[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

میزبانی شیراز از ضیافت نور و نشاط، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از تلاش‌های همه‌جانبه مدیریت شهری به‌منظور برپایی باشکوه هفته شیراز در این کلان‌شهر خبر داد و بر نشاط‌افزایی جامعه تأکید کرد. محمدعلی چوبینی ظهر دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته شیراز در عمارت تاریخی شاه پریون برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۳۰ رویداد در حوزه‌های مختلف همزمان با هفته نکوداشت شیراز از ۱۵ لغایت ۲۲ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
 آغاز هفته شیراز با گل‌افشانی حرم مطهر
وی با بیان اینکه آغازگر برنامه‌ها غبارروبی و گل‌افشانی حرم‌های مطهر با حضور آحاد مردم و مسئولان شهری و استانی خواهد بود، اظهار کرد: اتفاقات و رویدادهای فرهنگی شهر با جنس مردمی انجام می‌شود و اهتزاز پرچم شیراز را در چند نقطه خواهیم داشت.
او از اجرای برنامه‌های ادبی و هنری در شهر ادب و فرهنگ خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره آوا‌های رضوی در تالار حافظ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد، برنامه نقش ماندگار با محوریت رونمایی از سردیس و تقدیر از پیشکسوتان عرصه صنایع‌دستی شهر، برنامه مشاعره و اردیبهشت غزل با رویکرد ادبی فرایند با حضور آذر، مجری توانمند رسانه ملی در سالن گلستان روز ۲۰ اردیبهشت و شب شعر شیراز در روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه در باغ جهان‌نما با حضور شعرخوانی هنرمندان شیرازی، برگزار خواهد شد. معاون شهردار از برگزاری مسابقه دو شهری همزمان با هفته شیراز خبر داد و افزود: اختتامیه فوتسال محلات شهر با حضور ۹۰ تیم در سالن پهلوانان نصیری روز ۷ اردیبهشت، مسابقه آوردگاه ارگ از روز ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۸ الی ۲۰ ویژه کودکان و نوجوانان شیرازی برگزار می‌شود.
 برپایی باشکوه جشن‌های مردمی در هفته شیراز
چوبینی با بیان اینکه برگزاری جشن مردمی در باغ عفیف‌آباد شیراز طی شب‌های ٢١ و ٢٢ اردیبهشت، برگزاری دو نشست در سطح ملی با حضور دوروزه رئیس شورای کلان‌شهرهای ایران و همچنین میزبانی از شورای هیئات مذهبی سراسر کشور برای نکوداشت این هفته تدارک دیده شده است، گفت: برنامه اردیبهشت غزل و مشاعره با حضور دکتر آذر در سالن گلستان مرکز سعدی، برگزاری شب شعر شیراز در باغ جهان‌نما، برگزاری جشن محلی در برخی مناطق شیراز، اجرای پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بولوار چمران و برگزاری جشنواره گل سرخ از دیگر برنامه‌هاست.
چوبینی با اشاره به اینکه در سه روز اول هفته شیراز کارگاه‌های نقاشی با حضور هنرمندان برای زیباسازی فضای شهری شیراز برگزار خواهد شد، برنامه‌های ورزشی را موردتوجه قرار داد و افزود: نمایش ویدئومپینگ شیراز روی برج آزادی تهران، یکی از اقداماتی است که در این روز انجام می‌شود و در عین حال مراسم نکوداشت روز شیراز با حضور اهالی هنرمند و اصحاب رسانه شهر روز ۱۶ اردیبهشت در باغ جهان‌نما بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
 بسترسازی برای فعالیت‌های قرآنی
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در خصوص درخواست برزمین‌مانده دو سال اخیر مؤسسات قرآنی مبنی بر دراختیارگذاشتن ساعاتی از فرهنگ‌سراهای شهرداری در محلات برای جلوگیری از تعطیلی آن‌ها، گفت: آماده همکاری با مؤسسات قرآنی دارای مجوز برای استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سراها هستیم و درخواست آن‌ها پیگیری خواهد شد. چوبینی با بیان اینکه فرهنگ‌سراهای شهر شیراز ظرفیت بسیار خوبی هستند و برای احیای هنر‌های روبه‌فراموشی شهر برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا به یاری خدا شاهد تحول شش‌ماهه در فرهنگ‌سراها خواهیم بود، افزود: استفاده از ظرفیت فرهنگ‌سرا برای تمام مجموعه‌ها وجود دارد. چوبینی با تأکید بر اینکه حوزه زیرساخت‌های فرهنگی شهر شیراز نیازمند کار اساسی است، افزود: مسئولان و نهادهای مرتبط همکاری لازم را برای رشد و تعالی ‌بخش فرهنگی و اجتماعی شهر داشته باشند. سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: ۲ نشست در سطح ملی با حضور رئیس شورای کلان‌شهرها و موضوع همکاری‌های مختلف مشترک و میزبان شورای هیئات مذهبی کل کشور برگزار خواهد شد و در راستای نشاط و سلامتی همگانی مردم شیراز برنامه‌های متعدد برنامه‌ریزی 
شده است.
 آذین‌بندی و برپایی جشنواره گل سرخ
وی با بیان اینکه جشنواره گل سرخ در آخرین روز هفته شیراز برگزار خواهد شد، از کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف شهر خبر داد. بنا به گفته چوبینی، رویدادهایی که در روز شیراز و طول سال در مجموعه‌های مختلف رخ می‌دهد، نیازمند این است که همه مردم و مجموعه‌ها در اتفاقات و مردم‌های مختلف خودشان را ملزم بدانند و این برنامه‌های مختص یک ارگان نیست و رویدادهای فرهنگی مردمی باید باشد. سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: مجموعه‌های صنفی شیراز با ارائه تخفیف و آذین‌بندی هفته شیراز را گرامی می‌دارند و اماکن تحت‌نظارت شهرداری شیراز همراه با مترو در این روز رایگان خواهد بود؛ اگر مردم دوستدار شهر باشند، آبادانی به‌دنبال خواهد داشت و در شهر شیراز کار بزرگ و سخت بوده است؛ بنابراین اجرای برنامه‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی نیازمند همراهی و همدلی است. وی، هماهنگی دستگاه‌های متولی در شهر شیراز را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: شیراز نیازمند دبیرخانه رویداد برای هماهنگی دستگاه‌های متولی است تا در برنامه‌ها با هم‌افزایی اقدامات خوبی صورت بگیرد. پیگیر دبیرخانه دائمی روز شیراز هستیم که همه اهالی فرهنگ و هنر در هفته شیراز و در هویت‌سازی و احیای مفاخر شیراز کمک کنند؛ لذا گرامیداشت روز سومین حرم اهل بیت(ع) متعلق به یک مجموعه خاص نیست.
 حمایت از ایده‌ها برای تعالی شیراز
چوبینی با اشاره به حمایت از ایده‌ها برای رشد و تعالی شهر، اظهار کرد: افراد صاحب فکر و ایده در صورت ارائه طرح و برنامه‌هایی که با چشم‌انداز و سیاست‌های سازمان مطابقت داشته باشد، موردحمایت قرار می‌گیرد. فراخوان نذر هنر با رویکرد آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، نشست علمی شیرازشناسی با حضور مستکی، مسئول ادبی یونسکو در تهران، جشن‌های مفرح شبانه در باغ عفیف‌آباد از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور هنرمندان مطرح کشوری، برپایی نمایشگاه‌های عکس در شهر سئول کشور کره جنوبی و پچ مجارستان با محوریت شهر شیراز، از دیگر برنامه‌هایی است که چوبینی به آن اشاره کرد. چوبینی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف افراد صاحب‌نام در شیراز کم نیستند و واقعیت این است که باید مردم را درگیر برنامه‌ها کنیم؛ چراکه مردم شیراز مردمی مؤمن و فرهیخته هستند که لیاقت بیش از اینها دارند و اساساً معتقدم که نباید تصدیگری کنیم، بلکه باید تسهیلگری کنیم. رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی شهرداری شیراز با تأکید بر اعتماد به اهالی فرهنگ و هنر این شهر، گفت: به‌عنوان مثال، در عرصه تئاتر و نمایش افراد کاربلد زیادی داریم که سازمان فرهنگی خود باید مؤلف باشد و بتواند خود، کار تعریف کند.
کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی
پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بلوار چمران همراه با جوایز خوب، از دیگر برنامه‌های هفته نکوداشت شیراز است که وی با اشاره به آن، ادامه داد: کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های این هفته است. چوبینی همچنین از ارائه خدمات رایگان اماکن متعلق به شهرداری در هفته نکوداشت شیراز به مردم، رایگان‌شدن مترو در ١٥ اردیبهشت، مکالمه رایگان برای روز شیراز توسط همراه اول و ارائه خدمات رایگان باغ عفیف‌آباد برای بازدید مردمی در هفته نکوداشت شیراز خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی