[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

راهکارهای سریع آب کردن چربی‌های شکم ، روزنامه شیراز نوین

گرچه از دست دادن چربی ناحیه شکم می‌تواند دشوار باشد، اما اگر به‌دنبال کاهش چربی اضافی شکم هستید، چندین کار مؤثر وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. به گزارش مشرق، داشتن چربی اضافی شکم، می‌تواند بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد. چربی احشایی یک عامل خطر اصلی برای دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و ... است. بسیاری از سازمان‌های بهداشتی از شاخص توده بدنی (BMI) برای طبقه‌بندی وزن و پیش‌بینی خطر بیماری متابولیک استفاده می‌کنند. با این حال BMI فقط با استفاده از قد و وزن محاسبه می‌شود و ترکیب بدن یا چربی احشایی را در نظر نمی‌گیرد. بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، هرچند که از دست دادن چربی از این ناحیه می‌تواند دشوار باشد، اما اگر به‌دنبال کاهش چربی اضافی شکم هستید، می‌توانید راهکارهایی را دنبال کنید که در ادامه می‌آید:
مقدار زیادی فیبر محلول بخورید: فیبر محلول، آب را جذب می‌کند و ژلی را تشکیل می‌دهد که به کاهش سرعت غذا در هنگام عبور از سیستم گوارش شما کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که این فیبر ممکن است با کمک به احساس سیری باعث کاهش وزن شود، بنابراین به‌طور طبیعی کمتر غذا می‌خورید. علاوه بر این، فیبر محلول، ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند؛ منابع عالی فیبر محلول عبارتند از میوه، سبزیجات، حبوبات، جو دوسر، جو و ...
از مصرف غذاهای حاوی چربی ترانس خودداری کنید: برای کمک به کاهش چربی شکم، برچسب مواد تشکیل‌دهنده را با دقت بخوانید و از محصولات حاوی چربی ترانس دوری کنید؛ این چربی‌ها اغلب به‌عنوان چربی‌های نیمه هیدروژنه نیز ذکر می‌شوند.
از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا استفاده کنید: پروتئین، یک ماده مغذی بسیار مهم برای کنترل وزن است؛ مصرف زیاد پروتئین باعث افزایش ترشح هورمون سیری پپتید YY می‌شود که باعث کاهش اشتها و افزایش سیری خواهد شد. پروتئین، همچنین سرعت متابولیسم شما را افزایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا توده عضلانی را در طول کاهش وزن حفظ کنید. حتماً در هر وعده غذایی از یک منبع پروتئین خوب استفاده مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، پروتئین آب پنیر، لوبیا و ... استفاده کنید.
سطح استرس خود را کاهش دهید: استرس، می‌تواند با تحریک غدد فوق‌کلیوی برای تولید کورتیزول، که به‌عنوان هورمون استرس نیز شناخته می‌شود، چربی شکمی را افزایش دهد.
غذاهای شیرین زیاد نخورید: مصرف بیش از اندازه شکر ،می‌تواند منجر به افزایش چربی شکم شود؛ حتی قندهای طبیعی مانند عسل واقعی نیز باید در حد اعتدال مصرف شوند.
انجام تمرینات هوازی: ورزش هوازی یک روش مؤثر کاهش وزن است و مطالعات نشان می‌دهد که به‌ویژه در کاهش چربی شکم و چربی کلی بدن مؤثر است.
کربوهیدرات‌ها به‌خصوص کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را کاهش دهید: مصرف کربوهیدرات خود را کاهش دهید یا کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده را در رژیم غذایی خود با منابع کربوهیدرات سالم، مانند غلات کامل، حبوبات، یا سبزیجات جایگزین کنید.
انجام تمرینات مقاومتی: تمرینات قدرتی، می‌تواند یک استراتژی مهم کاهش وزن باشد و ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که در ترکیب با ورزش هوازی، حتی مؤثرتر است. نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر مثل نوشابه، چای شیرین و ... را محدود کنید.
خواب آرام زیادی داشته باشید: حداقل ۷ ساعت در شب بخوابید و مطمئن شوید که خواب باکیفیت و کافی دارید.
میزان مصرف غذا و ورزش خود را پیگیری کنید: اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، داشتن دفتر ثبت غذایی کمک‌کننده است.
هر هفته ماهی بخورید: ماهی، سرشار از پروتئین با کیفیت بالا و چربی‌های اُمگا ۳ هستند که می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های مزمن محافظت کند. برخی شواهد نشان می‌دهد که این چربی‌های اُمگا ۳ ممکن است به کاهش چربی احشایی نیز کمک کنند. دو تا سه وعده ماهی در هفته مصرف کنید و انتخاب‌های خوب عبارتند از ماهی سالمون، شاه ماهی، ساردین و ...
غذاهای پروبیوتیک بخورید یا مکمل‌های پروبیوتیک مصرف کنید: پروبیوتیک‌ها، باکتری‌هایی هستند که در برخی غذاها و مکمل‌ها یافت می‌شوند. آنها ممکن است مزایایی برای سلامتی داشته باشند، از جمله کمک به بهبود سلامت روده و تقویت عملکرد سیستم ایمنی. در حالی که پروبیوتیک‌ها ممکن است برای کاهش وزن مفید باشند که البته در این زمینه به تحقیقات بیشتری نیاز است؛ مهم است که قبل از افزودن پروبیوتیک‌ها یا سایر مکمل‌ها به برنامه روزانه خود، با پزشک مشورت کنید.
چای سبز بنوشید: چای سبز، حاوی کافئین و آنتی‌اکسیدان اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است که به‌نظر می‌رسد متابولیسم را افزایش می‌دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما نوشیدن منظم چای سبز با کاهش وزن مرتبط است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی