[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

تلاطم مصوبات در آرامستان ، روزنامه شیراز نوین


 مریم شمالیان- شیرازنوین:
shomalianm@gmail.com

سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا گفت: شورای اسلامی شهر صدرا از مصوبه خود در خصوص آرامستان در شهر صدرا نمی‌گذرد؛ زیرا برخورداری از آرامستان، یکی از مطالبات اصلی مردم شهر صدرا از شورای اسلامی ششم شهر صدراست و این آرامستان علاوه بر صدرا، می‌تواند دوکوهک و شهرک گلستان را هم 
پوشش دهد.
تمامی شهرها به زیرساخت‌هایی نیاز دارند که برای رفع نیازهای ساکنان آنها ضروری است و از جمله آنها می‌توان به زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی متعددی اشاره کرد.
در این میان، برخورداری از زیرساختی همچون آرامستان از نیازهایی است که برای ایجاد شهرهای جدیدالتأسیس باید دیده شود؛ چیزی که شهر جدید صدرا با وجود پیگیری‎‎‌های شهرداری و شورای اسلامی اسلامی شهر صدرا همچنان ایجاد نشده است.
برای اینکه شهر صدرا دارای آرامستان شود، باید پیش از این با پیگیری‌های فراوان و با انعقاد یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان شهرداری صدرا، شرکت عمران صدرا و مالک یک قطعه زمین وقفی، یک قطعه زمین ۲۸هکتاری برای احداث آرامستان در نظر گرفته شود و همچنین جهت ساخت آن هم در اختیار شهرداری صدرا قرار داده شود.
طبق این تفاهم، 5 هکتار در مرحله اول در سال ۹۹ و ۵ هکتار دیگر توسط شرکت عمران صدرا در سال بعد مقرر بود که تملک شود و ۸ هکتار هم ظرف ۳ سال توسط شهرداری خریداری شود و اعتبارات لازم هم برای طراحی و اجرای آرامستان توسط شهرداری صدرا در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شد تا با تحویل زمین به شهرداری، بخشی از این آرامستان به بهره‌برداری برسد و بقیه آن هم پس از تملک باقی‌مانده زمین به اجرا درآید؛ اما به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا، با وجود اقداماتی که شورای اسلامی و شهرداری صدرا در ین خصوص انجام داده‌‌اند، اما همکاری لازم برای برخورداری شهر صدرا از این آرامستان انجام نشده است و همین امر، انتقاد مهدی کشاورزی را در پی داشته است که از مکاتبه با شهرداری صدرا در خصوص جلوگیری از ادامه روند ساخت آرامستان این شهر گلایه کرده است.
مهدی کشاورزی، سخنگوی شورای اسلامی شهر صدرا در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن تأکید بر لزوم برخورداری هر شهر جدیدی از آرامستان می‌گوید: هر شهر جدیدی با توجه به جغرافیا و موقعیت خود به زیرساخت‌های مختلفی نیاز دارد و شهر صدرا هم به دلیل اینکه در آن شاهد تنوع فرهنگی و قومیتی متنوعی هستیم و پذیرای 3 استان جنوبی کشور هم در این استان به‌عنوان ساکنان شهر هستیم، یکی از اماکنی که موجب تعلق خاطر افراد به یک منطقه می‌شود، وجود آرامستان است. وی ادامه می‌دهد: از آنجا که شهر صدرا پذیرای قشر مختلفی از مردم است، برخورداری از آرامستان در شهر محل زندگی برای این ساکنان قطعاً مهم است.
کشاورزی اضافه می‌کند: اینکه ساکنان صدرا بخواهند اموات خود را در بهشت احمدی در خرامه تدفین کنند، با توجه به مباحث ترافیکی و هزینه رفت‌وآمد برایشان مقرون به‌صرفه نیست.
وی تصریح می‌کند: اگر اکنون صدرا از آرامستان برخوردار نشود، بی‌شک تا 5 یا 6 سال دیگر هم این اتفاق رخ نخواهد داد. در حال حاضر، شرکت عمران صدرا زمین موردنظر احداث آرامستان را به ما واگذار کرده است و با اداره اوقاف هم هماهنگی لازم انجام شده و تفاهم‌نامه به انعقاد رسیده و مجوزهای لازم هم از ادارات و دستگاه‌های مربوطه اخذ شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به هزینه‌هایی که تاکنون برای احداث این آرامستان شده است، بیان می‌کند: تاکنون 5میلیارد تومان برای احداث این آرامستان در صدرا هزینه کرده‌ایم و 2 کیلومتر و 600 متر راه دسترسی هم اجرا شده است؛ اما دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، مدعی این اراضی است و از استانداری فارس خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.
وی با تأکید بر اینکه شورای اسلامی شهر صدرا از مصوبه خود در خصوص آرامستان در شهر صدرا نمی‌گذرد، اظهار می‌کند: جانمایی برای احداث آرامستان در شهر صدرا به انجام رسیده است و این مکان در جنوب‌شرقی شهر صدرا واقع شده است و امسال هم برای این آرامستان، بودجه گذاشته‌ایم و پیمانکار گرفتیم.
کشاورزی تصریح می‌کند: برخورداری از آرامستان، یکی از مطالبات اصلی مردم شهر صدرا از شورای اسلامی ششم شهر صدراست و این آرامستان علاوه بر صدرا، می‌تواند، دوکوهک و شهرک گلستان را هم 
پوشش دهد.
 نیاز مبرم صدرا به مدرسه عادی و استثنایی
عضو شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به سایر نیازهای شهر صدرا هم اظهار می‌کند: صدرا جمعیت 200هزار نفری دارد که از جمعیت بسیاری از شهرستان‌های فارس بیشتر است و به زیرساخت‌های بسیاری مانند برخورداری از مترو و فضای ورزشی و آموزشی نیاز دارد. وی ادامه می‌دهد: در شهر صدرا 25هزار دانش‌آموز عادی و 600 دانش‌آموز استثنایی داریم و برخورداری از مدارس عادی و استثنایی و همچنین فضاهای ورزشی از نیازهای این شهر است. کشاورزی تأکید می‌کند: شهرداری صدرا به‌تنهایی از عهده تمامی کارها برنمی‌آید، اما با تمام وجود در حال تأمین زیرساخت و امکانات لازم است که از جمله آنها می‌توان به اجرای آسفالت معابر، پارک و فضای سبز، پارک محله‌ای، تقویت سیستم حمل‌ونقل عمومی و... اشاره کرد. وی با اشاره به سایر اقدامات انجام‌شده هم بیان می‌کند: طی روزهای آتی با فعالان حوزه ساخت‌وساز و انبوه‌سازان نشستی با محوریت هوشمندسازی برگزار خواهیم کرد و قرار است که برای فعالان این حوزه، دوره آموزشی تأسیسات ساختمان، عایق‌کاری، هوشمندسازی لامپ و روشنایی ساختمان و... با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی برگزار کنیم.
کشاورزی همچنین از تلاش برای تأمین سایر زیرساخت‌ها در صدرا خبر می‌دهد و می‌گوید: در حال حاضر دارای 2 ایستگاه آتش‌نشانی در شهر صدرا هستیم و امسال برای احداث یک ایستگاه در شرق صدرا و یک ایستگاه از سمت بلوار خلیج فارس در تلاش هستیم که امیدواریم امسال با بودجه تخصیص‌یافته به اتمام برسند. وی می‌افزاید: برای ایجاد تصفیه‌خانه در غرب صدرا و اسکان میدان میوه و تره‌بار در شمال غرب صدرا در تلاش هستیم و شرکت عمران صدرا برای میدان میوه و تره‌بار قرار است زمینی به ما 
واگذار کند.  

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی