه‌های کلانی که بخش خصوصی و دولتی ما به‌لحاظ تأمین منابع، قادر به تکمیل آن نیست، مشارکت جدی داشته باشد. او فارس را به لحاظ ظرفیت‌های بکر طبیعی و غیرطبیعی، بهشت سرمایه‌گذاران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در استان فارس پروژه‌های سنگین و کلانی چون آزادراه شیراز- بوشهر، خط آهن شیراز- بوشهر، خطوط پروپیلن و انرژی و... را نمی‌توان با تکیه صرف به بودجه‌های دولتی پیش برد؛ لذا مشارکت بخش خصوصی داخلی و پس از آن مشارکت سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند گره‌گشا باشد. نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به پیمان شانگهای و تصویب 49 مصوبه این پیمان در مجلس نیز اشاره کرد و گفت: در پیمان شانگهای کشورهای دیگری نیز حضور دارند که این ظرفیت می‌توان دامنه تعاملات اقتصادی ما را با این کشورها گسترش دهد که چین نیز یکی از این کشورها می‌باشد.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس به ظرفیت‌های کشورهای آفریقایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: استان فارس طبق مصوبه دولت، استان معین قاره آفریقاست و این قاره ظرفیت‌های بی‌نظیری برای سرمایه‌گذاری دارد. تنها باید با تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی این ظرفیت‌ها را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم. عزیزی در پایان نیز گفت: امروز وزارت خارجه برای ایجاد تعاملات اقتصادی بین ایران و کشورهای دیگر آمادگی خوبی دارد و با تمام ظرفیت‌های خود به این امر کمک می‌کند؛ لذا باید از این فرصت برای توسعه استان فارس نهایت استفاده را انجام داد.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی