[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

محرومیت‌زدایی با مشارکت بنیاد مسکن، روزنامه شیراز نوین

محسن ابراهیمی سرپرست بنیاد مسکن شهرستان شیراز با گرامیداشت سال مهار تورم و رشد تولید و سالروز تأسیس حساب 100 و بنیاد مسکن، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در سال گذشته ارائه داد و بیان داشت: در سالی که گذشت، شاهد به‌بارنشستن اقدامات جهادی در زمینه توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در شهرستان شیراز با همراهی بنیاد مسکن بودیم.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مسکن استان فارس، ابراهیمی فعالیت‌های انجام‌شده در واحد صدور سند املاک روستایی در شهرستان شیراز را تشریح کرد و با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵هزار نفر با همکاری ادارات ثبت انجام شده است، افزود: صدور سند موجب تثبیت مالکیت و ازبین‌بردن اختلافات ملکی، ایجاد روحیه امنیت و تغییر نگرش به ملک به‌عنوان یک پشتوانه مالی، ایجاد ثبات سکونت در روستا و جلوگیری از پدیده مهاجرت از روستا به شهر و امکان استفاده آسان در اخذ تسهیلات بانکی انجام شده است.
ابراهیمی از صدور 50هزار و 725 جلد سند مالکیت در سطح شهرستان شیراز با همکاری اداره ثبت خبر داد و اضافه کرد: تهیه نقشه ثبتی 87 روستا و صدور 443 جلد سند در سالی که گذشت، از جمله کارکردهای بنیاد مسکن در شهرستان شیراز در سال گذشته است.
سرپرست بنیاد مسکن شهرستان شیراز تقسیمات شهرستان شیراز را تشریح کرد و گفت: شهرستان شیراز دارای ۳ بخش، ۱۰ دهستان و ۱۳۷ روستا می‌باشد. اهداف و فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن در این شهرستان توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی است و به‌منظور کاهش خطرات ناشی از سوانح، بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی ایجاد گردیده است.
ابراهیمی افزود: ساخت منازل مقاوم در برابر حوادث طبیعی در روستا، ایجاد اشتغال در روستا جهت استادکاران و کارگران ساختمانی و تبدیل محیط غیربهداشتی روستا به محیط بهداشتی و قابل‌سکونت، تلاش در حفظ هویت معماری بومی روستایی و توزیع عادلانه اعتبارات بانکی در مسکن روستاها از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در واحد مسکن روستایی بنیاد مسکن این شهرستان است.
وی از پرداخت ۱۰هزار و ۵۵ فقره تسهیلات مقاوم‌سازی از طریق بانک‌های عامل از سال ۱۳۸۴ تاکنون جهت ساخت منازل مقاوم روستایی خبر داد و افزود: نظارت بر ساخت‌وساز و ارائه خدمات فنی جهت ۱۵هزار و ۲۷۰ باب منزل مسکونی ساخته‌شده در روستاهای شهرستان شیراز با نظارت کامل از طریق ناظران این بنیاد انجام پذیرفته است. ابراهیمی فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه واگذاری زمین در بنیاد مسکن شیراز را هم تشریح کرد و افزود: تاکنون ۲۵۰۰ قطعه زمین به‌صورت کلی در مناطق روستایی این شهرستان جهت ساخت منازل مسکونی واگذار شده است. فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه تهیه طرح هادی روستایی نیز چشمگیر است و تاکنون جهت تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان شیراز طرح هادی روستایی تهیه شده است.
سرپرست بنیاد مسکن شهرستان شیراز از اجرای طرح بازسازی و نوسازی مسکن روستایی مناطق سانحه‌دیده در بنیاد مسکن شهرستان شیراز خبر داد و گفت: در سالی که گذشت، 556 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان از خدمات این طرح برخوردار شده‌اند. همچنین در این مدت طرح بهسازی مسکن روستایی در شهرستان شیراز برای 740 واحد مسکونی اجرایی شده و 236 متقاضی هم از وام‌های بلاعوض بهره‌مند شدند.
ابراهیمی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن روستایی را نیز از جمله طرح‌های راهگشا برای حل مشکلات مسکن در این شهرستان دانست و گفت: در این حوزه به 185 متقاضی پاسخ داده شده و این افراد از خدمات بنیاد مسکن برخوردار شده‌اند.
بیمه واحدهای مسکن روستایی نیز از جمله فعالیت‌های چشمگیر در بنیاد مسکن شهرستان شیراز است که ابراهیمی به آن اشاره کرد و افزود: در سالی که گذشت، 556 واحد مسکونی از خدمات بمیه بهره‌مند شده‌اند.
سرپرست بنیاد مسکن شهرستان شیراز خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات بلاعوض بهزیستی و کمیته امداد در شهرستان شیراز از دیگر خدمات قابل‌توجه در این شهرستان است که سال گذشته 101 خانوار از این خدمات بهره‌مند شدند.
ابراهیمی در ادامه فعالیت‌های مسکن شهری در بنیاد مسکن شیراز را هم تشریح کرد و گفت: اجرای پروژه 36واحدی گلستان، اجرای پروژه 10واحدی ایمان جنوبی و اتمام پروژه 32واحدی سلطان‌آباد از جمله طرح‌های مسکن شهری در شیراز است که با مشارکت بنیاد مسکن انجام شده است.
سرپرست بنیاد مسکن شهرستان شیراز ادامه داد: فعالیت‌های واگذاری زمین در شهرستان شیراز هم سال گذشته دنبال شد. در این شهرستان در سالی که گذشت، امور 69 قطعه زمین تصرفی، 13 قطعه مازاد خام و 220 قطعه زمین خام پیگیری شد و به متقاضیان زمین مناسب واگذار گردید.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی