[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

کدام تیم بیشتر از داوری ضربه خورد؟، روزنامه شیراز نوین

باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بعد از سوت پایان مسابقه دربی، در بیانیه‌هایی جداگانه نسبت به عملکرد پیام حیدری واکنش نشان دادند.
به گزارش فوتبال 360، دربی پایتخت روز گذشته با برتری یک‌گُله پرسپولیس به پایان رسید و سرخ‌پوشان پایتخت توانستند با گل‌زنی عیسی آل‌کثیر، 3 امتیاز این مسابقه مهم را از آن خود کنند. هواداران دو تیم باتوجه به فرم تیم‌های مورد علاقه‌شان در هفته‌های گذشته چشم‌انتظار یک دربی جذاب و پرموقعیت بودند اما برخلاف انتظارها، دوئل جذابی میان شاگردان یحیی گل‌محمدی و ریکاردو سا پینتو شکل نگرفت و از حداقل موقعیت‌های ایجاد شده، سرخ‌پوشان پایتخت بهره بردند و به گل برتری رسیدند. استقلالی‌ها البته نسبت به عملکرد داور مسابقه اعتراض داشتند و بعد از پایان مسابقه، ریکاردو سا پینتو به سرعت خود را به میانه زمین رساند تا نسبت به عملکرد پیام حیدری اعتراض خود را نشان بدهد. بعد از اعتراض سا پینتو، در میسکدزون ورزشگاه آزادی هم نوبت به اعتراض بازیکنانی مثل روزبه چشمی و مهدی قایدی رسید و آنها هم علیه عملکرد حیدری موضع گرفتند.
آبی‌ها شاکی شدند؛ 2 پنالتی گم شد، گل حریف سالم نبود!
باشگاه استقلال ساعتی بعد از اتمام دربی پایتخت در صفحه رسمی خود نسبت به 3 تصمیم پیام حیدری واکنش نشان داد که اعتراض اولیه آبی‌ها نسبت به خطای روی روزبه چشمی در محوطه جریمه پرسپولیس بود که حیدری اعتقادی به پنالتی نداشت. در کنار انتشار تصویر برخورد چشمی با میلاد سرلک، ویدئویی از صحنه اصابت توپ به‌ دست گیورگی گولسیانی توسط باشگاه استقلال منتشر شد که در توضیح آن آمده بود: «برخورد واضح توپ به دست مدافع پرسپولیس که از نگاه اکثر کارشناسان پنالتی بود اما حیدری اعتقادی به پنالتی نداشت».
آبی‌پوشان پایتخت نسبت به گل به‌ثمر رسیده برای پرسپولیس هم اعتراض داشته و معتقد بودند که پیش از رسیدن توپ به عیسی آل‌کثیر، رافائل سیلوا خطایی روی وحید امیری مرتکب نشده است. باشگاه استقلال در بیانیه‌ای کوتاه در واکنش به عملکرد پیام حیدری نوشت: «گوشه‌ای از فاجعه داوری این فصل لیگ که امتیازات بسیاری را از استقلال گرفته، در دربی هم تکرار شد! وضعیتی که باشگاه استقلال نسبت به آن معترض است و به فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند».
بهانه‌جویی نکنید، 2 پنالتی ما هم دیده نشد!
باشگاه پرسپولیس که بعد از اتمام دربی واکنشی به عملکرد پیام حیدری نداشت و یحیی گل‌محمدی هم در نشست خبری، قضاوت حیدری را بدون اشتباه دانست و نسبت به عملکرد او ابراز رضایت کرد، بعد از انتشار تصاویر مرتبط با اشتباهات داور از سوی استقلالی‌ها، اقدام به بیانیه‌نویسی کرد و مدعی شد که 2 پنالتی این تیم هم در دربی اعلام نشده اما آن‌ها به تصمیم داور مسابقه احترام گذاشته‌اند.
سرخ‌ها در بیانیه خود آورده‌اند: «اینکه یک باشگاه بعد از دیداری که واگذار کرده با استناد به یک عکس بخواهد مدعی گم شدن پنالتی شود اتفاق تازه‌ای است که در هیچ جای دنیا نظیرش را ندیده‌ایم. از قضا، همین باشگاه بود که شب بازی با انتشار کلیپی سعی در تحت فشار قرار دادن تیم داوری داشت. اما اگر از روی عکس بخواهیم قضاوت کنیم این صحنه که خطای مدافعان حریف روی مرتضی پورعلی‌گنجی در محوطه جریمه بود، از خیلی خطاهای معمول پنالتی‌تر است!» پرسپولیسی‌ها با انتشار ویدئوی لحظه برخورد کوین یامگا با مهدی عبدی در بیانیه خود تصریح کردند: «ضمن اینکه خطای کوین یامگا روی مهدی عبدی هم به گواه اکثر کارشناسان پنالتی بود که از چشم داور دور ماند اما ما به تصمیم‌های داور احترام گذاشتیم و از آن گذشته با وجود اینکه در طول فصل لطمات زیادی از اشتباهات داوری دیدیم، هیچ‌گاه روز قبل از مسابقه با بیانیه و مصاحبه و کلیپ و ... داور را تحت فشار نگذاشتیم».

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی