[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

روستای آباد، مهاجرت معکوس، روزنامه شیراز نوین

دکتر سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در دیدار با اسدی شهردار شیراز، سامان‌دهی حاشیه‌نشینی به‌ویژه در روستاهای حریم کلان‌شهر شیراز را یک اولویت دانست و اظهار داشت: ظرفیت‌های قانونی در این عرصه به کار گرفته می‌شود.
به گزارش دریافتی شیرازنوین به نقل از روابط‌عمومی بنیاد مسکن استان فارس، دکتر سید علیرضا حمیدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام نجفی رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن استان فارس، اعضای شورای معاونین بنیاد مسکن، ذی‌حساب و مدیر امور امور اجرایی و ماشین‌آلات و برخی مدیران بنیاد مسکن برگزار شد، کلان‌شهر شیراز را دارای جایگاهی فرهنگی، مذهبی و گردشگری دانست که باید از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تعالی و ارتقای آن در ابعاد مختلف بهره‌گیری کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه، ضمن تشکر از همراهی شهرداری شیراز بابت ارتباط نزدیک و همکاری تنگاتنگ با بنیاد مسکن، درخواست تشکیل کارگروه مشترک جهت سامان‌دهی روستاهای حریم شهر شیراز، همچنین بازنگری‌های طرح‌های هادی در اطراف شهر شیراز و رفع مشکل چند روستای باقیمانده جهت افزایش محدوده و حفر کانال و ایجاد خاکریز اطراف روستاهای شهر شیراز را داد.
وی اظهار داشت: تفاهم‌نامه جهت تهیه قیر و آسفالت در این روستاها وجود دارد و این موضوع فرصتی مشترک با شهرداری شیراز برای آسفالت معابر روستاهای اطراف شیراز است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه بافت جمعیتی در استان فارس از روستایی به شهری در حال تغییر است، گفت: نسبت ۲۵ درصد جمعیت روستایی به ۷۵ درصد جمعیت شهری، بیانگر تغییرات جمعیتی و هشداری برای افزایش مهاجرت به شهرهاست. 
سید علیرضا حمیدی اظهار کرد: این در حالی است که تا چندی پیشتر در استان فارس نسبت جمعیتی حدود ۴۵ درصد جمعیت روستایی و ۵۵ درصد جمعیت شهری بود.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس در ادامه اضافه کرد: بنیاد مسکن با شروع طرح توسعه منظومه‌های روستایی، افزایش اشتغال در روستاها و ایجاد مشوق برای کاهش مهاجرت‌ها را کلید زده است. بر اساس این طرح که در یک بخش از یک شهرستان مطالعه می‌شود، زنجیره ارزش در روستاها تعریف و طرح‌های پیشران در آن بررسی و اجرا می‌شود. اشتغال در این طرح‌ها دنبال می‌شود و خود مردم متولی اشتغال در این طرح‌ها هستند. منظومه روستایی در شهرستان‌های شیراز، جهرم و سپیدان در استان فارس به‌صورت آزمایشی در حال اجراست.
حمیدی در ادامه اضافه کرد: بنیاد مسکن در حوزه فنی و تهیه طرح‌های روستایی نیز موفقیت‌هایی داشته است. در استان فارس ۲هزار و ۳۸۲ روستا شناسایی و تعریف شده که طرح هادی دارند. ۷۰۰ روستای فارس نیاز به بازنگری طرح‌های هادی دارند و در سه سال آینده در همه روستاهای نیازمند به بازنگری طرح هادی، این اقدام صورت می‌گیرد و امید است این اقدامات مشوقی برای نگهداشت جمعیت روستایی در این مناطق باشد.
وی اضافه کرد: اگر هرکدام از روستاها نیاز به تهیه طرح هادی یا بازنگری طرح داشته باشند، این اقدام از سوی بنیاد مسکن انجام می‌شود.
اسدی شهردار شیراز نیز در این نشست ضمن تبریک دهه حساب ۱۰۰ و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن و تشکر جهت نهضت آسفالت در استان فارس و روستاهای اطراف شیراز، اظهار داشت: از ظرفیت‌های قانونی شهرداری در این عرصه استفاده می‌شود.
شهردار شیراز در خصوص وضعیت روستاهای حریم شهر شیراز و همچنین نهضت بازنگری طرح‌های هادی‌ روستاهای حریم شیراز هم با تقدیر از خدمات انجام‌شده، یادآور شد: استفاده از ماشین‌آلات و ظرفیت ماشین‌آلات بنیاد مسکن فارس و شهرداری شیراز در این زمینه 
راهگشاست.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی