[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

بنیاد مسکن آبادگر روستاهاست، روزنامه شیراز نوین

شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر سامان‌دهی روستاهای حریم شهر شیراز، به افزایش تعدادی روستا در محدوده جنوبی و شمالی این کلان‌شهر طی سال‌های قبل اشاره کرد و گفت: این موضوع تأثیر مثبتی در کنترل ساخت‌وساز غیرمجاز و رفاه منطقه داشته است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در ساختمان شهید سلیمانی شهرداری با بیان اینکه این ۲ نهاد عمومی غیردولتی و درآمد-هزینه هستند، اظهار کرد: ۳۵۵ وظیفه برای شهرداری تعریف‌ شده است و هیچ نهادی به این اندازه وظیفه تعریف‌نشده ندارد.
شهردار کلان‌شهر شیراز در این دیدار که به مناسبت دهه حساب ۱۰۰ و سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با هدف پیگیری مسائل مهم انجام شد، بر تعامل بیش‌ازپیش در ابعاد مختلف به‌منظور خدمات بهتر به مردم تأکید کرد.
او در ادامه با تأکید بر سامان‌دهی روستاهای حریم شهر شیراز به افزایش تعدادی روستا در محدوده جنوبی و شمالی این کلان‌شهر طی سال‌های قبل توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس بیان کرد: این موضوع تأثیر مثبتی در کنترل ساخت‌وساز غیرمجاز و رفاه منطقه داشته است.
به اظهار این مقام ارشد مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز، الحاق روستاها دغدغه‌ای اصلی بوده و بر بازنگری طرح هادی و رفع مشکل روستاهای باقیمانده تأکید کرد.
اسدی همچنین به زمینه ایجاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس اشاره کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به تغییرات بافت جمعیتی و رشد جمعیت شهری نسبت به روستایی عنوان کرد: بنیاد مسکن برای کاهش مهاجرت روستایی به شهرها، طرح توسعه منظومه‌های روستایی، افزایش اشتغال در روستاها و ایجاد مشوق برای کاهش مهاجرت‌ها را به‌صورت آزمایشی شروع کرده و اقداماتی در حوزه فنی و تهیه طرح‌های روستایی برای نگهداشت جمعیت روستایی در این مناطق انجام 
داده است.
سید علی‌رضا حمیدی گفت: اگر هرکدام از روستاها نیاز به تهیه طرح هادی یا بازنگری طرح داشته باشند، این اقدام از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی