[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

هیروکازو کورئیدا با «هیولا» در کن، روزنامه شیراز نوین

هیروکازو کورئیدا با جدیدترین درام خود به جشنواره کن بازگشته است.
به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از پلی لیست، هیروکازو کورئیدا، کارگردان ژاپنی دیگر یکی از چهره‌های همیشگی جشنواره فیلم کن محسوب می‌شود و ۵ فیلم از ۹ فیلم اخیر او در کن به نمایش درآمده‌اند. علاوه بر این، فیلم‌های وی در جشنواره موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرده‌اند و «مثل پدر، مثل پسر»، سال ۲۰۱۳ جایزه هیئت داوران را بُرد و «دزدان فروشگاه»، جایزه نخل طلای سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. «دلال» هم سال پیش، برنده جایزه هیئت داوران جهانی شد و سونگ کانگ هو، بازیگر آن به‌عنوان بهترین بازیگر مرد انتخاب شد.
به‌عبارت دیگر، می‌توان حدس زد که آخرین فیلم وی «هیولا» که ماه آینده در جشنواره کن به نمایش درمی‌آید هم در هفتادوششمین دوره جشنواره با اقبال روبه‌رو شود.
این فیلم، اولین فیلم کورئیدا پس از «موباروسی» در سال ۱۹۹۵ است که بر مبنای فیلمنامه شخص دیگری ساخته شده است؛ وی در «هیولا» با نامی پرطرفدار در صنعت تلویزیون ژاپن، یعنی یوجی ساکاموتو همکاری کرده که سال ۲۰۲۱ با فیلم «من مثل دسته گل عاشق شدم» دیده شد.
حالا «هیولا» درباره چیست؟ این فیلم درباره مادری است که بعد از اینکه رفتار پسرش نامنظم می‌شود با معلم وی روبه‌رو می‌شود، اما بین این سه شخصیت چه می‌گذرد؟
در خلاصه رسمی «هیولا» آمده است: وقتی پسر کوچک وی، میناتو شروع به رفتارهای عجیب و غریب می‌کند، مادرش احساس می‌کندکه مشکلی وجود دارد و متوجه می‌شود معلم وی مسئول این رفتار است، به مدرسه می‌رود و می‌خواهد بداند چه خبر است، اما همانطور که داستان از چشم مادر، معلم و کودک می‌گذرد، حقیقت به‌تدریج آشکار می‌شود.
در این فیلم ساکورا آندو، هنرپیشه «دزدان فروشگاه» دوباره با کورئیدا کار کرده و در نقش سائوری، مادر تنهای میناتو بازی می‌کند. در «هیولا» همچنین ناگایاما ایتا، تاکاهاتا میسوکی، کاکوتا آکیهیرو، ناکامورا شیدو، تاناکا یوکو و بازیگران کودک سویا کوروکاوا و هیناتااره هیراگی بازی کرده‌اند.
بعد از سریال «ماکانایی: غذا پختن برای خانه مایکو» که در اوایل امسال به‌صورت استریم پخش شد، این دومین باری است که کورئیدا و کارامورا با هم همکاری می‌کنند.
و یک نام بزرگ دیگر در «هیولا» جای دارد؛ آهنگساز افسانه‌ای ریویچی ساکاموتو، که ماه پیش در ۲۸ مارس درگذشت، موسیقی متن فیلم را ساخته است. ساکاموتو که به‌عنوان غول دنیای موسیقی ژاپنی شناخته می‌شد، اولین برنده ژاپنی اسکار در بخش بهترین موسیقی متن برای فیلم «آخرین امپراتور» در سال ۱۹۸۷ بود. از دیگر موسیقی‌های ساکاموتو می‌توان به «کریسمس مبارک، آقای لارنس» محصول ۱۹۸۳، «آسمان پناهگاه» در سال ۱۹۹۰ و «بازگشته» در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.
اگر امسال هیروکازو کورئیدا با «هیولا» بار دیگر نخل طلا را از آن خود کند، به شوهی ایمامورا به‌عنوان تنها کارگردان ژاپنی دیگری که ۲ بار برنده جایزه برتر جشنواره کن شده است، خواهد پیوست.
پس از اولین نمایش جهانی «هیولا» در کن، این فیلم از ۲ ژوئن در سینماهای ژاپن به نمایش درمی‌آید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی