[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

غذاخوری‌ها زیر ذره‌بین ، روزنامه شیراز نوین

دکتر رضاییان‌زاده: ۳۸هزار بازرسی
 از مراکز تهیه مواد غذایی انجام شده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: در بازرسی‌های ماه رمضان امسال ۴۱ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف تعطیل و ۶۳۵ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. دکتر رضاییان‌زاده از انجام بیش از ۳۸هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان‌زاده» گفت: در ماه مبارک رمضان و در راستای حفظ سلامت روزه‌داران و مردم استان، برنامه کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از سوی واحد سلامت محیط استان اجرا شد. او افزود: این طرح با هدف تشدید کنترل، نظارت و بازرسی مستمر از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه، آش و حلیم‌پزی‌ها و رستوران‌ها، کبابی‌ها، قنادی‌ها و نانوایی‌ها در قالب تیم‌های بازرسی در ساعت‌های اداری و غیراداری و ایام تعطیل از ابتدای ماه رمضان انجام شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز اضافه کرد: در این مدت از سه‌هزار و ۱۷۰ واحد شیرینی‌فروشی، قنادی، عرضه آش و حلیم و محل‌های تهیه و فروش زولبیا و بامیه و ۲۹هزار و ۹۹۹ بازدید از سایر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد. این مقام مسئول در دانشگاه با بیان اینکه ۲۲هزار و ۲۶۵ سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی شامل سنجش روغن، دما، پی‌اچ، یُدسنجی، شوری‌سنجی و بار آلودگی سطوح در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این مدت از سوی بازرسان بهداشت محیط انجام شده، از ۴۰۰۵ بازدید بهداشتی از مساجد و اماکن متبرکه با تأکید بر فاصله‌گذاری، بهداشت فردی و عمومی در برگزاری آیین‌های ماه مبارک رمضان خبر داد.
دکتر رضاییان‌زاده گفت: در بازرسی‌های ماه رمضان امسال ۴۱ مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف تعطیل و ۶۳۵ مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند. او افزود: در راستای حفظ سلامت روزه‌داران، هزار و ۸۷۸ مورد نمونه‌برداری از آب آشامیدنی، ۲۸هزار و ۷۲۲ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و هشت‌هزار و ۵۳۶ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف نیز معدوم 
شده است.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی