[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

معلمان فارس منتخب کشوری شدند ، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از ۲۶ معلم نمونه کشور، شش معلم استان‌فارسی توانستند معلم نمونه کشوری شوند.
محمدخلیل عسکری با اعلام این خبر افزود: فرایند انتخاب معلم نمونه از دهم اسفندماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در سراسر استان فارس آغاز شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از ۷هزار و سیصد معلم استان فارسی در فرایند انتخاب معلم نمونه شرکت کردند.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: در مرحله اول تعداد ۲هزار و هشتصد معلم بعد از ارزیابی کمیته‌های انتخاب معلم نمونه هر مدرسه وارد مرحله منطقه‌ای شدند.
عسکری گفت: ۷۰۸ نفر داور در قالب تیم‌های چهارنفره اقدام به ارزیابی و بررسی مدارک و مستندات این معلمان نمودند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: تعداد ۲۰۶ معلم از سراسر استان به‌عنوان منتخبان مرحله منطقه و شهرستان وارد ارزیابی در مرحله استانی شدند.
عسکری گفت: ۳۲ داوردر قالب ۸ تیم چهارنفره، با ابلاغ اداره‌کل اقدام به ارزیابی، بررسی و داوری مستندات و مدارک بارگذاری‌شده این ۲۰۶ نفر کردند.
وی گفت: در نهایت تعداد 10 تن از معلمان به‌عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند که این افراد برای انتخاب معلم نمونه کشوری به وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: از این 10 تن از همکاران فرهنگی، 6 تن توانستند شاخص و امتیازات معلم نمونه کشوری را به دست آورده و در لیست ۲۶نفره معلمان نمونه کشور قرار بگیرند که این بی‌سابقه‌ترین حضور فرهنگیان استان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: یک تن از این معلمان استان فارس که نمونه کشوری شده است، در مدارس غیردولتی استان شاغل است که این هم نشانگر توانایی معلمان این مدارس است.
وی با اشاره به اینکه امسال دانش‌آموزان مدارس نیز در انتخاب معلم نمونه مشارکت داشتند، گفت: در جریان انتخاب معلم نمونه و در مرحله مدرسه‌ای، ۴۵هزار نفر از دانش‌آموزان استان با مراجعه به سامانه اینترنتی LTMS به معلمان مورد نظر و علاقه خود رأی دادند که اقدامی بدیع و منحصربه‌فرد بود و برای اولین بار اجرا شد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: همه این فرایند و اقدامات با نظارت، پایش و رصد مستمر ستاد بزرگداشت مقام معلم استان حتی در ایام تعطیلات عید نوروز محقق گردیده است.
عسکری به اسامی معلمان نمونه کشوری اشاره کرد و گفت: خانم ساره صالحی، آقای مسعود نیکونژاد و خانم فاطمه وحیدی، آموزگاران دبستان بنی‌زمانی و شهدای فرهنگی شهرستان لارستان، آقای مجید بابانظری، دبیر دبیرستان متوسطه اول شهید دهقان و خانم زهره رضوی‌زاده، دبیر دبیرستان متوسطه دوره دوم شهیده شیروان هر دو از شهرستان کازرون و خانم زهره شریف‌زاده، آموزگار آموزشگاه غیردولتی شهید راکب شهرستان استهبان معلمان نمونه کشوری از استان فارس هستند.
وی همچنین گفت: جناب آقای مجید بابا نظری و سرکار خانم ساره صالحی همچنین به‌عنوان معلم نمونه ملی در بین ۱۲ معلم ملی کشور نیز انتخاب شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس به شاخص‌‌های انتخاب معلم نمونه اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به داشتن مقاله، تألیف کتاب، ارائه طرح درس، ارائه فیلم تدریس حضوری در کلاس و ارائه نمونه‌ای از تکالیفی که به دانش‌آموزان ارائه کردند، اشاره کرد.
داشتن جلوه‌های معلمی و ایثارگری در زمان تدریس شامل: تدریس در مناطق صعب‌العبور، کمک به دانش‌آموزان، انجام امور خیریه در مدرسه، داشتن آرای دانش‌آموزان، آشنایی با اسناد بالادستی، داشتن اقدام‌پژوهی و درس‌پژوهی، حضور در همایش‌های علمی و آموزشی و تلاش جهت به‌روزرسانی دانش و مهارت‌های معلمی و آموزش به سایر همکاران از جمله دیگر شاخص‌ها بود.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی